Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivojen/pään magneettikuvaus huomenna, jännittää :(

Vierailija
23.04.2020 |

Kokemuksia ja tsemppaavia viestejä kaipaisin :(

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et ole rautahammas

Vierailija
22/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä putkessa muita ongelmia tule kuin enintään tylsistyminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin viisi vuotta sitten kuvauksessa julkisella puolella, ei voinut kuunnella radiota/musiikkia. Edellinen kun poistui, heti seuraava lavetille, ei siellä mitään rauhoittavaa saanut. Onneksi pään kuvaus kesti vain noin 25 minuuttia.[/

Nykyään saa kuulokkeet ja musiikkia, samoin rauhoittavan, ainakin Tays.ssa.

Vierailija
24/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oireita sulla on ollut?

Vierailija
25/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä omat kuvat saa pyytämällä itselleen, minäkin kävin hakemassa ja löysin sieltä itse lausunnon jota lääkäri ei ollut minulle maininnut sanallakaan.

26/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkä pää kuvataan, kuvaus ei ole paha kokemus ollenkaan minusta, ärsyttävä vain, ja varmasti ensimmäistä kertaa vähän jännittävä. Jos sekä pää että selkä (eli sekä aivot että selkäydin) kuvataan, kuvaus on ikävämpi, koska siinä joutuu menemään syvemmälle siihen putkeen. 

Minulta on MS-taudin takia kuvattu aivot + selkäydin kerran, ja pelkät aivot useita kertoja. Olen diagnoosin saamiseen johtanutta kuvauskertaa lukuunottamatta aina saanut hyviä uutisia eli ettei tauti ole edennyt, ja sen takia olen alkanut jopa tykätä magneettikuvauksessa käymisestä.

Myöskään selkäydinpunktio ei ollut minulle kipeä toimenpide, vaikka pelkäsin sitä. Toimenpiteen jälkeen kyllä usein tulee päänsärkyä, joka tuntuu pystyasennossa ollessa ja makuulla helpottaa.

Toivottavasti saat hyvät tulokset ja olet terve, vaikka ei tämä MS-tautikaan maailmanloppu ole. Taudinmuoto voi olla rauhallinen, kuten minulla on jo useita vuosia ollut.

Vierailija
27/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään pelättävää, kunhan muistaa jättää kaiken metallisen pois.

Laitteen sisäpuoli on sitten ahtaan tuntuinen, mutta siellä on hyvä ilmastointi, joten ilman loppumista ei tarvitse pelätä. Laite pitää kovaa ääntä, josta aistii miten raskastekoinen laite on ja miten sen sisällä pyörii kuvauslaite. Itselläni se aiheuttaa pientä suljetun paikan kammoa, vaikka siihen ei ole syytä. Nykyään osa laitteista on varmaan juuri siitä syystä avoimia myös toisesta päästä, mikä heti helpottaa kammoa. Jälkikäteen aina nolottaa laitteen herättämä kammo, kun siihen ei todellakaan ole syytä.

Vierailija
28/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut. Kone pitää ihan tajutonta möykkää, kaikkia erilaisia ääniä. Ei siinä muuta ihmeellistä ole.

Vierailija
29/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun 10v pärjäsi, niin pärjäät sinäkin. Kovaa meteliä kone piti. Saat kuitenkin kuunnella radiota.

Vierailija
30/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et ole rautahammas

Onks amalgaami rautaa :D

Vierailija
31/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omat kuvat saa pyytämällä itselleen, minäkin kävin hakemassa ja löysin sieltä itse lausunnon jota lääkäri ei ollut minulle maininnut sanallakaan.

Olisin halunnut kuvat, mutta ne maksoivat tyyliin 20 euroa. Pelkkä käyntimaksu oli jo 36 euroa ja siihen bussimaksut päälle, se oli minulle paljon rahaa, joten en ottanut kuvia.

Vierailija
32/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kokonaan putkessa ja ahdisti. Laskin kotona montako biisiä menee, että kuvaus loppuu (sai tuoda oman levyn) ja sillä selvisin kun laskin biisejä. Muuta biiseistä ei paljoa kuullut, mutta uuden kappaleen vaihtumisen ymmärsi.

Vierailija
33/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin pään magneettikuvauksessa joitain vuosia sitten ja jännitin tosi paljon sitä mutta ei se ollut yhtään kauheaa, ainakin siihen aikaan kuvaukseen sai ottaa oman cd-levyn mukaan niin aika meni nopeasti musiikkia kuunnellessa, yllätyin miten kova ääni magneettikuvaus laitteesta tuli.

Vierailija
34/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha. Putki on vähän ahdas, mutta ei liian. Kuulokkeista huolimatta kuuluu jkv kolinaa ja jyskytystä, mutta ei kovaa. Otin oman cd-levyn mukaan ja kuuntelin sitä kuvauksen ajan niistä kuulokkeista, hoitajat siis laittoi sen minun levyn niihin soimaan. Kesti 50 min, lähinnä oli tylsää. Ei siinä tarvitse mitään jännittää. 

Vierailija
35/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tulee aina vilu putkessa ollessa, joten pyydän jo valmiiksi peiton päälleni. Putkessa pidän silmäni kiinni ja yritän miettiä rauhallisia ajatuksia. Itseni on kuvattu ja tutkittu samasta syystä kuin sinut ja todettu, että kaikki huoli oli turhaa. Tsemppiä! Hyvin se tulee sujumaan.

Vierailija
36/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimus ei satu ja sinun ei tarvitse kuin maata selällään. Saat vaikka nukahtaa jos koneen pitämä ääni ei häiritse. Kuulosuojaimista voi kuunnella musiikkia, esim. radiota tai joskus voi tuoda oman cd-levyn. Hoitajaan saat heti yhteyden jos tarvitsee.

Ei satu?

Eikös kaikkeen magneettikuvaukseen laiteta aina se varjoaine? (Jonka laitto sattuu).

Vierailija
37/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvataan?

Itseäni kiinnostaisi valtavasti kuvauttaa oma pääni. Olen jonossa autismikirjon tutkimuksiin mutta en huomannut ensikäynnillä kysyä kuvataanko pää. Toivottavasti :D

Autismissa ei ole mitään kuvattava, se kun ei näy missään pollakuvissa.

Tsemppiä ap:lle.

Pelkäätkö tutkimusta vai löydöksiä?

Vierailija
38/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viisi vuotta sitten kuvauksessa julkisella puolella, ei voinut kuunnella radiota/musiikkia. Edellinen kun poistui, heti seuraava lavetille, ei siellä mitään rauhoittavaa saanut. Onneksi pään kuvaus kesti vain noin 25 minuuttia.[/

Nykyään saa kuulokkeet ja musiikkia, samoin rauhoittavan, ainakin Tays.ssa.

Tuo minun kokemukseni oli Jyväskylän keskussairaalasta.

Vierailija
39/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joudut riisuutumaan ja saat kylpytakin, joka päällä putkeen lepäilemään. Mieti mitä radiokanavaa haluut kuunnella, voi myös pyytää että puolessa välissä radio päälle. Paikoillaan pitää olla, kyyneleet tuli kun pohdin elämääni siinä

Vierailija
40/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin pään/aivojen ct-kuvauksessa. Ison sädeannoksen siitä sai, mutta muuten oli helppo nakki. Kuvattiin aivotärähdyksen takia.

Eikö sinne koneeseen mene vain pää, kaulaa myöten. Ikävämpi olisi, jos kuvattaisiin alempaa, niin että suuri osa vartaloa olisi putkessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän