Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Näin kauniisti ja naisellisesti pukeutuvia halveksitaan

Seija
22.04.2020 |

MIksi tämä aina poistetaan Vauva.fin puolesta, mikä tässä niin loukkaa?

Asuin useita vuosia Ranskassa ja tulin takaisin Suomeen kuusi vuotta sitten Helsinkiin. Sain työpaikan, joka tekee ulkomaan kauppaa. Siellä on noin 20 hengen tiimi, jotka puhelimen ja internetin avulla tekevät kauppaa eri maihin. Itse vastasin Ranskasta.

Meillä oli siellä yhdeksän naista, joista viisi oli ulkomaalaista; kaksi venäläistä ja yksi Serbialainen, Virolainen ja Ruotsalainen.

Heti kun tulin töihin, niin huomasin että suomalaiset naiset eivät halunneet tutustua minuun, vaikka olin hyväkäytöksinen, naisellisesti pukeutunut ja kohtelias. Miehet huolimatta heidän kansalaisuudestaan olivat kaikki mukavia. Kaikkien ulkomaalaisten naisten kanssa pääsin heti hyvin juttuun ja sain heistä ystäviä.

Sain tietää, että naisellinen tyyli, kuten vaikka kivat korkokengät, hameet, mekot, merkkikäsilaukut (merkkivaatteet yleensä) tai kauniisti muotoonleikatut hiukseni olivat syynä, että se aiheutti eripuraa suomalaisten naisten keskuudessa. Tai ehkä se oli myös hoikkuuteni, olen aina ollut hoikka ja siro. Ulkomaalaisille naisille sillä ei ollut merkitystä.

Olen kuitenkin asunut Ranskassa kymmenen vuotta ja siellä on tapana olla siisti, naisellinen ja laittautunut. Aina. Minulla oli kuitenkin töissä vain kevyt meikki ja kaikin puolin ranskalainen "asiallinen" toimisto tyyli. Ranskassa miehillä on usein pikkutakki tai puku ja hienot kengät. Kaikin puolin siistiä.

Ajattelin, että ikävä toiminta Suomessa suomalaisten naiskollegoitteni osalta menisi ohi, mutta ei se mennyt. Minut jätettiin yksin, ei otettu juttuihin mukaan ja selän takanani puhuttiin pahaa. No olin sitten ulkomaalaisten naisten kanssa, kuten Ranskassakin jo olin, joten eipä tuo paljoa haittaa.

Olisi kiva jos tällainen toiminta Suomessa loppuisi. Miksi kauniisti pukeutuvaa naista halveksitaan? Mitä sillä pyritään saavuttaa? Minulla on vahva itsetunto ja tiedän että minulla on hyvä maku tyylini suhteen ja saan siitä usein kehujakin. Ikää on 35 vuotta.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen saanut ihan kammottavaa kohtelua vaikka olen ollut porukalla mökillä grillaamassa verkkarit jalassa ilman meikkiä. Jos on kaunis ja muilla huono itsetunto niin ei siihen tarvitse edes mitään merkkilaukkuja tms. Nyt kyllä itseäkin harmittaa kun vanhenen ja ulkonäkö rapistuu :/

Niin varmaan joo.

Vierailija
22/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap! Voisiko ikävät asenteet sinua kohtaan johtua luonteestasi? Olen puoliksi italialainen ja asunut siellä suurimman osan elämästäni. Nyt jo pitkää Suomessa. Olen pieni, hoikka, vihreä silmäinen, mutta mustaa hiuspehkoa riittää varmaan kahden edestä. Pukeudun myös mielelläni hameisiin ja mekkoihin. En ole kuitenkaan törmännyt kertomaasi asenteeseen täällä. Päin vastoin tunnen edelleen, että täällä on koti, jonne olen tervetullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole Ranskassa tottunut? Siellä naisten hyväksyntää (puhumattakaan ystävyydestä) on todella vaikeaa saada

Vierailija
24/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa sinut kuvittelemaan, että ihmiset ovat kiinnostuneita toisista? Kiinnostuksen puute ei ole halveksintaa. Ylitulkitset.

Vierailija
26/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on asiat niin hyvin verrattuna köyhiin maihin että meillä on varaa tuhahdella pienille turhille asioille ja olla kateellisia ja passiivis aggressiivisia ilman mitään syytä. Kiusaaminen on vain ajan tappamista kun ei muuta tekemistä ole. Onneksi nyt on pandemia täällä joka TOIVOTTAVASTI tuo ihmisiä edes hieman yhteen. 

Itse rakastan naisellista ulkonäköä, olen siis itse nainen, olen myös pullea mutta yritän silti pukeutua siististi :'D Minusta olisi kiva katsella kauniisti laittautuneita ja miellyttäviä työkavereita kuin ilkeitä keski-iän ylittäneitä katkeria naisia.

Onneksi olen työtön nyt niin ei tarvitse rikkoa itseäni olemalla muiden seurassa.

27nainen

Sama. Itsekin olen pullea (ennemminkin lihava) ja minä rakastan yli kaiken nähdä naisellisia naisia ja tietysti myös miehekkäitä miehiä. Arvostan hoikkuutta tosi paljon, se viestii hyvästä itsekurista ja oman terveyden arvostamisesta (itselläni ei näitä valitettavasti ole, enhän muuten edes olisi lihava) pyrin myös itse olemaan aina laittautunut parhaani mukaan, jopa silloin kun olen yksin omassa kotonani. Nautin naiseudestani, minun mielestäni jokainen nainen saisi olla ylpeä naiseudestaan, mutta monet feministit tuntuu ajattelevan virheellisesti niin, että pitäisi näyttää mahdollisimman maskuliiniselta. Mun mielestä tuo mieheltä näyttäminen nimenomaan on naiseuden halveksumista.

Vierailija
27/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tästä tehdä joka päivä uusi aloitus? Kyseistä ilmiötä EI ole olemassa Suomessa. Jos olet pätevä, olet pätevä, ja osaat tuoda asiantuntemuksesi ilmi oli ulkonäkö mikä tahansa!! Hyvä ja tyylitelty ulkonäkö on Suomessa pikemminkin plussa. HUOH.

Vierailija
28/39 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yrittänyt olla itse mukava ja näyttänyt miten hyvä tyyppi olet? Jos näytät luonteesi, että olet hyvä tyyppi, niin varmasti pääset porukkaan kuin porukkaan mukaan. Siihen ei vatteet ja meikit vaikuta.

Vierailija
29/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Pukeudun itse pääasiassa hameisiin ja mekkoihin ja laitan hiukset huolitellusti kampauksille jne, mutta en ole törmännyt tuollaiseen.

En itsekään oikeestaan aikuisiällä tommoiseen törmännyt ja tyylini on parantunut vimevuosina. Tietysti on näitä poikkeuksia mutta enemmän saan ihan hyvää palvelua kaupassakin ja vaateliikkeissä. Monesti kehutaan jotain asustetta tai korua.

Musta taas tuntuu että kauniita kohdellaan paremmin. Monet naiset haluaa kaveriksi koska on kaunis yms mietippä kuinka vaikeaa on todella lihavilla?

Vierailija
30/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että täällä vähätellään heti AP:n sanomisia jos ei ole sattunut itse kokemaan samaa. Sehän tarkoittaakin että mitään ilmiötä ei voi olla olemassa jos ei ole itse sitä kokenut, ja kaikki työyhteisötkin ovat täsmälleen identtisiä.

Itse olen myös aikuisiällä kokenut tuollaista samanlaista syrjimistä, tosin lähinnä erilaisuuteni vuoksi. Jos joku naisporukka päättää olla pitämättä jostakusta niin siinä on myös aika vaikea puolustautua, koska kaikki sanomasi käännetään sinua vastaan. Jos sanot mitään positiivista itsestäsi niin olet itserakas ja leuhka. Jos sanot jotain negatiivista itsestäsi niin olet huomiotahakeva uhriutuja. Jos yrität olla näille naisille mukava niin olet teeskentelijä ja piilovittuilija. Jos taas erehdyt vähänkin kritisoimaan heitä niin siitähän vasta riemu syntyy ja saat hyeenalauman kimppuusi. Ihan sama mitä teet tai sanot niin kaikki vika on aina sinussa.

Mutta tietenkään kaikki naiset eivät ole tuollaisia ilkimyksiä ja sen takia onkin varmasti monia naisporukoita, joissa on mukava ilmapiiri eikä ketään syrjitä. MUTTA kyllä tuota AP:n kuvailemaa syrjintää myös tapahtuu, ihan tuurista kiinni sattuuko sitä ikinä omalle kohdalle. Toki joskus voi olla itsessäkin vikaa, mutta aika ikävää silti syyllistää kiusattua - jos osa naisista ja kaikki miehet ovat mukavia niin todennäköisesti vika on silloin siinä naisjoukossa, joka tuota syrjimistä harjoittaa (milloin mistäkin syystä).

Tsemppiä AP:lle ja hyvä että osa työpaikkasi naisista on kuitenkin sinulle mukavia :)

Vierailija
31/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi kertoo kaiken, tuot itseäsi esille koko ajan, kehut ja ylistät, odotat että sinut ja laittautumisesi huomataan ja kehutaan. Kuka tuollaista narsistia jaksaa kuunnella ja katsella.

Vierailija
32/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniisti ja naisellisesti pukeutua ap voisi pistää pystyyn kansalaisaloitteen koska sananvapaus.

Vierailija
33/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko apn mielestä espoomullet kaunis kampaus?

Vierailija
34/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole Ranskassa tottunut? Siellä naisten hyväksyntää (puhumattakaan ystävyydestä) on todella vaikeaa saada

Täällä oli joskus keskustelu jostain naisesta joka oli asunut pariisissa ja ikävöi suomeen koska ranskasta oli mahdoton saada ystäviä yleisen kyräilyn ja kilpailun takia. Kilpailu miehistä on kovaa ja kateus suurempaa. Sanoisin että täällä puhalletaan enemmän yhteen hiileen eikä naiset nokittele toisiaan.

keskustelun aloitus taisi olla joku että ranskalaiset naiset ovat hirviöitä tmv

Vierailija
35/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin heidän käytöksensä johtui sun pukeutumisesta. Kiusaajia on kaikkialla.

Naisellisesti pukeutuvia ei halveksita. Heillä oli joku toinen idiootti syy toimintaansa.

Vierailija
36/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen omalla kohdallani huomannut sen, että kun aloin pukeutua naiselliseen tyyliin (mekot, hameet, korkokengät) saan tosi paljon kehuja sekä naisilta että miehiltä pukeutumisestani. Olen hoikka ja kuulemma näyttävä, enkä ole kokenut että kukaan olisi suhtautunut minuun negatiivisesti sen takia, että laittaudun. Olen työskennellyt sekä naisvaltaisella että miesvaltaisella alalla eikä suhtautumisessa ole ollut mitään eroa. Ehkä en sitten vaan ole tarpeeksi kaunis että minua vihattaisiin tai sitten tässä on kysymys jostain laajemamsta asiasta kuten vaikkapa luonteesta ja käyttäytymisestä.

Vierailija
37/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan tyylikästä pukeutumista ja kauniita hiuksia. Mutta työyhteisössä Suomessa aika usein katsotaan ulkomaalaisia kieroon. Kun sinä nyt sitten seurustelet heidän kanssaan sinut sivuutetaan näkymättömänä. Ulkomailla kauan asuneet hankkiuvat siten niihin työpaikkoihin jossa muutkin ovat toinen jalka toisessa  maassa.        Liian varakas ei myöskäänsaa olla. Suomalaisella perheenäidillä ei saa olla olla sijoitusasuntoja. Ei saisi olla uutta autoa,  eikä mitään hienoa erikoista autoa.  Kesäasunnosta puhuessaan saa kuulla ilkeilyä:  se asunto on itse hankittu riesa. Meilläon kaksi "salakommaria ", toinen käy meidän lähinaapurustosa iltaisin siivoamassa ja nyt vihaa minua kun kävi ilmi missä me asumme. Silti minä viis veisaan heidän puheistaan. Jatkan ystävällisellä linjalla ja yritän päästä toiseen taloon missä on enemmän saman sosiaaliluokan ihmisiä.  Aviopuolison pitäisi olla myös joku koulupudokas, eikä missän nimessä kansainvälisen  ison firman johtaja. Aamulla pitäisi varmaan olla päällään vanha sirppi ja vasara punalippu. Älä lannistu, olet Suomessa.

Vierailija
38/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen omalla kohdallani huomannut sen, että kun aloin pukeutua naiselliseen tyyliin (mekot, hameet, korkokengät) saan tosi paljon kehuja sekä naisilta että miehiltä pukeutumisestani. Olen hoikka ja kuulemma näyttävä, enkä ole kokenut että kukaan olisi suhtautunut minuun negatiivisesti sen takia, että laittaudun. Olen työskennellyt sekä naisvaltaisella että miesvaltaisella alalla eikä suhtautumisessa ole ollut mitään eroa. Ehkä en sitten vaan ole tarpeeksi kaunis että minua vihattaisiin tai sitten tässä on kysymys jostain laajemamsta asiasta kuten vaikkapa luonteesta ja käyttäytymisestä.

Itse olen huomannut saman, ihmiset suhtautuu paljon, paljon myönteisemmin kun on naisellinen tyyli. Sekä miehet, että naiset.

Luulen että ap:n asenne on suurin ongelma. Ihmisiä ärsyttää tuollainen "MINÄ käytän merkkivaatteita ja -laukkuja" -itsetehostus. Kuule, niin käyttää moni muukin. Se on ihan normaalia hyvin monelle ihmiselle.

Se, että pidät tarpeellisena ihan mainita että oo, merkkivaatteita, kertoo että käytät vaatteita joihin sinulla ei ole oikeasti varaa, jotka eivät kuulu "painoluokkaasi" -toisin sanoen, yrität olla hienompi kuin olet. Silmänpalvoja.

Todella Hieno Nainen kantaa chinchillaturkin ja perunasäkin samalla välinpitämättömyydellä. Luulisi ap:n ranskassa tämän oppineen. Hieno nainen tietää, kuten Coco Chanel totesi, että "hieno nainen on aina tyylikäs, eikä vaatteilla ole mitään tekemistä sen kanssa."

Vierailija
39/39 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap kuvitteli?

Aivan normaalia käytöstä suomilehmiltä, näkee hyvin ketjun peukutuksistakin.