Varoituksen sana. Ystäväni mies tekee pitkiä, jopa neljän tunnin urheilusuorituksia
Ystäväni moitti minulle miestään. Hän oli kuulema aivan urheiluaddikti, kun rääkkäsi itseään noin. Olin vähän samaa mieltäkin. Mies ei malttanut jäädä seuraamme kuin hetkeksi, kun laski, että ehtisi liikkua vielä sen ja sen verran.
Aloin urheilemaan kaksi vuotta sitten. Mielipiteeni ystäväni miehen urheilusta on muuttunut. En liiku aivan neljää tuntia itse, mutta en enää ihmettele, että liikkumisen vetovoima voi vetää liikkumaan enemmän.
Aivan samalla tavalla jos söisi liikaa ja urheilisi liian vähän, niinkuin ystäväni muuten tekee edelleen, sohvan vetovoima voisi voittaa, eikä jaksaisi enää vetää kenkiä jalkaan ja lähteä liikkumaan. Siinä voisi sitten ihmetellä toisten intoa liikkua ja pitää sitä jopa epänormaalina.
Ei liikunta palkitse huonokuntoista heti, mutta onneksi se alkaa palkita siinä vaiheessa, kun peruskuntotaso on kohentunut jonkin verran.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
okei?
Okei
ap
Missä kohtaa piili kirjoituksesi varoittava sana? En löytänyt sitä.
Miten hän liikkuu? Hosuu ympäri kyliä polkupyörällä pää painuksissa ja talvisin raivoaa ladulla?
Mikä se pointti tässä liikkumisessa nyt oli? Mitä pitää varoa?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli silleen rivien välissä: jos alat urheilla turhan paljon, et enää kykene selkeään ilmaisuun. Tai jotain, emt.
Niin missä se varoituksen sana on???
Ja apn deitti varmaan myös valitti, että hän ei urheile päivittäin.
Bongaa päivän trolli, osa 3: tänään provosoidaan liikaa liikkuvista.
Jos liikkuu järkevästi, ei ole mikään tarve treenata joka päivä 4 tuntia pysyäkseen kunnossa. Ellei sitten ole huippu-urheilija, vaikka kyllähän hekin huilaavat välillä.
En nyt yhtään ymmärtänyt mitä yrität sanoa, avaatko vähän?
Ja siis mistä sä välität?
Ei kai mun sitä tarvitse varoa? Vai onko se vaarallinen jotenkin?
Varoituksen sanalla tarkoitin, että jos ei itse liiku, se voi olla ongelma, eikä se, että toinen liikkuu.
Ei ystävän mies sentään aina liiku neljää tuntia putkeen, mutta joka viikko tahtoisi tehdä ainakin yhden pitkän harjoituksen ja sen jaksan nykyisin minäkin ymmärtää. Kyseessä on todellakin siis ystävän mies, ei minun ja näin on hyvä. Hän inspiroi esimerkillään minut liikkumaan, mutta en ole liikkunut hänen seurassaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se oli silleen rivien välissä: jos alat urheilla turhan paljon, et enää kykene selkeään ilmaisuun. Tai jotain, emt.
Nimenomaan. Tämä on varoitus siitä että jos liikut liikaa, aivosi tuhoutuvat pikkuhiljaa ja kykysi kirjoittaa katoaa. Tai ainakin kyky kirjoittaa jotain jossa olisi minkäänlaista järkeä.
Käsittämätön avaus. Ihan kaikkea aivoissa liikkuvaa höttöä ei tarvitsisi julkaista.
Valitkaa itse osanne. Minä pidän kunnostani huolta ja tykkään siitä mitä teen, ihan riippumatta siitä, millaista paskaa kuulen.
ap
Siis onko neljän tunnin treeni tai kisa ap mielestäsi joku älyttömän pitkä urheilusuoritus?
Sulla ei taida olla mitään kestävyysurheilutaustaa, kun tuollaista kovin ihmeellisenä pidät.
Vierailija kirjoitti:
Valitkaa itse osanne. Minä pidän kunnostani huolta ja tykkään siitä mitä teen, ihan riippumatta siitä, millaista paskaa kuulen.
ap
Pidä ihan rauhassa mutta sen kunnon kehittämisen lisäksi kannattaisi kyllä keskittyä myös henkisempään puoleen. Osaisit sitten ilmaista itseäsi niin että asiat jotka sinun päässäsi näyttävät kristallinkirkkailta valkenisivat muillekin. Nyt niin ei tosiaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko neljän tunnin treeni tai kisa ap mielestäsi joku älyttömän pitkä urheilusuoritus?
Sulla ei taida olla mitään kestävyysurheilutaustaa, kun tuollaista kovin ihmeellisenä pidät.
Ap voisi kokeilla vaikka tätä, 6 päivää aikaa tulla maaliin
https://nutsyllaspallas.com/en/nuts300/
Siinä on jo suorituksella pituutta ja haastavuutta.
okei?