Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin ostaa kunnon pyörän työmatkoja varten, mutta pelkään, että se varastetaan

Vierailija
24.04.2020 |

Olen alkanut pohtia, että voisin siirtyä työmatkapyöräilyyn. Haluan ostaa joko laadukkaan hybridin tai edullisen sähköpyörän, jotta matkanteko olisi mukavaa. Pelkään kuitenkin, että pyörä varastetaan työpaikan pihalta, vaikka hommaisin kunnon lukotkin. Toisaalta mietin, että jos ostan halvan pyörän, varkaat eivät kiinnostu, varkauden varalta taloudellinen menetys ei haittaa, mutta matkanteko on ikävämpää. Kuitenkin ihmisillä näkee kalliita ja uusia pyöriä, joten miksen minäkin hankkisi kunnon pyörää.
Kertokaa konkarit, miten suojaatte pyöränne varkauksilta? Olisi ikävää, että into loppuisi pyörävarkauteen.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

U lukon saa tunkilla rikki kun laittaa siihen väliin ja pumppaa. Mikään lukko ei siis riitä.

Siksi pitääkin olla ainakin kaksi erilaista kunnollista lukkoa. U-lukko toisena on ihan hyvä. Erilaiset siksi, koska varkaalla yleensä on vain yksi työkalu mukana joka toimii vain yhdenlaiseen lukkoon.

Eniten varkaita kiinnostaa juuri semmoinen normaali peruspyörä joka on helppo myydä eteenpäin.

Pyörävarkaat on nykyään ammattilaisia eikä mitään juoppoja jotka ei jaksa baarista kävellä kotiin. Varkailla kaikki tarvittavat työkalut ja sitten vaan fillari pakettiauton kyytiin. Varmaan gps-siru rungon sisään niin jokin mahdollisuus jäljittää pyörä 🤔

Vierailija
22/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari tonnia maksanut sähköpyörä. Siinä on se kiinteä lukko ja lisäksi roudaan mukana ketjua. Työpaikan pihalla säilytettäessä otan akun irti työpaikalleni. Esim. minkään ostoskeskuksen parkkiin en sitä uskalla jättää koska kauppaan ei viitsi akkua raahata. Lähikaupassa kipaisen niin, että akku on fillarissa kiinni mutta molemmat lukot lukittuina.

Fillarivarkaat on ihan perseestä, yksi vastenmielisimmistä ihmisryhmistä, jotka pitäis kaikki viedä saunan taakse ja ... tiedätte kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta joku harmaa tai suht huomaamaton väri. Lukitset aina kiinteisiin telineisiin muiden pyörien sekaan. Pyörännavan pikalukitukset kannattaa vaihtaa lukittaviin muttereihin. Ja otat aina satulan irti. Tuskin enää rosmoa kiinnostaa.

Vierailija
24/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma kun ap:lla! Haluaisin päivittää 20v vanhan mankelin johonkin kevyempirunkoiseen. Mua ei tosin huoleta varkaudet työpaikalla: poliisin kannanotto mediassa oli, että korkealta rungosta lukittuja pyöriä varastetaan harvoin. Ongelma on meidän pyörävarasto, josta vietiin rungosta patteriin lukittu pyörä, oli vaan vedetty jollain rälläkällä ketju poikki. Ja miehen pyörä täyttää jo valmiiksi eteisen. Eikä huvita sitä hississä roudailla yläkerrokseen, mieskin joutuu pitämään pyöränsä pystyssä pikkuhississä käsivoimin.

Vierailija
25/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin oli just pöllitty sähköpyörä ilman akkuja ja etupyörää... Siinä ei kyllä pitäis olla kovin houkutteleva jälleenmyyntikohde, huonosti kuulema löytyy varastetuille pyörille ostajia näin korona-aikaan. Taantuma iskeny myös laittomiin bisneksiin!

Vierailija
26/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistat hyvän työpaikan niin kannattaa lähestyä johtoporrasta pyynnöllä että firman sisätiloista varattaisiin alue työmatkapyöräilijöiden arvokkaammille pyörille. Osa firmoista ajattelee näitä pr-asioina ja sopiva paikka voi löytyäkin.

Ulkona ei kannata kunnon pyöriä säilyttää. Vaikka ne välttyisikin varkailta ja vandaaleilta niin pyörän tekniikka kestää aika huonosti ulkosäilytystä. Kaapelit alkavat tahmaamaan ym. ja jo vuoden jälkeen pyörä tuntuu huomattavasti huonommalta ajaa. Hyvä pyörä kannattaa aina tuoda sisälle, ja myös sen ahkera pesu on tärkeää. Ja ei, tältä ei valitettavasti voi välttyä.

Vierailija
27/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töhri, teippaa maalaile runkoa, jotta pyörästä tulee vähemmän houkutteleva varkaalle.

Tämä oikeasti. Ei pysyvällä maalilla, mutta vaikka rallikuvioteippi tekee pyörästä tuunatun tekeleen näköisen ja sillä saa piiloon "Crescentit" ym bränditekstit

Vierailija
28/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töhri, teippaa maalaile runkoa, jotta pyörästä tulee vähemmän houkutteleva varkaalle.

Tämä oikeasti. Ei pysyvällä maalilla, mutta vaikka rallikuvioteippi tekee pyörästä tuunatun tekeleen näköisen ja sillä saa piiloon "Crescentit" ym bränditekstit

Tuo ralliteippi on hauska idea. Olisi ikävä pilata uusi hieno pyörä siksi, että maa on täynnä kusipäitä, jotka pöllivät toisen omaisuutta.

Vierailija
29/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi haluttua ja ei ihan halvinta pyörää. Pidän niitä asunnossani kun eivät ole ajossa. Ja toinen on maalattu sen väriseksi, ettei toista samanlaista tule vastaan. Eikä sitä kovin moni siksi uskalla pölliä :D Toista on tuunattu jonkin verran, eikä samanlaista saa kaupasta suoraan ostettua. Ja molemmat on kunnolla lukittu U-lukolla kaiteeseen jos ne ulos jätän.

Vierailija
30/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi haluttua ja ei ihan halvinta pyörää. Pidän niitä asunnossani kun eivät ole ajossa. Ja toinen on maalattu sen väriseksi, ettei toista samanlaista tule vastaan. Eikä sitä kovin moni siksi uskalla pölliä :D Toista on tuunattu jonkin verran, eikä samanlaista saa kaupasta suoraan ostettua. Ja molemmat on kunnolla lukittu U-lukolla kaiteeseen jos ne ulos jätän.

Ei noi narkkarit välitä mistään maalausjutuista. Kaikki fillarit kelpaa, mitkä irti saavat. Multa on pöllitty kolme fillaria vaikka kaikki oli U-lukolla kaiteessa kiinni. Nykyään kävelen. 

Vierailija
31/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sirutetaan pyöriä? Melkein kolmentonnin s-pyörä johon hankkinut yhden rengaslukon siihen kytkettävällä ketjulla+ nivellukon. Pyörälaukut myös lukolla kiinni.

Pyöräkellarissamme ei mahdollisuutta kytkeä kiinni mihinkään, mutta tämä ns. mummotalo, vanhoja ihmisiä pääosin asukkaista, eikä paljon liikennettä kellarissa. Eli missä voisi asennuttaa sirun?

Vierailija
32/41 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noi narkkarit välitä mistään maalausjutuista. Kaikki fillarit kelpaa, mitkä irti saavat. Multa on pöllitty kolme fillaria vaikka kaikki oli U-lukolla kaiteessa kiinni. Nykyään kävelen. 

No siksi minä en niitä ulos juuri jätäkään... Kauppareissun ajaksi ehkä, mutta työpäivän ajaksi ei tarvitse ulos onneksi jättää :) Pyörän saa tiloihin johon on pääsy vain henkilökunnalla.

Vierailija
33/41 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutteko kaikki pk-seudulla? Mun arvoltaan 3 tonnin pyörä kuuluu kotivakuutukseen. Myyjä sanoi että he eivät huolla yhtään pyörää jonka ostajaa eivät tunne jos siitä puuttuu se näyttö.

Kieltämättä kylmi jättää se prisman pihalle mutta siellä se onneksi tönötti kun kaupasta tulin 👍 niihin on myytävänä muuten jotain tärinästä aktivoituvia hälyttimiä.

Vierailija
34/41 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus korvaa omavastuu 150e vaikka olisi 3000 euron pyörä. Näin minä olen asian ymmärtänyt

Vierailija
35/41 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilteman pyöriä olen suosinut, edullisia ja hyviä, valinnan varaa on koko perheelle...

Vierailija
36/41 |
06.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläpäin oli just pöllitty sähköpyörä ilman akkuja ja etupyörää... Siinä ei kyllä pitäis olla kovin houkutteleva jälleenmyyntikohde, huonosti kuulema löytyy varastetuille pyörille ostajia näin korona-aikaan. Taantuma iskeny myös laittomiin bisneksiin!

Hyvä. Toivottavasti nääntyvät nälkään, paskapäitä ovat.

Vierailija
37/41 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju löytyi kun yritin löytää tietoa pyöristä mitkä ei kiinnostaisi varkaita. Onko sellaisia? Olen tulossa kesäksi Turkuun ja tuli mieleen että joku fillari voisi olla kiva. Maastopyörääni en viitsi tuoda pöllittäväksi. En viitsisi tuhdata hankalien lukkoviritysten kanssa. Mikä olisi nykyisin kaikkein epämuodikkain pyörä?

Vierailija
38/41 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli helppo ratkaisu pienellä työpaikalla, kun sain työnantajalta luvan nostaa sen kattilahuoneeseen. Hän itse käy joskus pyörällä ja vain minä säännöllisesti. Meillä ongelma on todellinen, sillä naapuritalossa kamppaillaan huumeongelman kanssa ja siinä näkyy kulkevan niin epämääräistä porukkaa, etten uskalla enää illlalla myöhään tehdä ylitöitäkään.

Talohan pitäisi laittaa peruskorjaukseen ja heivata narkit pois.

Vierailija
39/41 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pyörää. Yksi kalliimpi sähköpyörä jolla poljen pitkät matkat. Olen polkenut turusta rovaniemelle pyörällä viime kesänä. Säilytän kalliimpaa pyörää parvekkeellani. Se mahtuu just hissiin ettei tarvii kantaa 4 kerrokseen. Halpa pyörä 21 vaihteinen ja 300 euron pyörä jota käytän arki juttuihin kuten kaupassa käyntiin ja harrastuksiin. Minulla on hyvät U lukot mutta voihan joku kantaa pyörän pois silti. Varastossa säilytän toista pyörääni. Minulta ei ole 10 vuoteen varastettu pyörää. Viimeksi se varastettiin 10 v sitten kuntosalin pihalta.

40/41 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jonkin artikkelin pyörän jäljittimistä, jotka ovat yhteensopivia ainakin Android-puhelimen kanssa. 

Hintaluokkaa 20 - 35 euroa. Mötikkä kiinnitetään pyörään ja sovellus haetaan puhelimeen. 

Eri asia on, kannattaako jäljittää pyöräänsä ihan jokaisesta huumepörhöpaikasta ja käydä hakemassa omaisuuttaan takaisin. Ja eiköhän varkaat aika pian opi poistamaan tämän jäljitinmötikän pyörästä jos ne yleistyvät. Myynnissä ehkä vain ulkomaalaisissa verkkokaupoissa? Tuotenimillä Bike tagger ja AirTag löytynee tietoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän