Minkä niminen olisit halunnut olla pienenä?
Varsinkin monilla tytöillä oli pienenä jokin lempinimi joilla halusivat tulla kutsutuiksi.
Tuli mieleen kun järjestelimme äidin kanssa vanhoja kuvia. Minä en muista tätä itse, mutta 5-vuotiaana olin vakaasti päättänyt, että haluan olla Rusetti-Ursula :D Äiti oli sanonut, että jospa vielä muutaman vuoden miettisit. Nyt kolmekymppisenä olen jostain syystä ihan tyytyväinen siihen että olen Anna.
Kommentit (92)
Halusin pienenä olla Minna, Kristiina tai Helmiina xdd
Malla. En tiedä mistä sen keksin, tämä oli siis 1970-luvulla enkä ainakaan muista että siihen aikaan kenenkään julkkiksen nimi olisi ollut Malla.
Säde! Eräs ystäväni oli nimeltään Säde ja mielestäni se oli ihana nimi, lisäksi olin kateellinen että ystäväni oli niin kaunis
Minä halusin olla Birgitta ja olin vanhemmille salaa vihainen, kun he eivät olleet tajunneet antaa minulle sitä. Oma sukunimi on tyyliin Räikkönen, joten tämä tusinanimi sopii siihen paljon paremmin. Tykkään omasta nimestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä halusin olla Kalatiina. Kirjotin jopa sen nimen ensimmäiseen koululaukkuuni ja vielä kookkailla kirjaimilla, että kaikki varmasti huomaa kauniin nimeni.
Ai kamala :DDD Kikatan täällä itsekseni. Mistä ihmeestä keksit moisen?
Ap
Mä olin aika erikoinen peikkotyttö, enkä mielestäni näyttänyt Katariinalta vaan Kalatiinalta.
Naapuritalon ihana lehmä oli nimeltään Ulpu, ja olisin kovasti halunnut olla samanniminen.
Adrianna. En oikein tiedä mistä nimen keksin, mutta lapsena se kuulosti ihanalle!
Jenni-leena, ei hajuakaan mistä tuo tuli sillä julkkiksissa sen enempää kuin satuhahmoissakaan ei Jennejä tai Leenoja ollut.
Isän puolelta on suomenruotsalaista sukua ja isän isotäti oli nimeltään Angelika. Se oli minusta mainio nimi, vaikka minulla on äidin sukunimi, juurikin luokkaa "Junttila"
Minun toinen nimeni on Kristiina, ja olisin halunnut, että se olisi ollut ensimmäinen etunimeni. En ole oikein ikinä pitänyt ensimmäisestä etunimestäni enkä pidä vieläkään, mutta en halua kuitenkaan vaihtaa Kristiinaa kutsumanimekseni. Olisi ihan liian vaivalloista pyytää tuttuja kutsumaan minua jatkossa Kristiinaksi ja muutenkin olen jo tottunut ekaan nimeeni, vaikka en siitä pidäkään :D
Ihailin erästä vanhempaa tyttöä ja olisin halunnut olla hänen tavoin Heli. Heli kuulosti niin kauniilta omaan korvaan. Nyt kun mietin niin Heli oli silloin jo ehkä vähän vanhemman naisen nimi tai omassa ikäluokassani ei ole tullut ikinä vastaan.
Olisin halunnut olla Pirjo, vaikka minulla on kaunis kansainvälisenä käyvä nimi. Olla nyt Pirjo.
Olisin halunnut olla Miia. Oma nimeni Milla oli ikäluokassani vielä niin harvinainen, että koin sen jotenkin outona nimenä. Nykyisin olen tyytyväinen Millaan :)
Olisin halunnut olla Johanna Hirvelä. En tiedä yhtään miksi juuri tuo. Oma nimeni on vierasperäinen jota kukaan ei osannut kirjoittaa jos ei tavannut kirjaimia. Sukunimeni varsinkin aiheutti ongelmia joillekin.
Olisin halunnut käyttöön toisen nimeni: Helena.
Pyrstötähti, kiitos muumien. Nykyään olen nainen varustettuna melko isolla takamuksella ja kieltämättä tuo nimi jäisi ihmisten mieleen :D
Veera, koska tykkäsin delfiineistä ja yksi Delfinaarion naaraista oli (vai on?) Veera.
Jorma