Aivojen/pään magneettikuvaus huomenna, jännittää :(
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ahtaan paikan kammoa vähänkään niin pyydä rauhoittavaa.
Ei sellaisia anneta, turha pyytää.[/
Mulle on ainakin annettu. Helpottaa heidänkin työtä, kun potilas on rentona.
Se että sinä olet saanut apua ei kerro vielä mitään siitä, että joku toinenkin saisi. Omituinen ajattelumalli. Kaikki eivät saa eikä asiaa tarvitse perustella mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuin aikanaan nukahtamaan sinne putkeen paniikkihäiriöstä huolimatta. Hyvin se menee ap!
Kunnon feikkisairas.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei ahdista se putki vaan se meteli.Vaikka kuulokkeet ja radiokanava tulee läpi ääni.Hetken kestää,mutta on kuin olisi työmaalla.Mulla taas ensi kuussa konttrolliaika kuvaukseen.Tsemppiä kuvaukseen :)
Tänään oli toista kertaa rintojen magneettikuvauksessa. Vaikka oli tulpat ja suojaimet, niin se helvetillinen takominen ja ujellus löi kaiken läpi. Kaikki eivät kuulemma kestä sitä, vaan keskeyttävät. Minä kestin, kun tiesin, ettei ole vaihtoehtoa. Tuon koneen keksijällä on jäänyt homma puolitiehen, kun ääntä ei ole osattu poistaa tai edes vähentää. Viime kerralla oksensin, kun olin juonut vähän ennen kahvia. Nyt ymmärsin olla syömättä ja juomatta, ettei lennä yrjöä. En tiedä onko pään magneettikuvauksissa samanlaista meteliä, mutta tuo ei ollut todellakaan hiljaista hyrinää ja musiikin kuuntelua.
Minulla kuvaus kuukauden päästä. Ei minua se kuvaus jännitä vaan sen tulokset.
Tais mennä jo, toivottavasti kaikki ok! Käyn kerran tai kaksi vuoteen m. Kuvauksessa joten tiedän mistä puhun.
Varmaan toistoa mutta kerron mun vinkit:
1. sano että jännittää ja pyydä rauhoittavaa. Mä saan aina sellasen nenäsuihkeen (ei saa ajas autolla sen jälkeen!), toimii hyvin, rentouttaa ja unettaa.
2. Älä avaa silmiä koneen sisällä. Tärkeää!
3. Koita henkisesti rentoutua, joogata, ajatella jotain muuta.
4. Etsi mukava asento. Kroppaan voi alkaa koskea koska asento pitää olla aina sama.
5. Pyydä musiikkia ja luurit, ihan sama mitä. Voit myös laskea ajan keston biisien mukaan niin tiedät suunnilleen kuinka kauan vielä kestää (kysy kuinka kauan kestää). Musiikkia ei kuule kunnolla koska kone meluaa mutta voit keskittyä biiseihin ja sanoituksiin.
Kyllä se siitä! Tsemppiä!!
Ukko37 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on ahtaan paikan kammoa vähänkään niin pyydä rauhoittavaa.
Kuvaus kestää jostain 10-30 sekuntia, kannattaako sitä varten lääkitä...
Hohhoijaa näitä pöhköjä. Mulla kestää aina 30-50 minuuttia riippuen siitä mitä tutkitaan.
Faith kirjoitti:
Jos pelkkä pää kuvataan, kuvaus ei ole paha kokemus ollenkaan minusta, ärsyttävä vain, ja varmasti ensimmäistä kertaa vähän jännittävä. Jos sekä pää että selkä (eli sekä aivot että selkäydin) kuvataan, kuvaus on ikävämpi, koska siinä joutuu menemään syvemmälle siihen putkeen.
Minulta on MS-taudin takia kuvattu aivot + selkäydin kerran, ja pelkät aivot useita kertoja. Olen diagnoosin saamiseen johtanutta kuvauskertaa lukuunottamatta aina saanut hyviä uutisia eli ettei tauti ole edennyt, ja sen takia olen alkanut jopa tykätä magneettikuvauksessa käymisestä.
Myöskään selkäydinpunktio ei ollut minulle kipeä toimenpide, vaikka pelkäsin sitä. Toimenpiteen jälkeen kyllä usein tulee päänsärkyä, joka tuntuu pystyasennossa ollessa ja makuulla helpottaa.
Toivottavasti saat hyvät tulokset ja olet terve, vaikka ei tämä MS-tautikaan maailmanloppu ole. Taudinmuoto voi olla rauhallinen, kuten minulla on j
Mulla on kanssa tehty selkäydinpunktio, jännitin tosi paljon mutta meni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Tais mennä jo, toivottavasti kaikki ok! Käyn kerran tai kaksi vuoteen m. Kuvauksessa joten tiedän mistä puhun.
Varmaan toistoa mutta kerron mun vinkit:
1. sano että jännittää ja pyydä rauhoittavaa. Mä saan aina sellasen nenäsuihkeen (ei saa ajas autolla sen jälkeen!), toimii hyvin, rentouttaa ja unettaa.
2. Älä avaa silmiä koneen sisällä. Tärkeää!
3. Koita henkisesti rentoutua, joogata, ajatella jotain muuta.
4. Etsi mukava asento. Kroppaan voi alkaa koskea koska asento pitää olla aina sama.
5. Pyydä musiikkia ja luurit, ihan sama mitä. Voit myös laskea ajan keston biisien mukaan niin tiedät suunnilleen kuinka kauan vielä kestää (kysy kuinka kauan kestää). Musiikkia ei kuule kunnolla koska kone meluaa mutta voit keskittyä biiseihin ja sanoituksiin.
Kyllä se siitä! Tsemppiä!!
Unohtui vielä 6. saat hälytysnapin käteen ja 7. muista hengittää!
Mua ei ahdista se putki vaan se meteli.Vaikka kuulokkeet ja radiokanava tulee läpi ääni.Hetken kestää,mutta on kuin olisi työmaalla.Mulla taas ensi kuussa konttrolliaika kuvaukseen.Tsemppiä kuvaukseen :)