Laihtuuko näin? Syön reilu tuhat kaloria alle energiantarpeen eli noin 1600 päivässä. Liikun vähintään 30min kävelyllä joka päivä.
Ja nostelen kahvakuulaa noin 20min päivittäin sekä lattialla jumppaa mm. vatsalihasliikkeitä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä MITÄ syöt.
Tärkein asia laihtumisessa ja painonhallinnassa on ruuan sisältö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun peruskulutus on 162cm ja 65kg naisena 1580kcal per päivä.
Jotta pääsisin 2600 lukemaan, pitäisi liikkua tonnin edestä.
Tähän riittäisi esim. 7½ tunnin kävely. Ei puolen tunnin.
Aika reipas peruskulutus kun minulla keskimääräistä lihaksikkaampana 175cm pitkänä ja yli 80kg painavana on ollut sama kulutus silloin kun olen nostanut raskaita puntteja neljästi viikossa ja treenipituus ollut parhaimmillaan 90min kerta sekä kävellyt päivittäin lisäksi 10-12km. Kulutus on mitattu kehonkoostumustestissä.
Ei tuollaisilla testeillä pysty kulutusta tietämään.
Miksi lyttäätte heti aloittajan? Neuvoa voi myös ystävällisesti. Kaikki naiset ei ole keskikokoisia. Itse olen 179 cm nainen ja lähtöpainoni oli 95 kg. Työssä olin kevyesti liikkeessä koko päivän, kävelyä ja kevyttä nostelua yms. Siihen päälle muutaman kerran viikossa crosstrainer ja kahvakuulatreenit. Laskurit antoi mulle arvion kulutuksesta n 2500 kcal päivässä. Sen mukaan sitten tiputin kalorit n. 1700 kcal/pv. Laihduin suurinpiirtein kilon kymmenen päivän aikana. Että aika hyvin mielestäni piti paikkansa. Ap kokeilemalla selviää! Ja minusta ei haittaa vaikka paino putoaisi hitaammin, kunhan elintapojen muutos on kestävä. Jos syö liian vähän, homman jättää helposti kesken.
Liikunnalla nostetaan kuntoa ja voimatasoja.
Laihtuminen tapahtuu ruokapöydässä.
150bpm sykkeellä tehty tunnin kuntopyöräily kuluttaa vain sen 500kcal, niin yksinkertaisesti normi-ihmisellä ei ole päivässä aikaa tehdä mitään kolmen tunnin treenejä, joilla olisi laihduttavaa vaikutusta.
Helpompi vaan jättää ne kalorit syömättä.
Netistä löytyy 1200kcl dieetti, joka on jo aika vanha. Sillä laihtuu helposti, eikä tarvi paljon liikkua.
Vierailija kirjoitti:
150bpm sykkeellä tehty tunnin kuntopyöräily kuluttaa vain sen 500kcal, niin yksinkertaisesti normi-ihmisellä ei ole päivässä aikaa tehdä mitään kolmen tunnin treenejä, joilla olisi laihduttavaa vaikutusta.
Ja tärkeintä on se, mitä siinä lautasella on. Aterian sisällöllä on suuri merkitys.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni, ja myös muiden joiden kanssa olen asiasta jutellut, on se, että liikunta kuitenkin tukee todella paljon sitä terveellistä ruokavaliota. Heti kun lipsuu liikunnasta niin lipsuu myös ruokavaliosta. Eli liikunta motivoi siihen ruokavalioon ja toisinkin päin. Eli vaikka kalorimielessä liikunnasta olisi hyvin vähän merkitystä, niin kokonaisuuden ja henkisen voinnin kannalta liikunnalla on iso osa onnistumisessa.
Minä olen siis tuo aiemmin 47kg pudottanut, 99kg. Matkaa vielä tavoitteeseen noin 30kg. Aloittaessani olin siis melkein 150kg. Aloitin kävelyillä. Ihan lyhyillä, vaikka vaan 15min joka päivä.
Nykyään teen viisi kotijumppaa viikossa 15-30min kerta. Osa pilatestyylistä, osa aerobista ja osa painoilla. Lisäksi kävelen 2x 45min, niin että hengästyn. Heti jos liikunta loppuu niin into terveelliseen ruokaankiin loppuu ja syön makkaraperunoita ja karkkia.
Aika reipas peruskulutus kun minulla keskimääräistä lihaksikkaampana 175cm pitkänä ja yli 80kg painavana on ollut sama kulutus silloin kun olen nostanut raskaita puntteja neljästi viikossa ja treenipituus ollut parhaimmillaan 90min kerta sekä kävellyt päivittäin lisäksi 10-12km. Kulutus on mitattu kehonkoostumustestissä.