Te jotka olette TYYTYVÄISIÄ suhteeseenne; kuvailkaa, millainen se on?
Ikisinkku tässä pohtii. Minulla on ehkä liian suuret vaatimykset ja odotukset suhteelle. Olisi kiva kuulla, millaisiin suhteisiin muut ihmiset ovat tyytyväisiä. Mikä tekee suhteestanne/puolisostanne hyvän? Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Onko jotain huonoja puolia, joita kuitenkin siedätte, koska muu on hyvää? Kerro suhteestasi, johon olet tyytyväinen! :)
Kommentit (24)
Mikä tekee suhteestanne/puolisostanne hyvän? Kumpikin saa olla 100 % oma itsensä ja siihen kannustetaan. Olemme kaksi itsenäistä yksilöä yhdessä. Huumori kukkii ja seksielämän laatuun panostetaan. Puolison paras ominaisuus on se, että saa mut nauramaan monta kertaa päivässä.
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? 11 vuotta.
Onko jotain huonoja puolia, joita kuitenkin siedätte, koska muu on hyvää? Tottakai on aina jotakin. Mua ärsyttää mm. se, että puoliso huutaa telkkarille katsoessaan urheilua. Puolisoa ärsyttää mussa varmaan ziljoona asiaa. Niille ei vaan anneta liikaa painoarvoa. Kuuluu siihen, että saadaan olla oma itsemme. Yhdessä ollaan keskusteltu kaikki asiat halki tässä vuosien varrella ja tunnetaan toisemme läpikotaisin ja tuetaan toisiamme olemaan paras versio itsestämme.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee suhteestanne/puolisostanne hyvän? Kumpikin saa olla 100 % oma itsensä ja siihen kannustetaan. Olemme kaksi itsenäistä yksilöä yhdessä. Huumori kukkii ja seksielämän laatuun panostetaan. Puolison paras ominaisuus on se, että saa mut nauramaan monta kertaa päivässä.
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? 11 vuotta.
Onko jotain huonoja puolia, joita kuitenkin siedätte, koska muu on hyvää? Tottakai on aina jotakin. Mua ärsyttää mm. se, että puoliso huutaa telkkarille katsoessaan urheilua. Puolisoa ärsyttää mussa varmaan ziljoona asiaa. Niille ei vaan anneta liikaa painoarvoa. Kuuluu siihen, että saadaan olla oma itsemme. Yhdessä ollaan keskusteltu kaikki asiat halki tässä vuosien varrella ja tunnetaan toisemme läpikotaisin ja tuetaan toisiamme olemaan paras versio itsestämme.
Ja hyväksytään toistemme epätäydellisyys.
Ei kannata tyytyä 2. parhaaseen. Tietysti elämässä voi ehkä joutua tekemään pitkänkin aikaa kompromissejä ja kokeilla erilaisia vaihtoehtoja huomatakseen mikä oli se paras. Lähinnä ihmiset kai auttavat toisiaan päästäkseen eteenpäin erilaisissa päämäärissä ja tilanteissa. Että, jos se oikea ei heti löydy tai sitä ei saa niin ei välttämättä ole silti paras vaihtoehto ryhtyä nunnaksi. Mutta sille oikealle ei kannata kääntää selkää esim. omien tunteidensa vahvuuden pelosta tai loukkaantumisen pelosta sitten, kun se oikea hetki tulee kohdata se oikea. Sanat ei riitä kuvailemaan sitä mikä on kahden toisilleen tarkoitetun ihmisen välillä. Jos hän ei ole vielä osunut kohdalle niin kannattaa silti elätellä toivoa siitä kohtaamisesta, koska se on arvoisensa. Kylmiä tosiasioita: minun on aina ollut vaikea saada ns.huippua yhdynnässä ja se on tapahtunut millaisessa suhteessa tahansa vain muutaman kerran koko elämän aikana mutta hänen kanssa saan jokaisella tapaamisella! Hän on minua varten elämäntilanteestani riippumatta aina, kun eniten tarvitsen sitä. Hän ei jätä minua yksin, vaikka olen tehnyt kaikki mahdolliset virheet. Hänen kanssaan joku sellainen kuin halppiskauppaketjun kaupassa käyminen on yksi elämääkin suuremmista seikkailuista. Hänen kanssaan intohimo on sellaista, ettei kumpikaan pysty hillitsemään itseään. Sellaista kuin elokuvissa. Monta kertaa on ollut sellainen olo, että sitä kaikkea ei ole uskoakseen todeksi. Pelkät tosiasiat ovat niin uskomattomia.