Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuropaattinen kipu, mitään hyviä ratkaisuja?

Vierailija
25.04.2020 |

Alkaa olla keinot aika vähissä! Burana ym. ei auta mitään, vahvoja kipulääkkeitä ei voi syödä koko ajan, gabapentiini auttaa, mutta en jaksa muuten sen hirveyden kanssa (sivuoireet, väsymys...) mitähän tehdä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gabapentiini, ikävä kyllä, on se paras. Jotkut masennuslääkkeet nostaa kipukynnystä, niistä voi olla apua.

Itellä oli toi gabapentiini vyöruusun kipuihin, auttoi hyvin, eikä ainakaan itellä ollut kovin pahoja sivuoireita.

Vierailija
2/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hirveän epäsuosittu neuvo, mutta kannabis.

Olen kärsinyt yli kymmenen vuotta välilevyistä johtuvista hermokivuista. Kivut ovat niin pahoja, että toinen jalkani ei toimi kunnolla ja joudun käyttämään keppejä kävelläkseni. Useina päivinä en pysty tekemään mitään. Lisäksi kivut ovat tuhonneet yöuneni täysin. En pysty käyttämään tulehduskipulääkkeitä, joten minulle on jäänyt vain opiaatit, joiden sivuoireet ovat hirveät.

Kokeilin epätoivoisena kannabista vuosi sitten ja se oli kuin valo olisi tullut pimeyden keskelle. Kivut katosivat, koko keho rentoutui ja pystyin nukkumaan 10 tunnin yöunet. Tulihan siitä vähän pöhnäinen olo, mutta nykyään osaan pelata jo määrien kanssa paremmin. Olen saanut toimintakykyni ja yöuneni takaisin. Elämä tuntuu vihdoin elämisen arvoiselta.

Ja ei, minä en ole mikään pilvipää, vaan ihan normaali liki keski-ikäinen nainen, joka on ollut aiemmin hyvinkin kannabis-kielteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gabapentiini, ikävä kyllä, on se paras. Jotkut masennuslääkkeet nostaa kipukynnystä, niistä voi olla apua.

Itellä oli toi gabapentiini vyöruusun kipuihin, auttoi hyvin, eikä ainakaan itellä ollut kovin pahoja sivuoireita.

Joo kipuun se auttaa. Oliko sulla aloitusoireita ja kauan kesti? Mulla alkoi tulla 2x päivässä annoksella aika pitkiä unia ja krapulaolot... Jaksais jatkaa, mikäli tietäisi että helpottaa jossain vaiheessa. Ap

Vierailija
4/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt yli kymmenen vuotta välilevyistä johtuvista hermokivuista. Kivut ovat niin pahoja, että toinen jalkani ei toimi kunnolla ja joudun käyttämään keppejä kävelläkseni. Useina päivinä en pysty tekemään mitään. Lisäksi kivut ovat tuhonneet yöuneni täysin. En pysty käyttämään tulehduskipulääkkeitä, joten minulle on jäänyt vain opiaatit, joiden sivuoireet ovat hirveät.

Kokeilin epätoivoisena kannabista vuosi sitten ja se oli kuin valo olisi tullut pimeyden keskelle. Kivut katosivat, koko keho rentoutui ja pystyin nukkumaan 10 tunnin yöunet. Tulihan siitä vähän pöhnäinen olo, mutta nykyään osaan pelata jo määrien kanssa paremmin. Olen saanut toimintakykyni ja yöuneni takaisin. Elämä tuntuu vihdoin elämisen arvoiselta.

Ja ei, minä en ole mikään pilvipää, vaan ihan normaali liki keski-ikäinen nainen, joka on ollut aiemmin hyvinkin kannabis-kielteinen.

Tuleeko kuinka kalliiksi? Ap

Vierailija
5/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös joku ehdottanut kannabista hermokipuun joitain vuosia sitten, ei lääkäri kuitenkaan, enkä olisi ottanut muutenkaan. Gabapentiini alkuun aiheutti joitain sivuoireita, mutta menneet onneksi ohi, kesti kyllä jonkun aikaa, koska itsesäätely vaikeaa aluksi. Ajan mittaan aloin sietää kipua enemmän, ja sitä myöten pystynyt vähentämään lääkkeen minimiin. Jatkuvalla suuremmallakin lääkityksellä sivuoireet helpottavat, vaikka eivät poistuisikaan?

Kannabista en itse kokeilisi sen takia, että näissä aineissa vaarana on psykoosi. Ymmärrän kyllä, jos kivut sietämättömät, ja lääkärikin ehkä silloin määrää. Mutta tuo psykoosin vaara on asia, josta puhutaan aika vähän.

Vierailija
6/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä vesi?

Vierailija
7/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri on myös suositellut apteekissa myytävää chilivoidetta. On kyllä kallista, markkinanimeä en tiedä, mutta kannattaa kysyä apteekistä. Siellä yleensä paras tieto lääkkeistä.

Vierailija
8/8 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on helppo ja halpa kasvattaa itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän