Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En olisi koskaan uskonut miten epätervetullut 29-vuotias nainen voi pohjoiselle pikkupaikkakunnalle olla

Vierailija
23.04.2020 |

Muutin pienelle paikkakunnalle suhteellisen pohjoiseen idyllisen elämän ja matkailualan töiden perässä. Tervetulleeksi en itseäni koe. En ole kokenut missään vaiheessa. Ihan järkyttävää kyräilyä ja juonittelua, pahempaa kuin missään olen kokenut. Täällä on vaan ihmisiin paljon vaikeampi tutustua. Varsinkin tässä iässä. Järkyttävin kokemus oli kun ennen korona-aikaa kävin paikallisessa baarissa ja siellä paikalliset naiset huutelivat minulle törkeyksiä.. Aikuiset naiset! Ruokakaupassakin saa olla katseiden alla. Ne vähät miehet ketä täällä olen tavannut vaikuttavat alkoholisoituneilta, gigoloilta tai ovat jo vaimonsa löytäneet tai mukuloita pyöräyttäneet. Niitä päin jos erehtyy vilkaisemaan niin saa heti vihaisia katseita... En ymmärrä ihmisten käytöstä.

Kommentit (425)

Vierailija
341/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahhahhahhaaaa! 

Siinä on etelän gimuli nähnyt märkiä unia lapin miehistä ja kuvitellut, että kuinka hän tulee

pistämään kaikkien miesten päät sekaisin ja Aslak ja Jouni käyvät ihan käsirysyyn, että kumpi heistä tytön saa.... 

Pohjoisessa ikäni asuneena arvaan, että näin ei käynytkään. 

Junantuomia ei arvosteta, tavat ja käsitykset on etelän immeisillä niin erilaiset.

Eikä hienohelmat ole vaimomatskua. 

Siinä oli oikein ennakkoluuloja kunnon sikermä. Tavat ja käsitykset vaihtelevat ihmisestä riippuen. En esim. minä meikkaa tai pukeudu hienosti, vaikka olen etelämpää. Viihdyn erämaassa.

Vierailija
342/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normimenoa lestapaikkakunnilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalainen uho ei sitten kuulu Lappiin

Vierailija
344/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita naisia ei halua muut naiset mihinkään. Korkeintaan johonkin vankityrmään pois miesten katseiden alta.

Vierailija
345/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muutin pieneen kuntaan ylä-savoon ja täällä on aivan ihania ihmisiä. Tutustuvat mielellään, juttelevat ja aina ovat valmiina auttamaan jos joku tarvitsee apua.

Kyllähän pienellä kylällä jutut kulkee mutta ei se ole sellaista kyräilyä. Itse olin syksyllä viikon kuumeessa niin naapuri toi ruokaa ja itse tehdyn ruisleivän ja kysyi vielä pitäisikö hakea apteekista lääkettä. Olen ihan rakastunut savolaisiin ja savolaisuuteen. Kierous ja kauteus on kaukana siitä.

Kerro ihmeessä mikä kunta? Olen haaveillut savoon muutosta pitkään, isoisäni asui Lapinlahdella ja pelkkiä hyviä muistoja jäi kun sai siellä lapsena viettää aikaa.

Vierailija
346/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on hauska ketju : ). Mielikuva pilkkihaalarissa ravintolassa istuvasta lapin leidistä joka huutelee törkeyksiä hempukalle (hame ja korkokengät) on riemastuttava. Ja ei, tämä etelän vetelä ei ole koskaan ollut Oulua pohjoisempana,  nyt melkein tekis mieli lähteä katsomaan että mikä meininki. Popcornit esiin!

Vierailija
347/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauniita naisia ei halua muut naiset mihinkään. Korkeintaan johonkin vankityrmään pois miesten katseiden alta.

Huomattu on!

Vierailija
348/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että mullakin on sellainen kokemus lappilaisista että ovat täysin eri planeetalta kuin muut suomalaiset! Niiden ilkeys on sitä luokkaa ettet voi kuvitella ennen kuin itse koet ja he eivät vaadi ilkeilyyn edes mitään syytä. Muualla Suomessa kun asiat menee yleensä niin että ilkeys täytyy ansaita, kukaan ei rupea toiselle olemaan ilkeä ilman syytä... En ymmärrä lappilaisten ajatuksenjuoksua, usein tulee puhuessa väärinymmärryksiä ja ei sitä jaksa olla jatkuvasti kuin kehitysvammaisen kanssa tekemisissä ja selittämässä että mitä tarkoitin... Yritin olla ystävällinen puhelias oma itseni ja kerta se ei kelpaa niin suksi ###!! Minä en ala pidemmän päälle miellyttämään ketään oman hyvinvointini kustannuksella, pitkään koitin ymmärtää mutta sitten tuli loppu, ei kenenkään kannata olla sellaisen kummajaisen kanssa tekemisissä joka tuottaa sulle vain ahdistusta.

Ja ei, minä en ala kuuntelemaan sitä että puhun väärin ja että olen kaikella tapaa vääränlainen! Tuo on henkistä väkivaltaa. Kaikkialta muualta Suomesta olevien ihmisten kanssa tuun hyvin toimeen niin ei ole vika minussa silloin, vaan kyllä nämä lappilaiset ovat aivan omaa luokkaansa ja jos et osaa muiden kanssa tulla toimeen, niin lappilaiset pysyköön keskenään toistensa kanssa siellä lapissa.

Sitten lappilaiset kääntää tämän ilkeytensä suorapuheisuudeksi. Haista sinä nuppivikanen jo huilu, asiat voi puhua suoraan asiallisestikkin ja joo mä myönnän etten oo nyt tässä viestissäni asiallinen eikä mua kiinnosta edes olla kun olen niin monelta lappilaiselta siipeeni saanut!

Tekiskö mieli vetää tälläistä kieroa savolaista lättyyn ja opettamaan mukamas käytöstapoja? tule vetämään lättyyn, vaikka en henkisesti oiskaan yhtä kova kuin lappilainen niin kyllä mä silti sut kuriin laitan, kukaan ei käytä muhun väkivaltaa ilman etten minä tee siitä rikosilmoitusta! Että laki se viimeistään lappilaisellekkin sanelee mikä on väärin ja mä en anna enää kenenkään polkee itseäni henkisesti. piste.

Vierailija
349/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle suosittelen että muuta muualle sieltä lapista, ei näistä suurin osa osaa tulla toimeen kuin kaltaistensa kanssa

Ja tuosta yhdestä kommentista näkee hyvin lappilaisen ajatusmaailman:

Junantuomia ei arvosteta, tavat ja käsitykset on etelän immeisillä niin erilaiset.

Eikä hienohelmat ole vaimomatskua.

Kun sinä et osaa toista ihmistä arvostaa, syntyy viha. Me muut suomalaiset jotka ei olla lapista kotoisin niin meissä ei oo mitään sen kummempaa vikaa ja se on teistä lappilaisista lähtösin tämä että ette junantuomia arvosta, niin tottakai sä lietsot sillä vihan ilmapiiriä ja saat samaa sontaa takaisinpäin niskaan, koska jokaiselle ihmiselle kuuluu ihmisarvo!

Ja kyllä, minä olen sinun silmissä etelänvetelä vaikka asun savossa ja kirjaimellisesti täältä on 400km pääkaupunkiseudulle joka on virallisesti etelä-suomea. Sen voin sanoo että täällä ei olla vetelämpiä kuin muuallakaan, jos oltais ja ei töitä tehtäis niin talous ois muuallakin suomessa aikapäiviä sitten kaatunut. Kyllä me savolaisetkin osataan tehdä töitä, ei me olla veteliä. Ja se on teidän lappilaisten vika että teillä on erilaiset tavat ja käsitykset, eikä ne oo millään positiivisella tavalla erilaiset.... Ja mitähän sinä mahdat tuolla hienohelmalla tarkoittaa, naista joka tykkää laittautua ja omistaa muutaman merkkilaukun koska on kova tekemään töitä ja omilla rahoillaan ne ostanut? Taas ei voi muuta sanoa kuin haista huilu, on sulla päässä vikaa jos laittautuminen tekee naisesta hienohelman, kulje sinä jatkossakin vaan niissä poronpaskasissa kumisaappaissa ja jumpperissa!

