Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kämppä ei vaan millään pysy siistinä!!! Mitä salaisuuksia teillä oikein on siihen?

Vierailija
24.04.2020 |

Tuntuu, etten muuta teekään kuin siivoa, ja silti on koko ajan lisää siivottavaa. Asun sitä paitsi yksin, joten luulisi, ettei sotkua syntyisi. Mä en vaan tajua. Enkä jaksa enää!!! Musta alkaa tuntua, että ne, joilla kämppä pysyy siistinä, omaa jotain supervoimia.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin sotkua kertyy kuin itsestään. Kun olen tiskannut, kohta on taas uusi tiskivuori enkä edes muista miten ne ovat ilmestyneet. Kai mä vaan unohdan tehdä tietyt asiat oikein 24/7 ja joskus tulee huomaamatta otettua uusi astia, vaikka voisi pestä vanhan.

Tiskaus on se tärkein siivousrutiini. Pyrin päivittäin, mutta joskus jää. Tiskaamisen yhteydessä pyyhin pöydät ja kerään roskat. En ole niitä, jotka pystyvät jokaisen pikkuroskan kohdalla erikseen päättämään, että kannanpa tämän nyt roskiin (ellen ole roskiksen vieressä), vaan kerään kaikki roskat kerran päivässä. Mulle se sopii, vähemmän vaivaa ja suurempi tyydytys.

Vain nuo teen siis päivittäin. Jos pitää tehdä muuta, kuten järjestellä, saatan laittaa ajastuksen, esim. 5 - 10 min. Siinä saa yllättävän paljon aikaan.

Imuroin ja siivoan vessan yleensä viikonloppuisin, niin ei tarvitse muina aikoina edes miettiä niitä.

Pyykinpesua ei oikein voi säännöllistää, kun riippuu tarpeesta. Jos ajattelen sen tän päivän hommaksi, laitan hälytyksen tiettyyn kellonaikaan.

Jos joskus käy niin, että kertyy suurempi sotku kuin mitä kerrallaan jaksaa siivota, ajattelen näin: siivoa päivässä enemmän kuin sotket, niin pakosti kämppä alkaa päivä päivältä siistiytyä. Näen sen mielessäni jonkinlaisena kaaviona. :D Ennen saatoin ajatella että kaikki tai ei mitään, joten oli oivallus, että kaikkea ei tarvitse tehdä kerrallaan, jos ei jaksa. Pätee myös tiskaamiseen: jos vuori on ylitsepääsemätön, teen vaikka aluksi niin, että "maksan" jokaisesta uudesta käyttämästäni astiasta pesemällä kaksi astiaa. Jossain vaiheessa jaksaa pestä enemmänkin.

Joskus pidin eri rutiineista kirjaa. Jääkaapin ovessa oli rasti ruutuun -taulukko (habit tracker), joka selkeytti mitä kaikkea tehdä ja miten usein. Enää pidän kirjaa lähinnä hampaidenharjauksesta, koska siivous on alkanut sujua ok:sti ja jatkuva kirjanpito alkoi stressata. On myös saatavilla kännysovelluksia, joihin voi merkitä rutiinien suorittamista.

Vierailija
22/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siisti kämppä mutta kun nämä nykyajan vaatteita ja tekstiilejä päästävät kamalasti pölyä, kylppäri ei koskaan pysy siistinä kun mies lotraa vedellä ja kovakouraisesti pesee ittensä niin että kaikki hammastahnat roiskuvat seinille asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi