Minkä niminen olisit halunnut olla pienenä?
Varsinkin monilla tytöillä oli pienenä jokin lempinimi joilla halusivat tulla kutsutuiksi.
Tuli mieleen kun järjestelimme äidin kanssa vanhoja kuvia. Minä en muista tätä itse, mutta 5-vuotiaana olin vakaasti päättänyt, että haluan olla Rusetti-Ursula :D Äiti oli sanonut, että jospa vielä muutaman vuoden miettisit. Nyt kolmekymppisenä olen jostain syystä ihan tyytyväinen siihen että olen Anna.
Kommentit (92)
Miia, koska salkkarit.
Vähän myöhemmin Jade. En muista miksi.
Vierailija kirjoitti:
Veera, koska tykkäsin delfiineistä ja yksi Delfinaarion naaraista oli (vai on?) Veera.
Uskomatonta, mulla oli tää sama!
Tiina. Enää en pidä siitä nimestä :D
Joku tavallinen, Tiina tai Anna, Sari Mari Hanna Anu MIKÄ TAHANSA SUOMALAINEN HELPPO NORMAALI NIMI oli haaveeni. Nykyään pidän omasta pitkästä ruotsalaisesta nimestänk.
Sinikka oli ihan pienenä jonkin aikaa haavenimeni. Kaverillani oli sen niminen serkku jota tämä kovasti ihaili ja tästä päättelin, että Sinikka on paras mahdollinen nimi.
Nyt tuo olisi yksi viimeisimmistä nimistä jonka itselleni suostuisin ottamaan :D
Inhoan nimeäni yhä, mutta ehkä on parempi pitää tylsä ja harhaanjohtava 60-luvun nimi kuin viime aikoina vielä pahemmin ryvettynyt...
Jutan kesäseikkailu
Jutan ponipartio
Jutta ja aaveponit
Jutta ja kuutamoponi
Jutta ja ponipojat
Jutta ja poniretkeläiset
Jutta ja ponivarkaat
Jutta ja vaarallinen kilpailija
Jutta on ponihullu
Jutta ponileirillä
Jutta tallityttönä
Jutta yllättää
Pidä varasi, Jutta
Olin äärettömän ujo ja hiljainen. Olisin halunnut olla ihan kouluikäisenä 5-vuotias Kaisa, joka olisi ollut mielestäni villi ja pidetty.
Mikä tahansa naisennimi, jossa ei olisi R- tai S-kirjainta. Olin puhevikainen ja inhosin esittäytymistä.
Vanhempani katselivat jotakin suomalaista tv-sarjaa, jossa oli rikosetsivä Hanna Hallanaro (sukunimen loppuosasta en ole täysin varma). Haaveilin 7-vuotiaana että olisin tämän niminen rikosetsivä, koska nimi ja ammatti kuulosti niin hienolta silloin.
Vierailija kirjoitti:
Minä halusin olla Birgitta ja olin vanhemmille salaa vihainen, kun he eivät olleet tajunneet antaa minulle sitä. Oma sukunimi on tyyliin Räikkönen, joten tämä tusinanimi sopii siihen paljon paremmin. Tykkään omasta nimestäni.[/
Ohi aiheen, mutta tästä nimestä tuli mieleen lapsuuden luokkakaveri, jonka nimi oli Birgitta, lempinimeltään Billu... 😅
Sisko ois halunnu olla Elli-Noora
Halusin olla Viidakkokirjan innoittamana, joskus 5-6-vuotiaana Bagheera. Minusta se kuulosti hienolta. Oliko Bagheera muuten piirretyn mukaan uros vai naaras?
Halusin olla Anne, Viisikko-kirjojen mukaan.
Minä halusin olla Lilja. Oli tosi kaunis nimi mielestäni ja ysärin lapsissa niitä ei ollut paljon.
Oma tyttöni haluaisi olla Isabel tai Annabel. Myös muut pitkät kauniit, vähän prinsessavivahteiset nimet ovat hänen suosikkejaan.
Olen Nina mutta halusin olla Helena, se oli kaunein nimi mitä tiesin.
Adalmiina, Adalmiinan helmi -sadun mukaan. Onneksi siitä kasvoi nopeasti yli. Omasta nimestäni en pidä vieläkään, mutta ihan sama, on siihen sentään tottunut.
Artturi