Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku jäänyt pois töistä koronan takia että saa lapset hoidettua kotona?

Vierailija
24.04.2020 |

Työtäni ei pysty tekemään etänä,eli jättäydyin kokonaan pois osa aikaisesta siivoustyöstäni. Toinen lapsista ala asteella ja toinen päiväkodissa. Tilalleni täksi aikaa on palkattu opiskelija, mutta tää morkkis etten mene töihin kasvaa jos tällä lailla olemme syksyyn asti. Mites muilla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja olen siis palkattomalla

Vierailija
2/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itse yhden tapauksen lähipiiristäni. Kampaaja jäi palkattomalle vapaalle (oli siis palkkalistoilla, ei yrittäjänä) hoitamaan kahta pientä kotiin.

Vierailija
4/8 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä eikä mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa lapsia kotona. En voi tehdä töitä ja hoitaa lapsia, siksihän he ovat hoidossa/koulussa/ip-kerhossa. Jonkun pikkutyön teen välillä, mutta ei pysty täysipainoisesti työntekoon. Hain nyt sitä poikkeusajan työmarkkinatukea.

Vierailija
5/8 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko muita

Vierailija
6/8 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä eikä mulla ole muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa lapsia kotona. En voi tehdä töitä ja hoitaa lapsia, siksihän he ovat hoidossa/koulussa/ip-kerhossa. Jonkun pikkutyön teen välillä, mutta ei pysty täysipainoisesti työntekoon. Hain nyt sitä poikkeusajan työmarkkinatukea.

No kun et hae töitä, niin miksi sinulle työmarkkinatukea maksettaisiin? Kertomasi perusteella töitä olisi, jos niitä tekisit, mutta olet jäänyt omalla valinnallasi hoitamaan lapsia. Lapsi hoitoon ja kouluun ja itse töihin. Minunko tulisi maksaa sinun lapsenhoito?

Vierailija
7/8 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yksinyrittäjä, hoidan kotona pientä lasta, vaimo käy töissä. Itse en töitä pysty tekemään kuin satunnaisesti pikkuhommia etänä. Tässäpä vuosien varrella kerätyt säästöt hupenevatkin kun ei tule tuloja nyt mistään.

Vierailija
8/8 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kouluun ja päiväkotiin pääsee kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä