Nyt lääkärit ymt. ihmettelevät, miksi ihmiset peruvat ja siirtävät lääkäriaikoja ja tutkimuksia?
Ristiriitaista hölötystä viranomaisilta noudattaa ohjeita olla vähintään viiden metrin päässä toisista ihmisistä miltei joka paikassa ulkopuolella kotona, jossa se nyt on mahdotontakin, ja kuka meistä haluaa riskeerata mahdollisen Koronan tarttumisen itseensä jossakin terveydenhuollon palvelussa, kun riski saada tartunta on juurikin suuri saada esim. röntgenkuvauksen yhteydessä tai lääkärin vastaanotolla?!?
Sitten kun ihmisellä on jo ihan riittävästi sairauksia ja oireita, joita ei tähänkään mennessä ole haluttukaan tehokkaasti tutkiman, mistä oireet johtuvat, niin ei paljon huvita kuitenkaan koronaankaan kuolla, jos sen voi välttää ja siirtää esim. röntgenaikansa eteenpäin, koska "persaukinen" ihminen suorastaan kidutetaan hitaudella kohti kuolemaansa huonolla saatavuudella lähetteineen esim. erikoislääkärille muutoinkin.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalat ja terveysasemat nyt ylityöllistettyjä koronan takia, ettei ole syytä kuormittaa lisää kuin hätätapauksissa. Hoitajilta kesälomat siirretään ja opiskelijoita haalitaan töihin.
Nyt sinulla on väärää tietoa. Kyllä se on ihan informoitu esim. HUS tasolla että sairaaloissa ja terveysasemilla on nyt tyhjäkäyntiä. Eli kun korona ei työllistäkään kuten on varauduttu, eikä noita muita toimenpiteitä ole, niin heillä ei olekaan töitä edes samoin kuin ennen koronaa.
Juu, nyt lääkärit ja hoitsut ovat toimettomina suojaimet naamallaan ja kumihanskat käsissään, ja kiroilevat kun asiakkaat eivät saavukkaan vastaanotoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalat ja terveysasemat nyt ylityöllistettyjä koronan takia, ettei ole syytä kuormittaa lisää kuin hätätapauksissa. Hoitajilta kesälomat siirretään ja opiskelijoita haalitaan töihin.
Nyt sinulla on väärää tietoa. Kyllä se on ihan informoitu esim. HUS tasolla että sairaaloissa ja terveysasemilla on nyt tyhjäkäyntiä. Eli kun korona ei työllistäkään kuten on varauduttu, eikä noita muita toimenpiteitä ole, niin heillä ei olekaan töitä edes samoin kuin ennen koronaa.
Juu, nyt lääkärit ja hoitsut ovat toimettomina suojaimet naamallaan ja kumihanskat käsissään, ja kiroilevat kun asiakkaat eivät saavukkaan vastaanotoille.
No karrikoiden näin, koska on varauduttu ihan eri tason määriin kuin mitä siellä sairaalassa nyt on. Jopa keikkatyöläisiä on laitettu pois, koska heille ei ole tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Av vastoin lääkärien ohjeita peruvat aikoja. Toivottavasti itse maksatte sitten pahentuneiden sairauksienne hoidot omasta pussista.
No voi hyvänen aika sentäs, mun taudit on mitä on, sama kuin heittäisi euroja kaivoon lääkärillä käydessä. Lääketiede ei kykene kaikkia oireita hoitamaan eikä edes selvittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sairaalat ovat tiedottaneet, että lääkärikäyntejä ei pidä lykätä. Korona on ainakin vuoden tai parikin riesana. Enemmän ruumiita tulee hoidon lykkäämisestä.
Mutta hallitus suosittelee välttämään kaikkia ihmiskontakteja ja käytännössä hoitamaan vain pakolliset ruokaostokset ja muuten pysyttelemään kotona. Hallituksella on vahvempi määräysvalta ja se voi pakkolakien avulla määrätä tarvittaessa ulkonaliikkumiskiellon jos tarpeettomat lääkärikäynnit eivät muuten lopu.
Mikä on mielestäsi "tarpeeton lääkärikäynti"?
Jos pääsee omin jaloin lääkäriin, niin kyseessä on näissä oloissa tarpeeton käynti. Jos taas viedään tajuttomana lanssilla, niin vaikea siinä on vastaankaan panna.
Tää on naurettavaa.
Mitään hoitoa en ole saanut edes perussairaana ennen kuin on ollut hengenhätä. Mitään kontrolleja ei ole ollut vuosikausiin vaikka on säännöllinen lääkitys.
Parhaimmillaan olen käynyt useamman kerran terveyskeskuksessa saamatta tutkimuksia ja kun olen mennyt lopulta päivystykseen lääkäri on haukkunut myöhäisestä hoitoon hakeutumisesta.
Minkä tahansa asian hoitaminen vaatii asiointia akuuttipolilla influenssaisten yms. seassa. Menet näyttämään ihottumaa ja palaat koronan/noron/influenssan kanssa kotiin niin halu hakeutua hoitoon muussa kuin hengenvaarassa on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt on jo saatu eristettyä kaikki koronapotilaat ja epäillyt niin että sairaalassa on ihan turvallista käydä tutkimuksissa. Eiköhän ne ole ihan erillisissä rakennuksissa. Menisin itse ihan huoleti aivan samalla riskillä kuin normaalistikin.
Miten voit olla "satavarma" , ettei esim. röntgenkuvauksessa ole ennen sinun kuvantakäyntiäsi ollut kuvattavana keuhkokuumeinen, jolla epäillään koronaa tai on jo päällä kyseinen virus?
Viikko sitten kävin lääkärissä terveysasemalla. Aulassa ei ollut ketään muuta kuin minä ja lääkärin kanssa käytiin asiat kunnolla läpi "kun nyt on hyvin aikaa". Nuo olivat siis lääkärin sanat. Eli koen, että paljon vähemmän siellä oli riskiä sairastua kuin kaupan jonoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen magneettikuvauksen tekee kalliimmaksi kuin tavanomainen röntgenkuvanta?
Se laite millä otetaan kuvia vaatii jäähdyttämisen lähelle absoluuttista nollapistettä. Ja se maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt on jo saatu eristettyä kaikki koronapotilaat ja epäillyt niin että sairaalassa on ihan turvallista käydä tutkimuksissa. Eiköhän ne ole ihan erillisissä rakennuksissa. Menisin itse ihan huoleti aivan samalla riskillä kuin normaalistikin.
Miten voit olla "satavarma" , ettei esim. röntgenkuvauksessa ole ennen sinun kuvantakäyntiäsi ollut kuvattavana keuhkokuumeinen, jolla epäillään koronaa tai on jo päällä kyseinen virus?
Jatkaen... EI pienissä sairaaloissa ole erikseen koronapotilaille omia kuvantalaitteita, samalla laitteella kuvataan niin olkapäät, selkä kuin keuhkot ja poskiontelotkin
Kävin terveystalolla verikokeissa niin olin ainoa jolla oli suojamaski ja hanskat, henkilökunta mukaanlukien. Vain korona vastaanotoilla pidetään suojia.
Minulla oli todella turvallinen olo kun kävin terveydenhuollossa. Minut haettiin ulkoa odottamasta, neuvottiin käsidesin käytössä ja annettiin oma maski koko käynnin ajaksi. Hoitajilla tietysti kaikki suojavälineet ja kysyivät monesti oliko minulla esiintynyt flunssan oireita tai yskää.
Olen ihan perusterve mutta jos nyt joku vaiva tulisi niin terveyskeskukseen en menisi nyt enkä kyllä muutenkaan. Ainoa mitä tarjoavat on hoitajakäynti (kiitos en tarvitse kun olen itsekin ja osaan arvioida olenko kotona vai tarvitsenko lääkärin). Lääkäriaikoja joko ei ole tai sitten ne on 2-3 vk päähän. Yksityiselle pääsen samana päivänä ja vakuutus maksaa käyntini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sairaalat ovat tiedottaneet, että lääkärikäyntejä ei pidä lykätä. Korona on ainakin vuoden tai parikin riesana. Enemmän ruumiita tulee hoidon lykkäämisestä.
Mutta hallitus suosittelee välttämään kaikkia ihmiskontakteja ja käytännössä hoitamaan vain pakolliset ruokaostokset ja muuten pysyttelemään kotona. Hallituksella on vahvempi määräysvalta ja se voi pakkolakien avulla määrätä tarvittaessa ulkonaliikkumiskiellon jos tarpeettomat lääkärikäynnit eivät muuten lopu.
Mikä on mielestäsi "tarpeeton lääkärikäynti"?
Ohis... mulla on nyt molemmissa polvissani tekonivelet. Mutta jos ei vielä olisi, tarpeeton käynti olisi esim se, että menisin työterveyslääkärille uusimaan kipulääkereseptini tai ortopedin vastaanotolle nivelrikon vaikeusasteen arvioimiseksi. Nivelrikko etenee jokatapauksessa eikä sitä pystytä estämään. Vaikeusasteen arvio on tärkeä, jotta ortopedi voi laittaa lähetteen tekonivelleikkausta varten. Nivelrikkopotilaat joutuvat yleensä kärvistelemään kipujensa kanssa vuosia ennenkuin pääsevät leikkaukseen, mutta koska nivelrikkoon ei kuitenkaan kuole, tällaisena pandemia-aikana voi vielä jatkaa kärvistelyä. Varsinkin, kun nyt ei tarvitse pahemmin edes kävellä missään. Kipulääkereseptin voi uusia etävastaanotolla tai jos ei ole opiaateista kyse, ihan vaikka Omakannan kautta.
Rovaniemellä ja muissakin maakunnissa on esim. hammashoidon kaikki ajat peruttu hammashoitoloiden toimesta, joten miten meet hoitoon jos ei oo vastaanottoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sen magneettikuvauksen tekee kalliimmaksi kuin tavanomainen röntgenkuvanta?
Se kuvaus tekniikka. Röntgenissä otetaan muutama kuva, magneettikuvauksessa kuvia tulee satoja. Myös kuvien tulkitseminen on työläämpää.
Et taida ymmärtää katetuottonlaskennasta mitään?
Magneettikuvauslaite on suunnattomasti röntgenlaitetta kalliimpi ja vaatii paljon isommat tilat. Tämän lisäksi kuvaus kestää paljon pidempään.
Tästä se suurin kustannus tulee. Yksittäiset tai tuhannet kuvat digitaalisessa muodossa eivät maksa käytännössä mitään, ja se että radiologilla menee hiukan pidempään lausumiseen on pelkkä pisara meressä laitteen hintaan ja tilakustannuksiin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemellä ja muissakin maakunnissa on esim. hammashoidon kaikki ajat peruttu hammashoitoloiden toimesta, joten miten meet hoitoon jos ei oo vastaanottoa?
Keski-Pohjanmaa (Soite Kokkola)sairaanhopiiiri täällä kaikki hoitoajat peruttu nimenomaan sairaalan puolelta! 5 koronatartuntaa ollut nyt jo kaksi kuukautta sama määrä ei uusia tapauksia, hoitohenkilökunta lukkojen takana piilossa!
Vierailija kirjoitti:
Näin perussairaana jätän kyllä kaikki kontrollikäynnit väliin. Jo tavallisen flunssan takia joudun hoitoon ja saan happea.
Jos minulle annettaisiin fpp3 suojain venttiilillä, suojalasit ja kumihanskat, voisin mennä verikokeisiin ja lääkäriin. En muuten. Oireeton voi tartuttaa.Mitään riskejä en ota.
Meille pitäisi potilaille, riskiryhmäläisille antaa suojaimet.
Korona tartunnan saadessa kuolisin nopeammin, kuin näihin perussairauksiini.
Ei niihin uskalla mennä. Vai kuuluuko tämä samaan tartuttamissuunnitelmaan kuin rajoitusten avaaminen. Eivät käytä suojaimia eivätkä noudata etäisyyksiä. Olin silmäklinikalla pari viikkoa sitten ja pelkäsin koko ajan. Ahtaalla käytävällä kaksi hoitajaeukkoa käveli edestakaisin juoruillen ja naureskellen. Kellään ei suojauksia. Sinne oli pakko mennä. Muuten käynkin yksityislääkärillä. Nyt en tosin sielläkään. Menen jos kaikilla sekä minulla on kunnon maskit. Kunnon maskeja pitäisi jakaa kansalle ja ne pitäisi olla pakollisia kaikessa asioinnissa ja julkisissa. Ulkoilussa ei välttämättä tarvita. Tämä maskihärdelli oli syynä myös hoivakotivanhusten kuolemaan.
Työnantajani on kaupunki. Ja edelleen tällä viikolla työnantajalta tulleessa koronaohjeessa sanotaan, että terveydenhuoltoa ei pidä kuormittaa soittamalla tai menemällä sinne.
Kansa toimii vain annettujen ohjeiden mukaisesti. Turha siitä on valittaa. Jos halutaan kansan toimivan toisin, niin pitää ohjeistaa toisin.
sastamalan terveyskeskuksen hoito on aina tälläistä ota buranaa ja mee töihin(sanottu esim.aivokasvain potilaalle, henkilöl jolla päänkokoinen kasvain kehossa, sydäoireiselle........nyt tääl alkaa olla iso corona epidemia....en todellakaan mee ellei väkisin viedä ambulanssil vaikka on jo ennestään sairauksia johon en saa hoitoa terveyskeskuksesta aina pakko lähtee viereiseen isoon kaupunkiin yksityisel paha vaan et tampereeel koronaa ettei uskalla mennä yksityiselkään.
Av vastoin lääkärien ohjeita peruvat aikoja. Toivottavasti itse maksatte sitten pahentuneiden sairauksienne hoidot omasta pussista.