Kuinka pian koiran puremasta pitäisi "päästä yli" kun miehen entinen koira puri minut kaksi kertaa sairaalakuntoon ja nyt mies aikoo ottaa uuden samanrotuisen kodinvaihtajan?
En halua tässä halveerata mitään tiettyä rotua, koska minulla oli ensimmäisenä koiranani 13 vuotta samanrotuinen, maailman ihanin ja lempein koira. (ei ole pitbull/mix)
Miehen vanha koira meni vielä maalle toiseen perheeseen jossa oli purrut perheen 8v lasta poskeen ja sen jälkeen se lopetettiin.
Minä pystyn koskemaan ja silittämään koiria, jos ne ovat rauhallisia. Jokaista äkkinäistä liikettä hätkähdän. Miehen entinen koira puri minulta auki peukalon ja etusormen välin ja toisesta kädestä ranteen ja peukalon välisen alueen.
Kodinvaihtajasta kun ei koskaan tiedä, vaikken halua tätäkään asiaa vähätellä. Itse kun sain kodinvaihtajana pitää 13 vuotta ihanaa ja täysin luotettavaa koiraa (antoi poistaa vaikka punkit kysymättä kiveksistä ja korvista) mitä en ikinä uskaltaisi vieraan koiran kanssa tehdä.
Miten ilmaista miehelle että en halua tällä hetkellä sen rotuista, isoa koiraa meille? Olen valmis ehkä johonkin pieneen rotuun ja mielellään narttuun. Mies haluaa välttämättä ison rodun ja leikkaamattoman uroksen.
Kommentit (43)
Ilmoitat miehelle että kokemustesi johdosta et asu enää saman katon alla ison koiran kanssa. Mies tekee sitten päätöksen, haluaako asua sinun kanssasi vai ottaako koiran.
Itse en suostuisi asumaan saman katon alla yhtään minkäänlaisen koiran kanssa, mistään isosta ja leikkaamattomasta puhumattakaan.
Mun mies halusi myös ison uroskoiran... Lopputulos: meillä on kaksi pientä narttukoiraa :D Vinkki aloittajalle: miehen ei aina ole pakko saada, mitä se haluaa ja mies myös oppii elämään sen kanssa, mitä saa. Omani on oppinut suorastaan rakastamaan noita pikkuräksyjä.
Ei sinun tarvitse alistua siihen, mitä mies vaatii. Jollei hän kuuntele sinua, pistä pihalle ja ota se pieni narttukoira kaveriksi, enemmän siitä on iloa kuin mistään miehestä.
Tuo on siis semmoista samanlaista järkeilyä kuin esimerkiksi ne typerät automielipiteet, mitä ihmisillä on. Ensin se oma merkki on maailman paras mutta sitten kun tulee ensimmäinen ongelma, niin se onkin ihan syvältä.
Koirarotujen luonteissa on keskimääräisiä eroja, mutta minkä tahansa rotuisella koiralla voi olla käytösongelmia.