Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pian koiran puremasta pitäisi "päästä yli" kun miehen entinen koira puri minut kaksi kertaa sairaalakuntoon ja nyt mies aikoo ottaa uuden samanrotuisen kodinvaihtajan?

Vierailija
21.04.2020 |

En halua tässä halveerata mitään tiettyä rotua, koska minulla oli ensimmäisenä koiranani 13 vuotta samanrotuinen, maailman ihanin ja lempein koira. (ei ole pitbull/mix)

Miehen vanha koira meni vielä maalle toiseen perheeseen jossa oli purrut perheen 8v lasta poskeen ja sen jälkeen se lopetettiin.

Minä pystyn koskemaan ja silittämään koiria, jos ne ovat rauhallisia. Jokaista äkkinäistä liikettä hätkähdän. Miehen entinen koira puri minulta auki peukalon ja etusormen välin ja toisesta kädestä ranteen ja peukalon välisen alueen.

Kodinvaihtajasta kun ei koskaan tiedä, vaikken halua tätäkään asiaa vähätellä. Itse kun sain kodinvaihtajana pitää 13 vuotta ihanaa ja täysin luotettavaa koiraa (antoi poistaa vaikka punkit kysymättä kiveksistä ja korvista) mitä en ikinä uskaltaisi vieraan koiran kanssa tehdä.

Miten ilmaista miehelle että en halua tällä hetkellä sen rotuista, isoa koiraa meille? Olen valmis ehkä johonkin pieneen rotuun ja mielellään narttuun. Mies haluaa välttämättä ison rodun ja leikkaamattoman uroksen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsynyt provo, taas kerran.

Vierailija
22/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää Porvoosta, onhan... Noin tyhmiä ihmisiä ei vaan voi olla. Ainakaan omillaan, eikä tuettuun asumiseen oteta noita rotuja, jos koiraa ollenkaan.

Mitä rotuja? Onko tästä poistunut kommentteja, kun luin kaikki kommentit uusiksi, mutta en vieläkään huomaa mitä rotuja koirassa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tästä(kin) tekee pr ovon? Ihan sama vaikka täällä sanoisi että lempiruokani on makaronilaatikko, niin aina joku ärsyttävä ku sipää hokemassa pr ovoa. Ihan totta nyt.

Vierailija
24/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CatManDoo kirjoitti:

Hankkikaa kissa, niin ei tule samanlaisia ongelmia. Minun isoveljeäni puri joskus lapsuudessa naapurin koira ja olen ollut siitä lähtien kissaihminen. Minulla oli oma kissakin yli 13 vuotta.

Ja minun siskoa puri kissa. Petoeläin se on kissakin syntyjään.

Vierailija
25/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ku arvaan. Möitte purevan koiran lapsiperheeseen kertomatta, että puree ihmisiä? Vit un urpot!

Vierailija
26/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kuvia miten ensimmäinen koira käyttäytyi kanin ja kissan kanssa:

https://aijaa.com/BEHlDu

https://aijaa.com/QW5tD9

Ja ihan kaikkien pienempienkin kanssa oli varovainen.

Ap

Vierailija
27/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ku arvaan. Möitte purevan koiran lapsiperheeseen kertomatta, että puree ihmisiä? Vit un urpot!

Emme. Pitkä litania että vaatii osaavan kouluttajan. Mies oli sitten jostain muka sellaisen löytänyt. Ilmeisesti "koulutus" oli ollut sitä että koira juoksi ympäri pihaa ilman ihmiskontakteja. Minä kuulin tästä vasta harmittavan paljon jälkikäteen, joten tästä nyt ette voi syyttää minua. Tai syyttäkää jos se mieltänne keventää.

Ap

Vierailija
28/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei suostu kodinvaihtajaksi, vaihda sinä kotia.

Vierailija
29/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran puremasta on vaikea päästä ikinä yli. Minua puri lapsena koira sormeen niin, että kynsi lähti. Siitä saakka olen pelännyt levottomia, isoja ja vieraita koiria - ja paljon!

Tutut koirat eivät pelota. Lenkeillä sen sijaan väistän tuntemattomat koiruudet kaukaa.

Vierailija
30/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kuvia miten ensimmäinen koira käyttäytyi kanin ja kissan kanssa:

https://aijaa.com/BEHlDu

https://aijaa.com/QW5tD9

Ja ihan kaikkien pienempienkin kanssa oli varovainen.

Ap

Schäferit ovat ihan kunnollisia koiria, mutta valitettavasti vetävät puoleensa kaiken maailman häiriintyneitä ihmisiä. Ilmeisesti nyt jossain on sitten tarjolla leikkaamaton uros, koska mistä miehesi muuten kuvittelisi sellaisen tempaisevansa? 

Ihan vähintään edellytys olisi se, että mies ja koira menevät yksityistunneille eläinlähtöisen linjan kouluttajalle. Sinäkin toki voisit mennä mukaan. 

Ja uroskin kannattaa leikata, on terveysriski pitää koiraa turhaan leikkaamattomana. 

Vierailija
31/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot suoraan miehelle, ettet nyt halua koiraa teille ja keskustelette asiasta. Sinulla menee se aika kuin menee päästä yli ja haluta uusi koira teille. Jos mies ei tätä ymmärrä ja ottaa koiran vastoin sinun tahtoasi niin sitten sinun pitää miettiä mitä teet tuollaisella miehellä vai olisiko parempi sitten muuttaa muualle ja katsoa suhteen tulevaisuutta rauhassa.

Vierailija
32/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena poikaystävä, joka otti jostain kodinvaihtajaschäferin. Ei varmaan olisi raskinut maksaa pennusta tms. 

Ei sitten osannut yhtään kasvattaa sitä koiraa. Sano sille tyyliin istu ja sitten torui sitä, kun ei se istunut. Jouduin sitten teininä kasvattamaan sekä koiraa että poikaystävää kasvattamaan koiraa, minultahan luonnollisesti ei kysytty asiasta mitään, koska emme asuneet yhdessä. Suloinen koira, mutta magneetti vääränlaisille ihmisille. 

Vierailija
33/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi kuuluisi vankilaan.

Vierailija
34/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin asuin lapsena ja nuorena maalla, ja yhdellä naapurilla oli aina joku saksanpaimenkoira ja kutakin koiraa pidettiin vapaana. Vielä sellaisia kouluttamattomia, arvaamattomia koiria. En tajunnut, ettei poliisi koskaan puuttunut asiaan, vaikka sille muut naapurit ilmoittivatkin. Tuollaiset, jotka ottaa ison vahtikoiran vaan egonjatkeeksi, pilaa näiden rotujen maineen. Yksi saksanpaimenkoira puraisi äitiäni hihaan, kun hänen tarvitsi käydä naapurin luona jollain asialla, onneksi oli talvi ja äidillä paksu takki. Koiralla oli ollut pihalla luita, joita se vartioi. Toki voi pienikin koira tehdä ikävää jälkeä, jos sitä ei kouluteta. Minuakin on purrut sormeen ranskanbulldoggi.

Vierailija
35/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tää Porvoosta, onhan... Noin tyhmiä ihmisiä ei vaan voi olla. Ainakaan omillaan, eikä tuettuun asumiseen oteta noita rotuja, jos koiraa ollenkaan.

Mitä rotuja? Onko tästä poistunut kommentteja, kun luin kaikki kommentit uusiksi, mutta en vieläkään huomaa mitä rotuja koirassa on.

Ap vastaa nyt sitten, että kyse saksanpaimenkoirista. Ensimmäinen kuin enkeli eikä osoittanut minkäänlaista aggressiivisuutta edes muita lemmikkejä kohtaan (kääpiökani, chinchillat, rotat) tietysti kaikki jaloittelivat valvotusti)

Ap

Vierailija
36/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa nyt sitten, että kyse saksanpaimenkoirista. Ensimmäinen kuin enkeli eikä osoittanut minkäänlaista aggressiivisuutta edes muita lemmikkejä kohtaan (kääpiökani, chinchillat, rotat) tietysti kaikki jaloittelivat valvotusti)

Ap

Saksanpaimenkoira on oikein koulutettuna ja normaalilla hermorakenteella varustettuna maailman uskollisin ja upein koirarotu. Kyllähän sen jo näkee siitä, että näitä käytetään esim. poliisikoirina. Väärin koulutettuna on vaarallinen (niin kuin mikä tahansa rotu) ja jo kokonsa ja suojeluvietin ansiosta pitää todella tietää mitä tekee.

Vierailija
37/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies haluaa koiraksi juuri uroksen, leikkaamattoman ja ison? Miten on perustellut tätä haavetta?

Vierailija
38/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira aistii jos pelkäät sitä.

Mikset vaan sano miehelle, että pelkäät noita etkä halua tuota rotua enää?

Onko teillä väkivaltaa? Mikä estää puhumasta suoraan?

Vierailija
39/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän parisuhteessa (oletan että asutte yhdessä) oteta lemmikkejä ellei se yhteinen päätös. Jos toinen sooloilee tällaisessa asiassa niin kertoo kyllä ylipäätään ettei arvosta sinua yhtään.

Vierailija
40/43 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi hitto! Millainen vässykkä olet? Pitääkö koiran syödä sinut ennenkuin saat ukkosi kuriin?