Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ostaa kunnon pyörän työmatkoja varten, mutta pelkään, että se varastetaan

Vierailija
24.04.2020 |

Olen alkanut pohtia, että voisin siirtyä työmatkapyöräilyyn. Haluan ostaa joko laadukkaan hybridin tai edullisen sähköpyörän, jotta matkanteko olisi mukavaa. Pelkään kuitenkin, että pyörä varastetaan työpaikan pihalta, vaikka hommaisin kunnon lukotkin. Toisaalta mietin, että jos ostan halvan pyörän, varkaat eivät kiinnostu, varkauden varalta taloudellinen menetys ei haittaa, mutta matkanteko on ikävämpää. Kuitenkin ihmisillä näkee kalliita ja uusia pyöriä, joten miksen minäkin hankkisi kunnon pyörää.
Kertokaa konkarit, miten suojaatte pyöränne varkauksilta? Olisi ikävää, että into loppuisi pyörävarkauteen.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U-lukko ja kiinni johonki kiinteään. Oman taloni pyörävarastossakaan en uskailtaisi säilyttää kallista pyörää niin ettei se olisi kiinni jossain. Tärkeintä on, että on ok pyörä jolla voi liikkua. Nyt liikun perus naisten monarkilla kun en jaksa viiden kerrokseen kallista pyörää portaita pitkin roudailla. Seuraavassa muutossa pyrin katsomaan, että saan pyöräni omalle parvekkeelle.

Vierailija
2/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että söpöliini :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lukko ja pyörän säilytys kiinni jossain on kiinteässä. Monessa työpaikassa pyörän saa myös autohalliin tai niille on varattu jokin muu paikka.

Vierailija
4/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota satula pois.

Vierailija
5/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota satula pois.

Tämä! Työkaverilta oli pöllitty työpäivän aikana pyörästä satula.

Vierailija
6/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä saisi työpaikalle sisään mihinkään ? 

Kysy pomolta ..

Zinc

Vierailija
7/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus.

Myös joku siru pyörän rakanteisiin.

Vierailija
8/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U-lukko ja vaikka moottoripyörän lukitsemiseen tarkoitettu karkaistu lukituskettinki ja niillä lukitsee johonkin kiinteään ja mielellään vielä paikkaan, johon valvontakamera kuvaa, niin ei luulisi kovinkaan monella olevan haluja yrittää varastamista.

Toinen melkoisen hyvin varastamissuojattu vaihtoehto on ostaa taittopyörä, jonka voi ottaa mukaan, minne meneekään.

Vierailija
9/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pyörä on eteisessä ja työpaikalla lukittuna U-lukolla kaiteeseen niin ettei se ilman hirveää meteliä irtoa. Ja lisäksi tuolla paikalla on kameravalvonta, on tarkoitettu nimenomaan työntekijöiden pyörien säilytykseen. Joskus työpaikalla otan pyörän sisälle rakennukseen. Yksi työntekijä ottaa joka päivä pyöränsä sisälle. Minä olen ottanut vain joskus. Ja yhdessä työpisteessä laitoin pyörän lukolliseen varastoon johon pääsi vain henkilökunta, ja sielläkin pyörä oli kaiteessa U-lukolla kiinni.

Vierailija
10/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnien sähköpyörä on kieltämättä riski, mutta jos itse poljettava käy niin noin 400 eurolla saa jo kelpo fillareita. Muista silti lukita kunnolla. Vakuutus korvaa ehkä muutaman kympin jos käy huonosti.

Vierailija
11/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työpaikalle saisi jonnekin? Kannattaa selvittää. Kotona sitten asuntoon sisälle.

Toisaalta jos työpaikkasi pyöräteline on jossain näkyvällä paikalla, jossa varkaat ei kehtaa puuhastella, voi kunnon lukot auttaa (tai tuo satulan irrotus). Ammattivarkaat yleensä nyysii pyörän jonnekin, missä saa rauhassa puuhailla lukkoja auki. Jos siis pyörä on jossain paikassa kunnolla lukittuna rungosta, jossa tuota työrauhaa ei ole, pyörä saa todennäköisemmin olla rauhassa.

Vierailija
12/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töhri, teippaa maalaile runkoa, jotta pyörästä tulee vähemmän houkutteleva varkaalle.

Vierailija
13/41 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

U lukon saa tunkilla rikki kun laittaa siihen väliin ja pumppaa. Mikään lukko ei siis riitä.

Vierailija
14/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

U lukon saa tunkilla rikki kun laittaa siihen väliin ja pumppaa. Mikään lukko ei siis riitä.

Siksi pitääkin olla ainakin kaksi erilaista kunnollista lukkoa. U-lukko toisena on ihan hyvä. Erilaiset siksi, koska varkaalla yleensä on vain yksi työkalu mukana joka toimii vain yhdenlaiseen lukkoon.

Eniten varkaita kiinnostaa juuri semmoinen normaali peruspyörä joka on helppo myydä eteenpäin.

Vierailija
15/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli helppo ratkaisu pienellä työpaikalla, kun sain työnantajalta luvan nostaa sen kattilahuoneeseen. Hän itse käy joskus pyörällä ja vain minä säännöllisesti. Meillä ongelma on todellinen, sillä naapuritalossa kamppaillaan huumeongelman kanssa ja siinä näkyy kulkevan niin epämääräistä porukkaa, etten uskalla enää illlalla myöhään tehdä ylitöitäkään.

Vierailija
16/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yksi työntekijä ajaa kahden kilsan työmatkansa monen tonnin sähkö maastopyörällä ja raahaa sen päiväksi sisälle siten että se on kaikkien tiellä.

On huomautettu useaan otteeseen ja vastaus on aina sama: ei tätä voi jättää edes lukossa ja telineeseen käytettynä mihinkään kun varastetaan...

On ehdoteltu, että jos ajaisi tuon mittaisen työmatkan jollain muulla kuin just tolla fillarilla...

Tiedetään, että on muitakin fillareita kotona, eikä lähde maastolenkille ikinä suoraan töistä.

Vierailija
17/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa varastettiin viime vuonna vaihteeton pyöränromu, joka oli spiraalilukolla kiinni pyörätelineessä. Luulin ettei kukaan viitsisi nähdä pientäkään vaivaa sen eteen ja ottaa riskiä kiinnijäämisestä, mutta väärässä olin.

Vierailija
18/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lisäksi 20 kg kahvakuula ja pidät sitä pyörän mukana. Laitat sen vaijerilukon sisään, niin ei kukaan jaksa varastaa pyörää.

Vierailija
19/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajan halvannäköisellä fillarilla, koska en jaksa stressata varastamisesta. Yleensä itse johonkin outoon runkoon rakennetut fillarit eivät kiinnosta varkaita, vaikka niissä olisi yksittäisiä kalliita osiakin.

Vierailija
20/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tonnilla Nishikin ja vaikka se on mahtava pyörä liikkua en uskalla käyttää sitä muuta kuin ulkoilukäyttöön. Joten ainoa keino on hankkia joku halpa, käytetty ja liikkua sillä asioille. Kadun ostostani, sillä pyöräily on kivaa kesällä ja etenkin kun sillä saa kätevästi ostokset kaupasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän