Näin kauniisti ja naisellisesti pukeutuvia halveksitaan
MIksi tämä aina poistetaan Vauva.fin puolesta, mikä tässä niin loukkaa?
Asuin useita vuosia Ranskassa ja tulin takaisin Suomeen kuusi vuotta sitten Helsinkiin. Sain työpaikan, joka tekee ulkomaan kauppaa. Siellä on noin 20 hengen tiimi, jotka puhelimen ja internetin avulla tekevät kauppaa eri maihin. Itse vastasin Ranskasta.
Meillä oli siellä yhdeksän naista, joista viisi oli ulkomaalaista; kaksi venäläistä ja yksi Serbialainen, Virolainen ja Ruotsalainen.
Heti kun tulin töihin, niin huomasin että suomalaiset naiset eivät halunneet tutustua minuun, vaikka olin hyväkäytöksinen, naisellisesti pukeutunut ja kohtelias. Miehet huolimatta heidän kansalaisuudestaan olivat kaikki mukavia. Kaikkien ulkomaalaisten naisten kanssa pääsin heti hyvin juttuun ja sain heistä ystäviä.
Sain tietää, että naisellinen tyyli, kuten vaikka kivat korkokengät, hameet, mekot, merkkikäsilaukut (merkkivaatteet yleensä) tai kauniisti muotoonleikatut hiukseni olivat syynä, että se aiheutti eripuraa suomalaisten naisten keskuudessa. Tai ehkä se oli myös hoikkuuteni, olen aina ollut hoikka ja siro. Ulkomaalaisille naisille sillä ei ollut merkitystä.
Olen kuitenkin asunut Ranskassa kymmenen vuotta ja siellä on tapana olla siisti, naisellinen ja laittautunut. Aina. Minulla oli kuitenkin töissä vain kevyt meikki ja kaikin puolin ranskalainen "asiallinen" toimisto tyyli. Ranskassa miehillä on usein pikkutakki tai puku ja hienot kengät. Kaikin puolin siistiä.
Ajattelin, että ikävä toiminta Suomessa suomalaisten naiskollegoitteni osalta menisi ohi, mutta ei se mennyt. Minut jätettiin yksin, ei otettu juttuihin mukaan ja selän takanani puhuttiin pahaa. No olin sitten ulkomaalaisten naisten kanssa, kuten Ranskassakin jo olin, joten eipä tuo paljoa haittaa.
Olisi kiva jos tällainen toiminta Suomessa loppuisi. Miksi kauniisti pukeutuvaa naista halveksitaan? Mitä sillä pyritään saavuttaa? Minulla on vahva itsetunto ja tiedän että minulla on hyvä maku tyylini suhteen ja saan siitä usein kehujakin. Ikää on 35 vuotta.
Kommentit (39)
Miksi et lakkaa pahoinpitelemästä puolisoasi?
Älä hyvä ihminen mene laihana töihin. Mammat syöttävät hengiltä tai jos he eivät siinä onnistu niin nokkivat sinut hengiltä.
Jaa. Pukeudun itse pääasiassa hameisiin ja mekkoihin ja laitan hiukset huolitellusti kampauksille jne, mutta en ole törmännyt tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Pukeudun itse pääasiassa hameisiin ja mekkoihin ja laitan hiukset huolitellusti kampauksille jne, mutta en ole törmännyt tuollaiseen.
Sama kokemus
No hohhoi. Pukeudun päivittäin mekkoon/ hameeseen, rakastan korkokenkiä ja koruja. En ole ikinä törmännyt moiseen. Kuulostat äärimmäisen itserakkaalta ja sit vielä toi "merkkilaukku tai ylipäänsä merkkituote". Susta se on kiinni, ei laittautumisestasi.
Ps. Kansalaisuudet kirjoitetaan pienellä.
Aloitin puualan hommissa, jossa oli ennen mua vaan yksi nainen. Hän nokki ja vttuili mulle pitkään ihan avoimesti, kai mä uhkasin hänen kuningatar-asemaansa siellä miesten keskellä. Itse koitin sinnikkäästi kuitenkin olla ystävällinen hänelle, varmaan pari vuotta meni ennenkuin tuo ylimielinen asenne loppui. Noteerasin että jossain vaiheessa hänkin alkoi laittautumaan enemmän.
Naispuolisissa työpaikoissa tuhdimmat tätit ovat hämmästelleet laihuuttani ja koetettu pakkosyöttää pullaa :D olen normaalipainoinen, mielestäni jopa vähän pullukka.
Varsinkin ne ylipainoiset suhtautuvat jostain syystä nuivasti alkuun, oon kuitenkin onnistunut hurmaamaan nekin olemalla kiltti, avulias ja ystävällinen kaikille.
Olisit jäänyt sitten Ranskaan, miksi tulit Suomeen. Kysyn vaan. Turha nyt ulista, ota lentolippu takaisin niin ei tarvitse ulista.
Vierailija kirjoitti:
Olisit jäänyt sitten Ranskaan, miksi tulit Suomeen. Kysyn vaan. Turha nyt ulista, ota lentolippu takaisin niin ei tarvitse ulista.
Vai voitaisiinko Suomessakin olla suvaitsevaisia muita kohtaan? Miksi olla ilkeä?
Olen myös hoikka ja laittautumisesta aidosti pitävä nainen enkä ole huomannut samaa. Eiköhän tämä ole sinusta itsestäsi kiinni...
Siis tuo on totta , riippuu tosin tyypistä. Kyllä minäkin saan enemmän vihamielisiä katseita kun pukeudun mekkoon tai hameeseen. Jos pistää sporttivaatteet tai aivan tavalliset kuteet, ei tunne niitä merkitseviä katseita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai voitaisiinko Suomessakin olla suvaitsevaisia muita kohtaan? Miksi olla ilkeä?
Pakko sanoa tähän kohtaan, että aina olen saanut suvaitsevaista ja ystävällistä kohtelua, vaikka olenkin hoikka ja pukeudun erittäin naisellisesti. Anteeksi vaan ap, luulen, että kohtelusi johtuu ihan itsestäsi. Vaikutat ylimieliseltä. En ole lainaamasi.
Vierailija kirjoitti:
ootko lihava tai ruma?
Todellakin halveksitaan. Meillä on kanssa muutama vanhempi ylipainoinen työntekijä, jotka tekevät juuri tuota samaa kiusausta. Pitäisi olla miehekäs, lyhyt kana tukka jne.
Vain venäläiset, virolaiset ja muut voivat olla pitkine hiuksineen ja hoikkine vartaloineen ilman tuota kiusausta. Tai he eivät vain välitä heistä.
Suomessa on asiat niin hyvin verrattuna köyhiin maihin että meillä on varaa tuhahdella pienille turhille asioille ja olla kateellisia ja passiivis aggressiivisia ilman mitään syytä. Kiusaaminen on vain ajan tappamista kun ei muuta tekemistä ole. Onneksi nyt on pandemia täällä joka TOIVOTTAVASTI tuo ihmisiä edes hieman yhteen.
Itse rakastan naisellista ulkonäköä, olen siis itse nainen, olen myös pullea mutta yritän silti pukeutua siististi :'D Minusta olisi kiva katsella kauniisti laittautuneita ja miellyttäviä työkavereita kuin ilkeitä keski-iän ylittäneitä katkeria naisia.
Onneksi olen työtön nyt niin ei tarvitse rikkoa itseäni olemalla muiden seurassa.
27nainen
Suomalainen nainen ei vaatteilla koreile, ei töissä eikä vapaalla.
Crocsit, trikoocaprit, tunika ja pieni lypsyhuivi kruunaa tyylin.
Okei, nuoremmassa polvessa on sitten jo vesirajamekkoja, korkokenkiä ja muuta TIS-tyyliä tai oikeestaan tyylittömyyttä.
Mä taas olen saanut ihan kammottavaa kohtelua vaikka olen ollut porukalla mökillä grillaamassa verkkarit jalassa ilman meikkiä. Jos on kaunis ja muilla huono itsetunto niin ei siihen tarvitse edes mitään merkkilaukkuja tms. Nyt kyllä itseäkin harmittaa kun vanhenen ja ulkonäkö rapistuu :/
Luulin että minulla on heikko itsetunto mutta jos luette kaikki muiden katseet ilkeänä mulkoiluna, menkää terapiaan. Voi ei, ajattelikohan se kaupassa katselemani nainen nyt että tuijotin katseuksissani, kun oikeasti katselin että tällä oli samanlainen mekko kuin minkä aion itse ostaa.
Olen nähnyt tätä aina. Varsinkin jos ulkomailta tulee niin ollaan kuin sua ei olisi olemassakaan. En tiedä onko se pelosta vai mistä on kiinni.
Eräs nainen, pitkiä, hoikka, tyylikäs, ahkera ja kiltti työpaikkakiusattiin työkyvyttömäksi. Uus esimies aloitti ja sai hänet ulos. Hän ei vain voinut kestää hänet. Rankka kiusaaminen kesti 3 vuotta ja oli aina ulkonäöstä ja tyylistä.
Onneksi tämä esimies on saamassa mojovat sakot.