Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa jos en osaa hommata vuokra kämppää?

Vierailija
23.04.2020 |

Olen asunut äitini kanssa aikuisikään saakka enkä ole koskaan joutunut sitä tekemään. Lisäksi kärsin erilaisista mt ongelmista. Jos haen vuokra asuntoa, epäilen osaisinko ja pystynkö hoitamaan kaikki tarvittavat asiat liittyen siihen yksin. Vanhemmistani ei ole apua sillä äitini on sairas ja isäni asuu toisella paikkakunnalla. Voiko kukaan auttaa tälläisessä tilanteessa?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, koska itselläni ihan sama ongelma, eikä keneltäkään kehtaa kysyä apua, kun niitä juttuja pidetään niin itsestäänselvyytenä. Mutta sanoisin, että ei minun mielestäni ole noloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Voisiko kotikuntasi Etsivä nuorisotyö auttaa alkuun?

Vierailija
4/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdyssanat auttavat tuossakin asiassa.

Vierailija
5/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27. Enpä tiedä. Kai joku sosiaalineuvoja voisi olla hyvä mutta en tiedä kehtaako tässä iässä

Vierailija
6/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Moni asuu siltojen alla ja paperinkeräyslaatikossa nolostumatta.

Vierailija
7/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet vaan asuntonäyttöihin. Niissä täytetään lappuja ja siitä se alkaa. Sit kun sut hyväksytään vuokralaiseksi maksan ekan kuun vuokran ja kahden kuun takuuvuokran.

Vierailija
8/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä sun mielestä tarvii tehdä

Vierailija
9/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa auttaa, koska itselläni ihan sama ongelma, eikä keneltäkään kehtaa kysyä apua, kun niitä juttuja pidetään niin itsestäänselvyytenä. Mutta sanoisin, että ei minun mielestäni ole noloa.

Minuakin nolottaa tämä pidetäänkö minua jotenkin outona kun muutenkin kärsin jo huonosta itsetunnosta

Vierailija
10/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt vaan vuorausvaiheessa mikä kuuluu ja mikä ei kuulu vuokraan.

Sitten hommaat ne mitkä ei kuulu. Todennäköisesti kerrostalokämpässä vakuutus ja sähkö. Thats it.

Vierailija
11/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä asioita varten saa apua sosiaalivirastosta, sinne voi varata ajan. Sosiaalineuvoja auttaa kaikessa tällaiseen liittyvissä.

Ei näitä tarvitse nolostella, ovat ongelmina todella normaaleja nykyään. Tämä maailma ei ole "normaali", ihmiset ovat aina olleet samanlaisia ja heitä on mahtunut pienempirakenteiseen yhteiskuntaan ihan eri tavalla kuin nykyään vaikka muuta väitetään.

Tsemppiä teille ♡

Vierailija
12/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä sun mielestä tarvii tehdä

Päättää erilaisista asioista joista en tiedä. Pelkään että teen jonkun virheen kun hommaan asuntoa. Joudun maksamaan ylimääräistä tai jotain. Täytän väärin jonkin lapun. Jokin menee pieleen. Kaikkea tälläistä.

Vierailija
13/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä asioita varten saa apua sosiaalivirastosta, sinne voi varata ajan. Sosiaalineuvoja auttaa kaikessa tällaiseen liittyvissä.

Ei näitä tarvitse nolostella, ovat ongelmina todella normaaleja nykyään. Tämä maailma ei ole "normaali", ihmiset ovat aina olleet samanlaisia ja heitä on mahtunut pienempirakenteiseen yhteiskuntaan ihan eri tavalla kuin nykyään vaikka muuta väitetään.

Tsemppiä teille ♡

Kiitos. Ajattelinkin ett joku sosiaalineuvoja voisi auttaa mutta vähän jännittää ottaa yhteyttä häneen..

Vierailija
14/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27. Enpä tiedä. Kai joku sosiaalineuvoja voisi olla hyvä mutta en tiedä kehtaako tässä iässä

Sinä kuulut iällisesti virallisestikin nuorisoon 28v asti. Ja nykyään on monia sinua vanhempia kysymässä neuvoa, tuossa ei ole mitään noloa.

Rohkeasti vaan! t. sosiaalialan ammattilainen

Vierailija
15/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja minulla ei ole tällä hetkellä työpaikkaa. Olen vasta valmistunut. Nauretaanko minulle jos etsin asuntoa työttömänä?

Vierailija
16/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ensimmäisellä kerralla osannut, kivan kämpän löydettyäni soitin kyseiselle vuokranantajalle ja pyysin päästä katsomaan asuntoa. Sovimme näytön, ja sitä seuraavana päivänä soitin vuokranantajalle, että otan asunnon. Hän kuulosti hieman hämmentyneeltä mutta paperit tehtiin ja sain avaimet käteen.

Minulle hieman nolosti valkeni vasta seuraavaa asuntoa etsiessäni, että kyseisellä alueella asunnoista on melko kova kilpailu ja samaan kämppään tulee yleensä kymmeniä hakemuksia, mutta ilmeisesti itsevarmuuteni siitä, että minä nyt vain otan tämän asunnon oli tietämättömyydessäni ihan toimiva strategia...

Tekiessä sitä oppii!

Vierailija
17/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä taitaisi itsekään osata itsekään hankkia vuokra-asuntoa kysymättä keneltäkään, ikää 56v.

Olettaisin että aloittaisin googlaamalla vuokra-asunto ja paikkakunta, jos ajattelisin tarvitsevani asumistukea googlsisin sen.

Oikeasti tyhmiä kysymyksiä ei ole, kaiketi kaupungissa on joku kaupungin asuntotoimisto, sinne soittaisin ja kertoisin että ole asuntoa vailla ja kertoisin että en tiedä miten asuntoa hakea, ihmiset ovat useimmiten hyvin avuliaita kun rohkeasti kysyy.

Vierailija
18/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä teille ♡

Kiitos. Ajattelinkin ett joku sosiaalineuvoja voisi auttaa mutta vähän jännittää ottaa yhteyttä häneen..

Ymmärrän hyvin. Ei mitään hätää. Se on kuitenkin heidän työtään ja useimmat ovat mukavia. Kyse ei siis ole kela:sta.

Monilla sosiaalivirastoilla on myös nyt enemmän aikaa, kun toimeentulotuet ja muut on siirretty Kelaan.

Tietysti korona-aika on tuonut jotain rajoitteita, mutta silti ne ovat toiminnassa ja siellä on väkimäärää jopa yritetty lisätä.

Tsemppiä sulle kovasti.

Vierailija
19/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja minulla ei ole tällä hetkellä työpaikkaa. Olen vasta valmistunut. Nauretaanko minulle jos etsin asuntoa työttömänä?

Ei tietenkään naureta, jotenkin sinun kyllä täytyy maksaa vuokra.

Vierailija
20/43 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään! Sosiaalivirastolla on kelan kautta myös mahdollisuus maksaa takuuvuokraa jos sellaista tarvitset, suosittelen ottamaan sinne yhteyttä. He auttavat myös ensikodin huonekaluissa, astioissa ja muissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän