Nyt riittää hoito ala! Otan lopputilin!
En halua huonoissa työoloissa ilman hyviä ja varmoja varusteita vaarantaa itseäni ja perhettäni koronalle. Lopetan työt nyt ja jos ei se työnantajalle sovi niin haen sairauslomaa.
Hain juuri lainaa jolla pärjään syksyyn ja katselen sitten uudestaan työ uraani.
Kiitos ja hei ja tsemppiä hoitajille.
T väsytetty hoitaja
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Tein saman, mutta jo yli 7 vuotta sitten. Paras päätös ikinä. Opiskelin uuden ammatin, nyt parempi palkka ja arvostus. Tsemppiä kaikille hoitajille. T. Ex-sairaanhoitaja
Mikä ammatti?
Vierailija kirjoitti:
Tein saman, mutta jo yli 7 vuotta sitten. Paras päätös ikinä. Opiskelin uuden ammatin, nyt parempi palkka ja arvostus. Tsemppiä kaikille hoitajille. T. Ex-sairaanhoitaja
Ihme tuuliviirejä... miksi sitten alunperin opiskelit hoitajaksi, jos et sitten halunnutkaan tehdäkään sitä työtä.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se kutsumusammatti taas nähtiin... heti kun on pikkuisen vaikeaa, niin itketään ja halutaan lopettaa työt... tosin en usko, että olet hoitaja, kun et osaa yhdyssanoja.
Ei hoitaja oo mikään kutsumusammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö palkkataso ollut tiedossa kun opiskelit alalle?
Varmaan oli, mutta ei se mitä kaikkea sen palkan eteen pitää tehdä. T.eri
Ai jotain joutuu tekemäänkin, no voi kauhiaa.
No nyt on kova liksa eikä stressi paina harteita.
Ymmärrän täysin ja toivon onnea matkaan.
ÄLKÄÄ AINA NOISTA KIRJOITUSVIRHEISTÄ VISPATKO!! PYSYKÄÄ AIHEESSA! Ihan oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme tuuliviirejä... miksi sitten alunperin opiskelit hoitajaksi, jos et sitten halunnutkaan tehdäkään sitä työtä.
Alanvaihto on ihan normaalia nykyään. Moni ei tee päivääkään sitä työtä mihin on opiskellut. Pätee hyvin moniin aloihin, ei ainoastaan hoitoalaan.
Tätä ketjua lukee ja kommentteja niin edelleen vahvistuu, että oikea päätös oli lähteä hoitoalalta. Palkka oli tiedossa, mutta tällaisia kun kuuntelee päivät pitkät ja rahan voi saada helpommallakin muualta, ei kannata uhrata itseään. Nyt insinöörinä isossa yrityksessä ja edelleenkin kannatti vaihtaa. T. Ex-sairaanhoitaja
Jos on pulaa suojavarusteista niin ilmoitusta paikkakuntasi työsuojelutarkastajalle.
Olen viimeisen vuoden hoitoalan opiskelija ja olen jo nyt vaihtanut alaa. Käyn kuitenkin koulun loppuun kun niin pitkällä jo olen, mutta olen jo vaihtanut tässä samalla alaa ja teen töitä ihan toisella alalla.
Vierailija kirjoitti:
Olen viimeisen vuoden hoitoalan opiskelija ja olen jo nyt vaihtanut alaa. Käyn kuitenkin koulun loppuun kun niin pitkällä jo olen, mutta olen jo vaihtanut tässä samalla alaa ja teen töitä ihan toisella alalla.
Harva prostituoitu tekee töitä eläkeikään asti joten on järkevää olla backup ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukee ja kommentteja niin edelleen vahvistuu, että oikea päätös oli lähteä hoitoalalta. Palkka oli tiedossa, mutta tällaisia kun kuuntelee päivät pitkät ja rahan voi saada helpommallakin muualta, ei kannata uhrata itseään. Nyt insinöörinä isossa yrityksessä ja edelleenkin kannatti vaihtaa. T. Ex-sairaanhoitaja
Minäkin, minäkin!
Vierailija kirjoitti:
Kutsumusammatti, oot onneton jos hylkäät kutsumuksesi.
Minä olen sairaanhoitaja. Koskaan ei ole mitään erityistä kutsumusta hoitotyöhön ollut. Ennemminkin vaan ajauduin alalle sattumasta ja mielijohteesta. Se ei tarkoita että minulla olisi huono työmoraali. Hoidan kyllä työni, ihan kuten muillakin aloilla tehdään. Mutta teen työtä elättääkseni itseni ja perheeni, ja kustantaakseni vapaa-aikani. Jos en saisi palkkaa, en varmasti tekisi työtä. Harrastukset on asia erikseen. Lapsellinen ajatus että tiettyyn työhön on joillain ihmisillä jokin mystinen ”kutsumus”. Jokainen tarvitsee rahaa elämiseen, ja valitsee sitten eri perustein itselleen realistisista vaihtoehdoista sellaisen työn mitä nyt voisi kuvitella tekevänsä. Oikeasti varmaan monella muulla alalla on enemmän ihmisiä jotka tuntevat intohimoa työtään kohtaan ja uhraavat siihen jopa vapaa-aikaansa. Käsittääkseni varsinkin miehet jotka ovat vähänkään korkeammassa asemassa työelämässä elävät usein työn kautta.
Sairasloman saaminenkin on lääkäristä kiinni. Ja diagnoosi ratkaiser, onko palkallista.
Työnantaja voi diagnoosin perusteella myös muokata työnkuvaa, jolloin sairaudesta huolimatta voi olla huväksymättä sairaslomaa ja velvottaa töihin.
Vierailija kirjoitti:
Siinä se kutsumusammatti taas nähtiin... heti kun on pikkuisen vaikeaa, niin itketään ja halutaan lopettaa työt... tosin en usko, että olet hoitaja, kun et osaa yhdyssanoja.
Yhdyssanathan ne ovat tärkeintä osata hoitajan työssä.
"Pikkuisen vaikeeta!! Ootko tosissas? Ei kukaan kerro koulussa, että muistattehan sitten ettei teidän tai perheenne hengellä ole paskankaan merkitystä vaan hoitajat perheineen uhrataan sote alttarilla surutta.
Hyvähän se on sieltä etä konttorin turvasta huudella, paskat tulisi housuun sinullakin jos joutuisit päiväksikään hoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vaa lähteä, ihan oikeasti! Turha on pilata ittensä.
Suomessa on jostain syystä tapana ettei asioihin reagoida, veltto ilmapiiri. Täällä ei koskaan, IKINÄ huomioida muut!
Opetetaanko lähärikoulussa äidinkieltä?
Esim sairaanhoitajalla on monenmonta vaihtoehtoa, minne työurallaan suuntaa, niin en ymmärrä näitä alan vaihtajia. Jossakin polilla tai palvelutarpeen arvioijana voi työ olla hyvinkin siistiä sisätyötä. Tai sihteeriksi osastolle? Tuote-esittelijksi? Tiedän sairaanhoitajia monen tyyppisissä työsuhteissa. T. Tyytyväinen sh