Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jatkuva huimaus ja huono olo

Vierailija
23.04.2020 |

Olen kärsinyt yli vuoden jatkuvasta keinuttavasta huimauksesta, päänsärystä, pahoinvoinnista ja väsymyksestä. Parempia päiviä on välillä, jolloin huimaus vähäistä. Olen käynyt lääkärillä yli 10 kertaa, yksityisellä ja yleisellä. Mitään vikaa ei ole löytynyt, lääkäri epäilee migreeniä, mutta en ole täysin vakuuttunut että olisi sitä. Niskat ovat jumissa jatkuvasti, ja olo on kuin olisi humalassa. Kauhea määrä rahaa on kulunut erilaisiin hoitoihin, akupunktioon, hierontaan ja yms. En enää jaksa tätä oloa, mikään ei auta, ei terveelliset elämäntavat tai liikunta, eikä mitkään lääkkeet. Kaupassa käynti on tuskaa, tasapaino on toisinaan tosi hutera. Verikokeet ja päänmagneettikuvat otettu, ei mitään vikaa. Olen vielä nuori alle 30 vuotias, ja olo on kuin vanhalla ihmisellä. Onko kellään ollut vastaavaa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun korvat tutkittu? Voisko olla Menieriä?

Vierailija
2/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa korjaisit ruokavaliotasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tää viikko matalaa verenpainetta, josta huimausta ja heikotusta. Jouduin jättämään verenpainelääkkeen syömättä, jottei mee vaarallisen matalaksi. Lopetin tupakoinnin ja alkoholin kerralla 7 viikkoa sitten ja olen laihtunutkin. Täytyy varmaan soittaa terveysasemalle josko vois vähentää noita verenpainelääkkeitä

Vierailija
4/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen laihduttanut 10 kiloa, tällä hetkellä olen normaalipainoinen, sanoisin jopa hoikka. Olen jättänyt turhat sokerit pois, enkä syö ollenkaan roskaruokaa tai juo alkoholia.

Vierailija
5/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut tää viikko matalaa verenpainetta, josta huimausta ja heikotusta. Jouduin jättämään verenpainelääkkeen syömättä, jottei mee vaarallisen matalaksi. Lopetin tupakoinnin ja alkoholin kerralla 7 viikkoa sitten ja olen laihtunutkin. Täytyy varmaan soittaa terveysasemalle josko vois vähentää noita verenpainelääkkeitä

Ei sun tarvitse tervarilta lupaa kysyä vähentää lääkkeitä.

Vierailija
6/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sun korvat tutkittu? Voisko olla Menieriä?

On tutkittu, ei havaittu kuulon alenemaa. Tosin korvat lukkiutuvat ja ovat täyden tuntuiset, mutta ei muuten oireet täsmää.

Vierailija
7/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on sama vaiva. Hän elää myös terveellisesti, on urheilullinen ja normaalipainoinen jne. Ilmeisesti korvakäytävään kertyy jotain sakkaa, joka häiritsee tasapainoaistia.

Googlaamalla löytyy asentoharjoituksia - oletko kokeillut niitä? Miestäni ne auttavat jonkun verran. Hänellä huimaus ajoittain todella voimakasta eli tiedän että on tosi ikävää ja jopa invalidisoivaa 😢

Vierailija
8/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen laihduttanut 10 kiloa, tällä hetkellä olen normaalipainoinen, sanoisin jopa hoikka. Olen jättänyt turhat sokerit pois, enkä syö ollenkaan roskaruokaa tai juo alkoholia.

Ei nuo asiat estä ruokavalion korjaamista.

Vierailija
9/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänlaatuinen asentohuimaus? Se meinasi pilata elämäni yhdessä vaiheessa, kunnes löysin netistä sen hoitoon kehiteltyjä harjoitteita.

Vierailija
10/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt psykiatrilla?

Vierailija
11/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäkilpirauhanen?

Vierailija
12/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä on sama vaiva. Hän elää myös terveellisesti, on urheilullinen ja normaalipainoinen jne. Ilmeisesti korvakäytävään kertyy jotain sakkaa, joka häiritsee tasapainoaistia.

Googlaamalla löytyy asentoharjoituksia - oletko kokeillut niitä? Miestäni ne auttavat jonkun verran. Hänellä huimaus ajoittain todella voimakasta eli tiedän että on tosi ikävää ja jopa invalidisoivaa 😢

Täältä ohjeet, kannattaa ainakin kokeilla:

https://www.tays.fi/fi-FI/Ohjeet/Potilasohjeet/Korva_nena_ja_kurkkutaud…

Vierailija
13/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kentien Mirtazapiiniä? Itsellä se teki juurikin tuota.

Vierailija
14/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka syöt suolaa? Vaikka suolaa on epäterveellistä saada liikaa, niin jotkut saavat huimausta, uupumusta ja pahoinvointia siitä, jos eivät syö riittävästi suolaa.

Vierailija
15/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purista joka aamu sitruunan mehu ja juo se ! Jos elimistö on liian hapan, se sairastuu vaikka mihin tautiin. Sitruuna on hapan mutta se tekee elimistön emäksiseksi ja näin hoitaa kehoa ja koko mieltä. Olen vuosia juonut sitruunan mehun joka aamu ja ei ole tarvinnut sairastaa mitään. Kannattaa ainakin kokeilla, ei tule edes kauhean kalliiksi. 

Vierailija
16/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asentohuimausta veikkaisin. Itselläni ollut jo 21v. Välillä parempia päiviä. Säännöllisesti tehdyt harjoitteet auttaisivat varmasti. Mikäli niska-hartiaseutu on jumissa, niin se pahentaa myös huimausta/asentohuimausta.

Vierailija
17/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pari ajatusta sinulle, ehkä tuttua asiaa, mutta...

Kokeile dry needling -hoitoa niskan ja pään alueille. Paljon tehokkaampaa kuin akupunktio. Itse olen saanut paljon apua samanlaisiin huimaus/hutera olo -oireisiin sekä melko vaikeaan migreeniini.

Usein oloa ja varsinkin huimauksen tunnetta pahentaaa se, että alkaa itse jatkuvasti kiinnittää huomiota pieniinkin olotilan muutoksiin...

Stressikin, varsinkin pitkittyessään, voi aiheuttaa monenlaisia fyysisiä oireita, varsinkin jos lääkärissä ei ole mitään syytä löytynyt.

Tsemppiä, toivottavasti löydät helpotusta vaivoihisi!

Vierailija
18/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo asiat estä ruokavalion korjaamista.

No mitäpäs korjaamista siinä enää on, jos syö jo terveellisesti?

Vierailija
19/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä olen miettinyt, lääkärin mielestä ei vaan ole sitä ja ei muka voisi olla jatkuvaa. Aluksi tein harjoituksia, en muista oliko apua, kun en tiedä kumpi on sairas korva. 😕

Vierailija
20/38 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö kentien Mirtazapiiniä? Itsellä se teki juurikin tuota.

Ainoa lääke mitä menee on Propral sydämen tykytyksiin.