Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en löydä koulutustani vastaavaa työtä, vaikka saan koko ajan kutsuja työhaastatteluun?

Vierailija
23.04.2020 |

Mikä minussa oikein on vikana ettei työpaikkaa löydy? Haastattelut vaikuttavat sujuvan hyvin, mutta työpaikkaa ei tarjota.

Kommentit (73)

1/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä työantajilta, että mikä mätti.

Vierailija
2/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeakoulutettu. Olen hionut CV:tä ja työhakemuksiani. Ilmeisesti ne kantavat sen verran, että työnantajat kiinnostuvat, mutta haastattelu tuottaa sitten pettymyksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurko kirjoitti:

Kysy niiltä työantajilta, että mikä mätti.

Olen kysynyt, mutta olen saanut vain hyvin yleispiirteisiä vastauksia miten valinnassa painotettiin toisenlaista osaamista tällä kertaa.

Vierailija
4/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsispä edes niihin haastatteluihin asti.

Vierailija
5/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet hakenut työtä? Jos on paljon hakijoita, valinta voi jäädä pienistä asioista kiinni. Ja haastattelut on hyvää harjoitusta. Todennäköisesti et tee mitään väärin, joku muu vain on tehnyt jotain enemmän oikein.

Ehdotuksia, kuvaa itseäsi kuvitteellisessa haastattelussa, yritä eläytyä tilanteeseen. Katso jälkikäteen ja mieti mitä äänesi, ilmeesi ja kehosi viestivät. Kaikkein parasta, jos voit tehdä tämän toisen ihmisen haastattelemana. 

Vierailija
6/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En keksi mitä hyötyä haastatteluista on, jos lopputuloksena ei ole työpaikka. Hirveästi on mennyt aikaa ja rahaa siellä täällä haastatteluissa juoksemiseen. Edes työhaastattelussa tarjotun kahvikupillisen vertaa en ole vaivannäöstäni kostunut. Todella on alkanut masentaa.

Vierailija
7/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista työtä haet? Jos valtion paikkoja niin haastattelut on vaan muodollisuus, koska viran täyttäjä on jo valittu, mutta lain mukaan pitää olla julkinen haku.

Vierailija
8/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko olet hakenut työtä? Jos on paljon hakijoita, valinta voi jäädä pienistä asioista kiinni. Ja haastattelut on hyvää harjoitusta. Todennäköisesti et tee mitään väärin, joku muu vain on tehnyt jotain enemmän oikein.

Ehdotuksia, kuvaa itseäsi kuvitteellisessa haastattelussa, yritä eläytyä tilanteeseen. Katso jälkikäteen ja mieti mitä äänesi, ilmeesi ja kehosi viestivät. Kaikkein parasta, jos voit tehdä tämän toisen ihmisen haastattelemana. 

Jännitän haastattelutilanteita jonkin verran, mutta silti ne tuntuvat sujuneen hyvin. Olen miettinyt onko syynä heikkoon lopputulokseen se, että minulla on koulutus, joka ei ole kovin tunnettu. Ehkä sen takia on helppo palkata joku, jonka osaamisesta on valmiiksi olemassa jonkinlainen mielikuva.

Vierailija
9/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkoihin on jo ennalta valittu sopiva hakija, työnantajat vain joutuvat laittamaan vapaaseen hakuun paikat joihin oikeasti siis on jo valittu joku.

Vierailija
10/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista työtä haet? Jos valtion paikkoja niin haastattelut on vaan muodollisuus, koska viran täyttäjä on jo valittu, mutta lain mukaan pitää olla julkinen haku.

Mihin pohjautuu tällainen tieto?

Vierailija
11/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiantuntijatyötä etupäässä julkiselta sektorilta Etelä-Suomesta (asuinmaakunta ja naapurimaakunnat kohtalaisella etäisyydellä).

Vierailija
12/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta sitten vanhentuneisiin ennakkoluuloihin.

Vierailija
13/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi mitä hyötyä haastatteluista on, jos lopputuloksena ei ole työpaikka. Hirveästi on mennyt aikaa ja rahaa siellä täällä haastatteluissa juoksemiseen. Edes työhaastattelussa tarjotun kahvikupillisen vertaa en ole vaivannäöstäni kostunut. Todella on alkanut masentaa.

Alapeukuttajat, mikä hyöty niistä teistä on sille, joka jäi ilman työpaikkaa?

Vierailija
14/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta sitten vanhentuneisiin ennakkoluuloihin.

Nooh... julkkaripuolen kavereita tuntevana... ei nyt ihan pieleen menny

-eri

Vierailija
15/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapsia ja olen alkanut epäillä, että ne mielletään työnhaussa miinukseksi.

Vierailija
16/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aapeen mielestä on ”hyvin”, niissä haastatteluissa?

Omasta mielestäni haastatteluun voi olla suhteellisen tyytyväinen, jos sen läpi onnistuu kulkemaan niin että kaikki vaikuttavat tyytyväisiltä ja hymyilevät. Tähän pääsee sillä, että silottelet ulosantisi kuin hyvänpäiväntutulle, jolle puhut yhdentekevyyksiä jottei hän suuttuisi mistään.

Mutta oikeasti tämä ei riitä: Sun pitää ei antaa itsestäsi enemmän ja ottaa vähän riskiä. Sun pitää tyrkyttää tietoa siitä, miksi olisit erinomainen valinta ja mitä tekisit jos sut valittaisiin. Sun pitää vakuuttaa, ei vain selvitä.

Vierailija
17/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajat, mikä hyöty niistä teistä on sille, joka jäi ilman työpaikkaa?

Ei mitään jos ei asiaa osaa ottaa kokemuksena.

Kuinka valmistauduit haastatteluun? Mitä selvitit yrityksestä, sen kulttuurista? Osasitko kysyä mitään järkevää? Muistitko laittaa puhtaan paidan päälle? 

Vierailija
18/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät liian vähän palkkaa? Kerro mitä osaat ja perustele miksi sinulle pitää maksaa niinjaniin paljon. Älä ole nössö. Pistä kuitenkin sen verran reilu pyyntö että voit joustaa alaspäin.

Vierailija
19/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapsia ja olen alkanut epäillä, että ne mielletään työnhaussa miinukseksi.

Pyydä ettei ne soita kun olet haastattelussa ja vaihda paita jossa on niiden kuvat johonkin toiseen.

Vierailija
20/73 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokenut? Jos vastavalmistunut tai nuorempi, niin vaikeampaa. Ajan ja kokemuksen kanssa helpottuu.

Ja sille joka väitti että paikkaan on jo valittu joku, niin poislukien tietyt julkisen sektorin paikat, niin ei pidä paikkaansa. Miksi muuten yksityinen firma käyttäisi resursseja ihmisten tapaamiseen ja testaamiseen? Täysin epälooginen ajatus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme