Kuinka pian koiran puremasta pitäisi "päästä yli" kun miehen entinen koira puri minut kaksi kertaa sairaalakuntoon ja nyt mies aikoo ottaa uuden samanrotuisen kodinvaihtajan?
En halua tässä halveerata mitään tiettyä rotua, koska minulla oli ensimmäisenä koiranani 13 vuotta samanrotuinen, maailman ihanin ja lempein koira. (ei ole pitbull/mix)
Miehen vanha koira meni vielä maalle toiseen perheeseen jossa oli purrut perheen 8v lasta poskeen ja sen jälkeen se lopetettiin.
Minä pystyn koskemaan ja silittämään koiria, jos ne ovat rauhallisia. Jokaista äkkinäistä liikettä hätkähdän. Miehen entinen koira puri minulta auki peukalon ja etusormen välin ja toisesta kädestä ranteen ja peukalon välisen alueen.
Kodinvaihtajasta kun ei koskaan tiedä, vaikken halua tätäkään asiaa vähätellä. Itse kun sain kodinvaihtajana pitää 13 vuotta ihanaa ja täysin luotettavaa koiraa (antoi poistaa vaikka punkit kysymättä kiveksistä ja korvista) mitä en ikinä uskaltaisi vieraan koiran kanssa tehdä.
Miten ilmaista miehelle että en halua tällä hetkellä sen rotuista, isoa koiraa meille? Olen valmis ehkä johonkin pieneen rotuun ja mielellään narttuun. Mies haluaa välttämättä ison rodun ja leikkaamattoman uroksen.
Kommentit (43)
No kuta kuinkin noin kun kirjoititkin. "en halua tuon rotuista kodinvaihtajaa meille."
Ongelma ei varmaan ole koira vaan se, ettei miehesi rakasta sinua.
Sanot että et halua sitä koiraa
Kakkosvaihtoehtona se että menet tutustumaan yksilöön paikan päälle miten sun kaa ennenkö otatte sen.
Paitsi jos vihaisuus johtuu miehen kasvatustavoista.
Ei kai kukaan noin idiootti voi olla, ei nainen eikä mies.
Onhan tää Porvoosta, onhan... Noin tyhmiä ihmisiä ei vaan voi olla. Ainakaan omillaan, eikä tuettuun asumiseen oteta noita rotuja, jos koiraa ollenkaan.
En suosittele teille minkäänlaista lemmikkiä. Voi koiraraukkoja.
Koirat on ihan parasta maailmassa.
Kuulostatte jotenkin yksinkertaisilta, älkää ottako koiraa.
Siis annettiinko kaksi kertaa purrut koira eteenpäin ja puri vielä lastakin sitten?
Miksi jäit purtavaksi vielä ensimmäisen kerran jälkeen? Miksi taivaan nimessä edes harkitset, että suostuisit kodinvaihtajan (ties kuinka rääkätyn ja häiriintyneen) ottamiseen?!
Hankkikaa kissa, niin ei tule samanlaisia ongelmia. Minun isoveljeäni puri joskus lapsuudessa naapurin koira ja olen ollut siitä lähtien kissaihminen. Minulla oli oma kissakin yli 13 vuotta.
CatManDoo kirjoitti:
Hankkikaa kissa, niin ei tule samanlaisia ongelmia. Minun isoveljeäni puri joskus lapsuudessa naapurin koira ja olen ollut siitä lähtien kissaihminen. Minulla oli oma kissakin yli 13 vuotta.
Näin on! Ihana mies, mies ei voi olla paha jos rakastaa kissoja! Vaihtakaa ihmiset koirat kissoihin. :)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtänet varmaan, että jos sinut puree kaksi kertaa sairaalaan tietyn rotuinen koira, et välttämättä halua ottaa samaa riskiä uudestaan kun vaihtoehtojakin on? Voin sanoa näin irtokoiran purtuna tulleeksi, että se tosiaankin sattuu, kun iso koira ottaa täysillä kiinni ja ravistaa.
Tuumaat, että molemmat ei mahdu teille. Valinta on hänen.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku on yksinkertainen, niin sinä.
CatManDoo kirjoitti:
Kyllä kissatkin voi olla häiriintyneitä, purevat ja kynsivät ihan syyttä :( *kokemusta on*
Mies on täysi urpå eikä lainkaan sovelias kodinvaihtajan (välttämättä minkään rotuisen ja kokoisen) omistajaksi, tuskin osaisi pentuakaan kasvattaa oikein ja pilaisi sen.
Ja se, että koiran pitää olla leikkaamaton uros, sinetöi ajatuksen siitä, että koiralla on todennäköisesti suurempi äo kuin miehellä.
CatManDoo kirjoitti:
Toinen vaihtoehto on normaali koira joka soveltuu nykyihmiselle eli seurakoira 8-20kg.
Ihmiset ottaa paimenkoiria ja vartiokoiria kärsimään. Tuskin olette paimenia joilla on lampaita.
Monille ihmisille nämä koirat on statusjuttu. Pitää olla häijyimmän näköinen ruttuturpa klanipäällä.
Miehesi on pienikullinen, heikko itsetuntoinen rassukka. Haluaa itselleen ison vihaise koiran, luullen siten saavan kullinsa kasvamaan. Eli tuo koira on hänelle kullin jatke.
Sano suoraan. Vihjailu on typerää ja syntyy vain väärinkäsityksiä.