PS. Lapissa ei ole mitään muuta hyvää kuin luonto. Uggh olen puhunut!!! Ja minä kierrän lappilaiset nykyään kaukaa, mulle ei tarvii tulla lässyttämään kenenkään lappilaisen enää yhtään mitään. piste.

Vierailija
350/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko joku viherv*ssari hesestä? sellaisia ei muualla suomessa katsota hyvällä, sillä toitte ongelmat suomeen.

Vierailija
351/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan joku tervola

Vierailija
352/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ikä ja sukupuoli liittyy kokemukseen? 

t. Nainen joka otettiin ilolla vastaan seudulla josta puukkojunkkarit kotoisin

Vierailija
353/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on kiva käydä retkeilemässä, en ikipäivänä muuttaisi sinne pysyvästi.

Vierailija
354/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tule vetämään lättyyn, vaikka en henkisesti oiskaan yhtä kova kuin lappilainen niin kyllä mä silti sut kuriin laitan, kukaan ei käytä muhun väkivaltaa ilman etten minä tee siitä rikosilmoitusta! Että laki se viimeistään lappilaisellekkin sanelee mikä on väärin ja mä en anna enää kenenkään polkee itseäni henkisesti. piste.

Eh, älkää nyt oikeasti luulko, että lapissa pätee jotkut muut suomen lait.

Siellä on ihan omat juttunsa ja ihmisiä myös "katoaa" (tiedän tällaisia), poliisit toimii miten ne haluaa ja sen mukaan miten sillä paikkakunnalla toimitaan, jos niitä edes on.

Siellä on ihmisillä käsiaseita autoissakin mukana (kolarin varalta, että voi lopettaa sen eläimen) jne. eikä siellä joudu aika isossa tapauksissa vastuuseen mistään.

Olkaa varovaisia, toimikaa sen mukaan, että siellä on omat jutut.

355/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä allekirjoitan kaiken mitä täs ketjus haukutaan lappilaisia tuppukyliä.Sellaista summaa olekaan et minut saisi takaisin sinne.Saa melkeen kiksejä kateelisista sukulaisista.Parhaiten toimii suora puhe heihin(varo jos ovat kännissä voi henki lähtä)Vain joku oripää säkylä loimaa eura on vielä häiriintyneempää ettei niitä voi ihmisiks suurinta osaa kutsua.Tietämys muusta mailmasta pyöreä 0 ja siis kyllä epävarma, huono itsetuntoinen, kateellinen  kotiseutu ylpeä maalainen RUMA JA SÄÄLITTÄVÄ näky.

Sit on nää huumorintajuttomat saatanan savolaiset joka asuu vuoden stadis se on 7 sukupolven stadilainen ja"omistaa"koko kaupungin.Luulis et heissä on poikkeuksia muttei omaan tuttava piiriin ole yhtäkään poikkeusta tullu vastaan..Ollaan olevinaan nii lupsakoita mut puukotetaan selän takana aina!

Kaikkialla muualla olen tullut ihmisten kans hyvin toimeen mut lappalaiset ja varsinais suomen tuppukylät..

Vierailija
356/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tule vetämään lättyyn, vaikka en henkisesti oiskaan yhtä kova kuin lappilainen niin kyllä mä silti sut kuriin laitan, kukaan ei käytä muhun väkivaltaa ilman etten minä tee siitä rikosilmoitusta! Että laki se viimeistään lappilaisellekkin sanelee mikä on väärin ja mä en anna enää kenenkään polkee itseäni henkisesti. piste.

Eh, älkää nyt oikeasti luulko, että lapissa pätee jotkut muut suomen lait.

Siellä on ihan omat juttunsa ja ihmisiä myös "katoaa" (tiedän tällaisia), poliisit toimii miten ne haluaa ja sen mukaan miten sillä paikkakunnalla toimitaan, jos niitä edes on.

Siellä on ihmisillä käsiaseita autoissakin mukana (kolarin varalta, että voi lopettaa sen eläimen) jne. eikä siellä joudu aika isossa tapauksissa vastuuseen mistään.

Olkaa varovaisia, toimikaa sen mukaan, että siellä on omat jutut.

Antti Hanhivaaran katoamistapausta seuratessa on tullut kyllä selväksi, että kyseessä on kirjaimellisesti varsinainen villi pohjola. Omalla vastuulla koko ajan, kehenkään et voi luottaa.

Vierailija
357/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin sanoa, että mullakin on sellainen kokemus lappilaisista että ovat täysin eri planeetalta kuin muut suomalaiset! Niiden ilkeys on sitä luokkaa ettet voi kuvitella ennen kuin itse koet ja he eivät vaadi ilkeilyyn edes mitään syytä. Muualla Suomessa kun asiat menee yleensä niin että ilkeys täytyy ansaita, kukaan ei rupea toiselle olemaan ilkeä ilman syytä... En ymmärrä lappilaisten ajatuksenjuoksua, usein tulee puhuessa väärinymmärryksiä ja ei sitä jaksa olla jatkuvasti kuin kehitysvammaisen kanssa tekemisissä ja selittämässä että mitä tarkoitin... Yritin olla ystävällinen puhelias oma itseni ja kerta se ei kelpaa niin suksi ###!! Minä en ala pidemmän päälle miellyttämään ketään oman hyvinvointini kustannuksella, pitkään koitin ymmärtää mutta sitten tuli loppu, ei kenenkään kannata olla sellaisen kummajaisen kanssa tekemisissä joka tuottaa sulle vain ahdistusta.

Ja ei, minä en ala kuuntelemaan sitä että puhun väärin ja että olen kaikella tapaa vääränlainen! Tuo on henkistä väkivaltaa. Kaikkialta muualta Suomesta olevien ihmisten kanssa tuun hyvin toimeen niin ei ole vika minussa silloin, vaan kyllä nämä lappilaiset ovat aivan omaa luokkaansa ja jos et osaa muiden kanssa tulla toimeen, niin lappilaiset pysyköön keskenään toistensa kanssa siellä lapissa.

Sitten lappilaiset kääntää tämän ilkeytensä suorapuheisuudeksi. Haista sinä nuppivikanen jo huilu, asiat voi puhua suoraan asiallisestikkin ja joo mä myönnän etten oo nyt tässä viestissäni asiallinen eikä mua kiinnosta edes olla kun olen niin monelta lappilaiselta siipeeni saanut!

Tekiskö mieli vetää tälläistä kieroa savolaista lättyyn ja opettamaan mukamas käytöstapoja? tule vetämään lättyyn, vaikka en henkisesti oiskaan yhtä kova kuin lappilainen niin kyllä mä silti sut kuriin laitan, kukaan ei käytä muhun väkivaltaa ilman etten minä tee siitä rikosilmoitusta! Että laki se viimeistään lappilaisellekkin sanelee mikä on väärin ja mä en anna enää kenenkään polkee itseäni henkisesti. piste.

MInusta lappilaiset ovat ystävällisiä ja naiset erityisen kiihkeitä sänkyhommissa. 

Vierailija
358/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia, veikkaan

Vierailija
359/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka valittavat karjalaisten tai edes savolaisten kateudesta, ovat vaan onnekkaita, kun eivät vielä ole törmänneet lappilaiseen kateuteen. Se on sitä väkevintä tunnetta se.

Aah tämä tämä. 8 vuotta lapissa, puolet Rollossa ja puolet pohjoisemmassa. Voi juudas sitä kateutta etenkin naisten puolelta mitä sai kokea. Lappilaiset on sosiaalisia todella omituisella tavalla. Tullaan kyllä juttelemaan ja tervehditään mutta samalla vttuillaan ihan päin naamaa ja selän takana jauhetaan minkä kerätään.

Muutto Pohjanmaalle ja kyllä sai huokaista helpotuksesta pitkään. Täällä ei kukaan tule juttelemaan ja naapureita tervehditään kättä heilauttamalla tai murahtamalla. Ketään ei kiinnosta toisten asiat niin kauan kun ne ei omiin tekemisiin vaikuta. Ja jos vaikuttaa niin sitten mennään vaikka korkeimpaan oikeuteen..

Erakkoluonteisille Pohjanmaa on hyvä paikka asua. Täällä saa oikeasti olla rauhassa.

Vierailija
360/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule Karjalaan. Täällä asiat hyvin. ❤️💋

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän