IS: Pormestari haluaa miehet ostoksille, koska naiset vetelehtivät – ”Räpläävät tavaroita ja pohtivat”
Koronaviruspandemian aikana kauppareissut pitäisi pitää mahdollisimman lyhyinä.
– Miehet kaappaavat mukaansa tavarat, jotka on käsketty ostaa, ja lähtevät. Siksi heidän tulisi käydä ostoksilla. Naiset taas empivät, räpläävät tavaroita ja pohtivat asioita, pormestari toteaa
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Ketju taas täynnä miesvihaa.
yllätys
Jaa… mummies ostais vaan halvinta syömäkelvotonta bulkkia, ostaisikin mitä käsketään niin ei tarvitsisi mennä itse perässä.
Jos mun mies menee kauppaan se soittaa mulle sieltä sata kertaa kysyen mm. Minkä merkkinen joku tuote pitää olla tai Ostaako nyt sitä tätä ja tota varmuuden vuoks. Lisäksi tekee ihmeellisiä heräteostoksia, joten parempi kun minä käyn kaupassa 😁
Luulen että miehillä menisi kaupassa pidempään, kun eivät tiedä missä mikäkin on ja jäävät sitten hyllyjen eteen jahkailemaan ja etsimään oikeaa tuotetta.
Tuon pormestarin havainto että "miehet ottavat nopeasti sen mitä on käsketty" johtuu varmaan siitä että miehet käyvät ostamassa lähinnä vain pieniä ostoksia eivätkä koko viikon ruokia.
Eksä hoisi meillä aina kaupassa käynnit, kun hänelle oli hyvin tärkeää mitä syö. Minä lähdin vain satunnaisesti mukaan. Nyt tilaan ruuat kotiinkuljetuksena.
Sille, joka sanoi ketjun olevan "mievihaa," en todellakaan käsitä missä se vihapuhe täällä on. Se on ihan tosiasia, että mies ostaa sen mitä pyydetään ja tulee pois - useimmiten, harvoja poikkeuksia siis lukuunottamatta. Näin myös siis Japanissa artikkelin mukaan, ei mikään suomalainen juttu ole.
Teen itselleni ostoslistan siinä järjestyksessä missä tavarat kaupassa eteen tulevat. Näin toimin myös miehen kanssa: ei ainakaan minulle tarvitse soitella missä joku tuote on. On siellä henkilökuntaakin, jos oikein vaikeaksi etsiminen menee.
Mun mies ei kyllä tuo kaupasta mitä käsketään, vaan jättää aina osan pois kun "ei löytänyt" tai muistanut mitä piti tuoda. Kauppalistaa ei voi ottaa kun muuten kuulemma muisti ei saa harjoitusta ja huononee. Kaupassa sitten jää seisoskelemaan ja ihmettelemään mitä pitikään ostaa. Lopulta mukaan lähtee itselle makkaraa, ranskalaisia, eineksiä, sipsiä ja sitten ehkä pari tuotetta niistä mitä pyydettiin tuomaan. Ei tuo myöskään osaa peittää suuta oikein yskiessä tai aivastellessa, joten ihan suosiolla minä menen tekemään ostokset yksin.
Nainen saattaa tuoda kaupasta jotain mukavaa lisäksi kun taas mies jää räpläämään muniaan ja tuijottelemaan kassatyttöjä kuola valuen.
Vierailija kirjoitti:
Ketju taas täynnä miesvihaa.
Missä tässä on miesvihaa? Minä on tuo, joka sanoi että meillä menee toisinpäin. Mieheni ei ole ostoslistaihminen ja tykkää vertailla hintoja ja ominaisuuksia ja tähän nyt sitten menee aikaa. En näe siinä mitään pahaa tai miessukupuolta halventavaa että totean näin. Mutta meillä homma siis menee niin että jos on kiire, niin minä käyn juoksemassa ne ostokset ja muussa tapauksessa voidaan tehdä kummin päin vaan.
Uskon että tässä on ihmisillä ihan luonne-eroja. Tietty itse kauppakin vaikuttaa, meillä lähikauppa on ihan pieni eli siellä ei ole vaatteita tai meikkejä houkutuksina, nehän isoissa marketeissa on yleensä heti sisään tultaessa.
Se tauti on kylläkin pahempi, jos altistusaika on pitkä. Eli se kaupasta taudin saanut sairastaa lievempänä kuin puoliso, jonka väistämättä tartuttaa.