Zopinox reseptiäni ei uusittu. Tällä hetkellä huonosti nukuttaa. Mikä muu auttaa helposti nukahtamaan?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Hollannista voi tilata Zopiclone 7,5mg, maksaa n. 20e per pakkaus. Usein kyllä loppu. Googleta niin löydät. Ei tarvitse mennä tor-verkkoon tämän takia edes.
Ilman reseptiä jos tilaa niin se jää todennäköisesti tulliin ja se on huumausainerikos.
Itse nukkunut huonosti vuodesta 2000. Zopinoxia käyttänyt koko ajan, nyt siirtynyt Stellaan, vieläkin joskus.
Melatoniinia ja Mirtazapinia käytän myös.
Unettomuus on saatanasta.
Kamomilla vaikuttaa tutkitusti aivojen bentsoreseptoreihin. Luonnon oma rauhoittava, joskin mueto sellainen. Mutta kannattaa kokeilla, on meinaan halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuollaista uusita? Harmiton lääke, pelkkään nukahtamiseen.
Koska se on bentsojohdannainen, ja lääkärit on aivopesty uskomaan että niihin tulee pysyvä riippuvuus ja teho katoaa. Näin ei automaattisesti tapahdu, mulla ainakin riitti vuosia se puolikas- 1 tabletti.
Melatoniini auttaa joitakin.
Mirtatsapiini tehokas kuin myös Ketipinor, mutta lihottavat jopa kymmeniä kiloja.
Höpö höpö. Mirtasapiini ei nukuta yhtään, eikä Ketipinor.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannista voi tilata Zopiclone 7,5mg, maksaa n. 20e per pakkaus. Usein kyllä loppu. Googleta niin löydät. Ei tarvitse mennä tor-verkkoon tämän takia edes.
Ilman reseptiä jos tilaa niin se jää todennäköisesti tulliin ja se on huumausainerikos.
Ei se EU:n sisältä tullessa jää todennäköisesti.
Mutta ei kannata isoa määrää tilata ja jos silloin jääkin kiinni, niin on joku lievä lääkerikos. Voi myös kiistää tilaamiseen. Helppoa etenkin jos on maksanut Bicoin-maksulla.
Vierailija kirjoitti:
Minä jäin unilääkkeisiin koukkuun (=edellinen annos ei enää tehonnut kun tolet nousi ja jos yritin nukkua ilman lääkettä niin uni oli surkeaa ja katkonaista ja unettomuus paheni. Pilleri oli saatava jos meinasi nukkua)
Kävin läpi helvetillisen pitkäkestoisen vieroitusvaiheen missä minulla oli tosi kurja olo. Unettomuus paheni ja olin kokoajan pää sumussa, ja päälle sai fyysisiä viekkareita.
Nyt kun olen päässyt lääkkeistä eroon, nukun paremmin kuin aikoihin. Uni on edelleen häiriintyneempää mitä se oli aikanaan ennen pillerikoukkua mutta saattaa olla öitä kun nukun kuin tukki.
Parhaat "unilääkeet" mulle nykyään:
- stressinhallinta. Unettomuuteen sisältyy itsessään paljon stressiä (= huoli jaksamattomuudesta ja siitä jos ei nuku. Stressi elämässä voi viedä unet)
- kävelylenkit (auttaa relaamaan ja myöskin kasvattaa unipainetta kun fyysisesti liikuttaa kehoaan)
- säännöllinen terveellinen syöminen ja kofeiinin ja alkoholin välttäminen
- iltapalalla erityisesti väliä millainen se on
- rentoutusharjoitukset
- säännöllinen unirytmi ja unihygienia (valot pois ajoissa, relausta ajoissa ennen nukkumaanmenoa, viileä makkari, älylaitteiden valo virkistää ja niihin sinivalosuodatin. Talvisin tahdistan sisäistä kelloa kirkasvalolla)
Mikään yksittäinen aine ei ratkaise unettomuusongelmaa.
Itse pidin taukoa Zopinoxista kun olin käytännyt sitä 14 vuotta. Seinään lopetin, ei ongelmia. Nyt on taas pahentunut ongelma ja käytän uudelleen Zopinoxia. Kohta taas lopetan vähäksi aikaa, yleensä kesäkuussa koska helle vaikuttaa niin raskaasti että nukun sen ansioista.
Ulos auringonvaloon etenkin aamupäivisin. Iltaisin kevyt pieni happihyppely ulkona. Säännöllinen päivärytmi ja iltaisin aina samoina toistuvat rutiinit ennen nukkumaanmenoa.
Mulle annettiin sairaalassa joskus Imovanea (sam lääke kuin Zopinox käsittäkseni), en pystynyt nukkumaan sen avulla. Seuraavaksi antoivat Tenoxia, niin johan rupesi nukuttamaan ihan kummasti. Hoitsut antoi lääkkeitä ihan tuosta vain, ei siellä sairaalassa vaadittu mitään reseptejä mihinkään. Sain myös lisäksi kovaa kipulääkettä Tramalia (ihan pistoksena jopa). Tramal + Tenox oli sellainen combo että nukkui 10h kuin tukki vaikka joku olisi huutanut samassa huoneessa. : )
Olemme paras maa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pitäisi saada noita lääkkeitä suoraan apteekista vastuullisille aikuisille. Työelämä on niin raju että ei tässä kerkeä lääkäreiden kanssa tappelemaan ja lopulta joku aina kirjoittaa reseptin.
Vaan turhaa työtä työtätekevälle.
On niin kätevä lääke vuorotyöläisellekin tai jos on juonut liikaa kahvia eikä uni tule.
Suomi on ihan helvetin tarkka näistä lääkkeiden väärinkäytöistä.
Hirveää holhousta pienen ongelmakäyttäjäprosentin takia.
Tarvittaisi United Statesin of American lait tännekin.
Vapautta enemmän.
Ongelma on se, että olette äänestäneet ja hyväksyneet sinne sosiaalisen totalitarismin.
Saan apteekista murto-osalla suomen hinnoista kaikki lääkkeet mitä mieleen tulee haluta.
Tottakai vapaassa maassa valikoima on laajempi kuin neuvostojen maassa.Jos tarvitsisin unilääkkeitä, rauhoittavia vaikkapa antibiootteja tai ehkäisypillereitä ihan mitä vaan menen ja ostan.
En tarvitse tänään mutta jos tarvitsen vastuu elämästäni on minulla.
Toki konsultoisin lääkäriä jos en tiedä käynti maksaa 1,90 euroa.
N. 48
RayongEi se Suomessa äänestämällä parane mihinkään. Yksikään puolue (paitsi vihreät ja piraatit) ei tunnusta yksilönvapauksia.
Joidenkin oikeistopuolueiden arvoissa mainitaan yksilönvapaudet, mutta esimerkiksi viime syksyn kannabiskeskustelukin antoi selvää viitettä siitä, että ei tunnusteta sittenkään yksilönvapauksia.
Eli Suomessa yksittäinen ihminen ei saa hengittää sisäänsä tai laittaa sisäänsä valitsemia asioita ilman rangaistusta.
Omaa mieltä tai kehoa ei siis kirjaimellisesti omisteta itse, vaan siitä päättää valtio.
Tämä on se selvä merkki kansalaisille. Kansalaiset myös sisäistävät sen ja hyväksyvät sen.
Suomi on monessa suhteessa arvomaailmaltaan Venäjän kaltainen.
Täällä ollaan enemmän kollektiivisia ja myös tuetaan toinen toisiamme.
Siksi lääkkeiden tai huumausaineiden vapauttaminen olisi virhe.
Yksittäinen kansalainen on sijoitus. Siihen on sijoitettu sievoinen summa rahaa ja tämän takia Suomi onkin maailmalla yksi menestyksekkäimpiä maita. Jos asiaa ajatellaan vaikkapa maanviljelyksen kannalta, niin jokainen kansalainen symboloi yhtä maissia. Jokaiselle taimelle annetaan vettä ja ravinteita, sitten odotetaan kelvollista satoa.
Yhdysvalloissa tulee laihaa satoa, osa ihmisistä ei tuota mitään ja kurjuus leviää kaduille haisevine kakkapötköineen. Tämä on valitettavaa. Jos maissi sairastuu virukseen tai tuholaiset iskevät, se on omillaan.
Sellainen on huonoa cultivointia.
Jos suomalaisia oli kolmekertaa enemmän, niin olisimme maailmanvaltiaita. Silloin meidän systeemi leviäisi joka puolelle maailmankolkkaan.
Ap;lle suosittelen lenkkeilyä ja reippailua raittiissa ulkoilmassa. Myös kansallismielistä kirjallisuutta kannattaa lukea ennen nukkumaanmenoa. Koronakriisinkin aikana olemme osoittaneet että kukaan ei voita meitä siinä mihin ryhdytään.
Sanoit, että kolme kertaa enemmän suomalaisia, niin olisimme maailmanvaltiata ja systeemi leviäisi joka kolkkaan.
Silloin Suomessa olisi kolme miljoonaa ihmistä jotka syövät kelan korvaamia psyykenlääkkeitä.
Nykyisellä väkiluvulla vain miljoonaa 19%.
Luuletko, että miljardit ihmiset suostuisivat tuhoamaan aivonsa ja taipumaan sosialismiin.
Sitä on yritetty ja lopputulos oli satojen miljoonien ihmisten sukupolven kärsimys Neuvostoliitossa.
Nyt kun joudut joka tapauksessa olemaan ilman niin tee muutos ja irtaudu lääkkeistä. Juo joka ilta maitoa ja hunajaa tai syö jotain hiilaripitoista (vähän), joka väsyttää. Tee yksi ja sama iltarutiini joka ilta, joku tietty juttu joka rentouttaa sinua. Kuuntele oopperaa, tee rentoutumisharjoituksia, laita suolalamppu palamaan, lue iltalukemista, venyttele tms. Kunhan se on jotain joka rentouttaa kehoasi ja mieltäsi. Mikäli olet huolestuja niin kirjoita huolesi huolipäiväkirjaan ja voit päästää niistä yön ajaksi irti sillä ne ovat sinua vastassa siinä kaikki huolellisesti kirjattuna aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, rauhoita vagus-hermosi hengittämällä syvään.
Ohje:
Sisäänhengitys 4 sek.
Pidätä hengitystä 4 sek.
Uloshengitys 4 sek.
Pidätä 4 sek.
Sisäänhengitys 4 sek.
Voi v mitä sontaa.
Potilas päättää mitä lääkkeitä syö ja lääkäri neuvoo ja suosittelee jos neuvoja tarvitsee.
Näin asia toimii sivistysmaissa.
M 55
Bangkok
Suomi on satavuotta sitten vapautunut siirtomaa ja kansa kulttuuriltaan sen tasoista.
Sosialistinen kontrollivaltio paras järjestelmä sinne.
Ei lapselle anneta lääkkeitä sivistysmaissakaan.
N. 52
Singapore
Vierailija kirjoitti:
Mulle annettiin sairaalassa joskus Imovanea (sam lääke kuin Zopinox käsittäkseni), en pystynyt nukkumaan sen avulla. Seuraavaksi antoivat Tenoxia, niin johan rupesi nukuttamaan ihan kummasti. Hoitsut antoi lääkkeitä ihan tuosta vain, ei siellä sairaalassa vaadittu mitään reseptejä mihinkään. Sain myös lisäksi kovaa kipulääkettä Tramalia (ihan pistoksena jopa). Tramal + Tenox oli sellainen combo että nukkui 10h kuin tukki vaikka joku olisi huutanut samassa huoneessa. : )
Kannattaa huomioida, että myös unen laadulla on merkitystä. Lääkkeet voi leikata sitä palauttavaa syvän unen jaksoa. Eli on tavallaan tokkurassa, mutta keho ei saa unesta kaikkia niitä terveysvaikutuksia samalla tapaa. Esim. syvän unen aikana aivot puhdistuu kuona-aineista. Päälle tulee lääkkeiden haitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohje:
Sisäänhengitys 4 sek.
Pidätä hengitystä 4 sek.
Uloshengitys 4 sek.
Pidätä 4 sek.
Sisäänhengitys 4 sek.
Voi v mitä sontaa.
Ei todellakaan ole sontaa stressiä ajatellen. Syvähengitys on hyvä tapa rauhoittaa hermostoa.https://areena.yle.fi/1-50390735
Jotkut saavat unen päästä sillä lailla kiinni, että keskittyvät syvähengitykseen nukahtamishetkelläkin.
En mä tiedä haluaako kukaan kuulla tai ymmärtää, mutta kerronpa esimerkin miten unettomuus saattaa hankaloittaa ihan kokonaisvaltaisesti elämää ja ihmissuhteita.
Serkkuni ehdotti minulle unettomuuteen kupillista kuumaa kaakaota, kun se toimii hänellä aina.
En tiedä pystyttekö kuvittelemaan reaktiotani tähän serkun antamaan neuvoon, kun olin kuukausi kaupalla mennyt muutaman tunnin yöunilla, kunnes se oli jo sitä, että valvoin yhtäsoittoa nukkumatta laisinkaan.
Havainnollistetaan.
Otetaan esimerkiksi tilanne, jossa menet ensiapuun kädessäsi luuhun asti olevan avohaavan kanssa ja lääkäri alkaisi kaivella kaapeistansa laastaria.
Niin, mikä olisi reaktiosi? Mikä olisi lääkärin reaktio reaktioosi, kun lääkäri ihan todella olisi sitä mieltä, että tikkejä ei tarvita?
Saisit luultavasti Kanta.fi lukea itsestäsi ei niin mieltä ylentävää kuvailua persoonallisuudestasi.
No yllä oleva kuvailtu tilannehan on täysin absurdi, näin ei kävisi todennäköisesti koskaan kenellekkään.
Tai ehkä kävisi jos lääkäri olisi valvonut 3 vuorokautta yhteensoittoon?
No se ei nyt ollut se pointti.
Vaan se, että unettomuus ei ole näkyvä haava, sitä on hankala arvioida joko kliinikon omista henkilökohtaisista syistä tai potilaan puutteellinen ja epämääräinen ulosanti voi hankaloittaa arviointia.
Itselläni on laaja repertuaari keinoja eriasteisiin nukahtamisvaikeuksiin siitä kaakaokupposesta sinne meditointiin ja ihan siellä viimeisessä tilassa, missä on jo vaikeuksia hahmottaa asioita todellisuuden ja mielikuvien välillä menen lääkäriin pyytämään apua ja silloin tarvitaan niitä "kovempia myrkkyjä".
Ja niitä on ollut joskus vaikea saada, kun lääkäri on tehnyt olettaman, että en ole tehnyt jo kaikkeani ja silloin turhaudun.
En minä siellä juokse kaikenaikaa lapaojossa reseptejä vaatimassa vaan pari kolme kertaa vuodessa saan viikon parin kuurin ja se on riittänyt. Minulla oli jatkuva vuosikausia kestänyt unilääkitys pitkävaikutteisella bentsodiatsepiinilla, en kokenut sitä enää lopulta mielekkääksi.
Riippuvainen en koskaan ole ollut ja eräänlainen 'sielua vahvistava' retriitti se on sekin, kun kärsi ne vieroitusoireet. Tuo kokemus toimii hyvänä oppaana ja on aivan saakelin hyvä peruste sille, että ne 'kuurit' ovat lyhyitä jaksoja.
..että semmosta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohje:
Sisäänhengitys 4 sek.
Pidätä hengitystä 4 sek.
Uloshengitys 4 sek.
Pidätä 4 sek.
Sisäänhengitys 4 sek.
Voi v mitä sontaa.
Ei todellakaan ole sontaa stressiä ajatellen. Syvähengitys on hyvä tapa rauhoittaa hermostoa.https://areena.yle.fi/1-50390735
Jotkut saavat unen päästä sillä lailla kiinni, että keskittyvät syvähengitykseen nukahtamishetkelläkin.
Nuo on ihan höpöjä juttuja. Saman tien voi sanoa että joogaa parituntia niin saat unta.
Todellisuudessa amerikkalainen lääkäri saattaisi määrätä lääkekannabista unettomuuteen ja syvähengittää sitä, niin unensaanti olisi 100%.
Jos aletaan hengittelemään ilmaa, niin ei ilmassa ole mitään unta edistävää.
Tuo on huuhaahoitoa.
Ap:n tilanteessa olevia on paljon. Suomessa on hyvin vaikea saada apua erilaisiin vaivoihin, jos lääkkeet on eräällä tavalla tarkassa valvonnassa. Sillä systeemillä aiheutetaan enemmän harmia kuin hyötyjä.
Pienen ongelmakäyttäjien prosentin takia kymmenet prosentit kärsii esimerkiksi unettomuudesta tai aikuisiän adhd:sta. Viimeksi mainittuun on todella hankala saada apua ja ihminen saattaa pitkäänkin ja toistuvasti epäonnistua elämässään töissä ja opinnoissa.
Ohje:
Sisäänhengitys 4 sek.
Pidätä hengitystä 4 sek.
Uloshengitys 4 sek.
Pidätä 4 sek.
Sisäänhengitys 4 sek.