Olen järkkäämässä saunailtaa (3 henkilöä) ja yksi on kasvissyöjä. Mitä kasvissyöjä grillaa takassa tikun nokassa?
Ei siis syö makkaraa vaikka se melkein kasvis onkin.
Kommentit (30)
Esim. kukkakaali wingsejä, ne on ihan hyviä.
Kysy vieraalta mistä pitää?
Olen sekasyöjä, mutta tykkään viedä grillibileisiin vege-nakkeja. Chili-vegenakit ovat hyviä.
Tietenkin lisäksi myös erilaisia kasviksia, takassa grillaamista en ole kokeillut.
En tiedä, falafeleja? Millä tavalla makkara muistuttaa kasviksia?
-vegemakkaraa
-halloumia
-jotain muuta grillattavaa juustoa
-grillimaissia
Minä tykkään halloumista, maissista ja kukkakaalista.
Kuka järjestää nyt mitään saunailtoja?
Ehkä herkkusieniä? Voiko niitä grillata? Mutta toisaalta, nehän eivät ole kasveja.
Vierailija kirjoitti:
Kysy vieraalta mistä pitää?
Olen sekasyöjä, mutta tykkään viedä grillibileisiin vege-nakkeja. Chili-vegenakit ovat hyviä.
Tietenkin lisäksi myös erilaisia kasviksia, takassa grillaamista en ole kokeillut.
Tätä mä kans ihmettelen: miksi ihmeessä ei voi soittaa sille kasvissyöjälle ja kysyä, mistä pitää vaan arvuutellaan vauvapalstalla, mistähän se voisi pitää.
Vierailija kirjoitti:
Kuka järjestää nyt mitään saunailtoja?
Koska niitä sitten pitäisi järjestää? Tietty uimavesi on vielä helvetin kylmää, jos siis on rantasauna.
Ankeaa olisi sekasyöjänä AP:n (porvoolaisessa?) saunaillassa. Tarjolla lihankaltaisista ainesosista valmistettua makkaraa ja Coronaa.
Kasvissyöjä voi tuoda omat eväät mukanaan, jos samat tarjottavat eivät kelpaa kuin muillekin. Minä en ainakaan alkaisi arpomaan minkään helvetin tofunakkien tai soijaslerbojen kanssa.
Riippuu onko kyseinen kasvissyöjä vegaani vai laktokasvissyöjä vai ehkä jopa lakto-ovokasvissyöjä. Pistäpä sille viestiä ja kysy, mitä hän haluaisi grillata.
Kysymällä selviää. En ole kasvissyöjä, mutta vartaassa menisi melkein mikä tahansa: kesäkurpitsaa, herkkusieniä, kirsikkatomaatteja, paprikaa... Ja onhan niitä tosiaak jotain soijanakkeja ja muitakin vegevaihtoehtoja runsaasti.
Kyseessä on yllärihomma niin en siksi viitsisi kysellä. Mutta sain näistä vinkkejä, kiitos :)
-ap
Ihan vinkiksi että kannattaa niiltä muiltakin saunailtaan osallistujalta kysyä että mistä he pitävät - kaikki sekasyöjätkään eivät makkaraa syö. En ymmärrä miksi tämmöisiä pitää kysyä vauvapalstalta kun jokaisella on ne omat henkilökohtaiset mieltymyksensä...
Lisäksi, toivottavasti teidän saunailta on suunnitteilla aikaisintaan juhannukseksi.
Kasvismakkaroita? Niitähän on nyt vaikka mitä vegeversioita