kun koulut nyt avataankin jo aiemmin, laitatko lapsesi heti kouluun??
Itse en todellakaan. Vaikka epidemiahuippu uudellamaalla jo ohi, muualla se vielä edessä.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
On tämä erikoista, että en onnistu löytämään yhtään uutista, jossa sanottaisiin varmuudella että koulut avataan jo aiemmin. Kuitenkin mammat täällä tuntuvat tällaisen asian tietävän. Kumpi tässä on lukutaidoton, minä vai ap?
S I N Ä
Pääministeri Sanna Marin (sd.) kertoi, että koulujen ja varhaiskasvatuksen rajoitukset kestävät 13. toukokuuta asti.
https://www.hameensanomat.fi/uutiset/hallitus-pidentaa-koulujen-sulkemi…
Kyllä ne aikoo koulut avata. En voi paljastaa mistä olen tietoni saanut mutta ihan luotettavana pitämältäni taholta olen kuullut, että koulut aiotaan avata toukokuussa. Ensin pienemmät ja sitten isompia koululaisia.
En laita. Pääsevät kouluun vasta elokuussa.
Miksi lapset pitäisi ottaa koekaniineiksi?
Ja sillähän ei ole mitään merkitystä nyt näille koulujen avaamista ajaville tahoille moniko kuolee ja sairastuu. Pitää nyt ehdottomasti saada vain koko Suomi sairastumaan. Täysin hulluja kun avaavat koulut ja kymmenet tuhannet levittävät sitten koronaa juuri lomien alettua. Nythän voidaan sitten väittää ettei mikään todista, että juuri koulujen avaaminen levitti koronan. Koulua ehtii olla osalla joukkoa vain pari viikkoa ja sehän on itämisaika. Voivat aina väittää, että ihmiset on nähneet toisiaan vapaa-ajalla. Sitten on ihan turha Marinin ja muiden saarnata, että älkää ihmiset matkustako mökille tai tavatko toisia. Ravintelit ja kaikki paikat vain auki ja ihmiset työpaikoille. Ihan turha enää kenenkään istua kotona kun korona tarttuu joka tapauksessa. Ja onpa perheiden ja opettajien huvittavaa yrittä sanoa mukuloille, että ei voi nähdä kavereita tai käydä kylässä. Jos ne samat mukulat voi kerta olla monen sadan kanssa olla koko päivät yhdessä muuten, niin ei ole enää yhtään mitään perustetta pysyä vapaa-ajalla erillään toisista. Eli koko koronataisto menetetty, jes! Englannin, Ruotsin, Italian ja Espanjan tiellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tämä erikoista, että en onnistu löytämään yhtään uutista, jossa sanottaisiin varmuudella että koulut avataan jo aiemmin. Kuitenkin mammat täällä tuntuvat tällaisen asian tietävän. Kumpi tässä on lukutaidoton, minä vai ap?
S I N Ä
Pääministeri Sanna Marin (sd.) kertoi, että koulujen ja varhaiskasvatuksen rajoitukset kestävät 13. toukokuuta asti.
https://www.hameensanomat.fi/uutiset/hallitus-pidentaa-koulujen-sulkemi…
Siis aloittajahan väittää että koulut avataan jo aiemmin. Tottakai ymmärtäisin hänen tarkoittavan aiemmin kuin 13.5 koska se että ne saatetaan avata 13.5. on ollut tiedossa jo maaliskuun lopusta. Ei se mikään uusi uutinen enää ole.
Ei mee minun lapset enää kouluun tänä keväänä. Toki jos aloitetaan päättäjien lapsilla ja lapsen lapsilla ja katsotaan kuinka käy, niin sitten voin harkita.
Poliitikot pelleilevät lasten ja kansalaisten kustannuksella. Haluavat vaan saada epidemian nopeammin ohi. Uskokaa mua, sitä ne haluavat. Haluavat että koko Suomi sairastaa kesällä. Voisin lisätä tähän pari voimasanaa, mutta ketä se lohduttaa..
Vierailija kirjoitti:
Poliitikot pelleilevät lasten ja kansalaisten kustannuksella. Haluavat vaan saada epidemian nopeammin ohi. Uskokaa mua, sitä ne haluavat. Haluavat että koko Suomi sairastaa kesällä. Voisin lisätä tähän pari voimasanaa, mutta ketä se lohduttaa..
Epidemia ei mene sairastamalla ohi, sillä mitään immuniteettia ei sairastaessa tule.
Jos koulut avataan, niin koululaiseni menee ilman muuta kouluun. Korona on tarttunut vähänlaisesti lapsiin, joten Koronaan kuoleminen on aika paljon pienempi riski kuin että jää koulumatkalla auton alle.
Myös päiväkotilaiseni on tänäänkin päiväkodissa.
Niinpä, just sano radiossa että tähänastinen suunnitelma pitää koulut kiinni 13.5 asti on edelleen voimassa. Mutta sen jälkeen ei ole estettä.
Minua ei haittaa, vaikka avaisivat 14.5. Omat lapseni jäävät silloin loppukevääksi kotiin. Mutta jos avattaisiin jo alkukuusta, tilanne olisi hankalampi. Ei enää etäopetusta, joten joutuisin itse opettamaan koko kuukauden.
Mutta miten te avaatte koulut, jos me opet ei suostuta tulemaan paikalle? Voin opettaa etänä, muuten otan palkattoman vapaan. En uhraa terveyttäni. Tunarilääkärien käsiin on kuollut liian moni rakas läheinen. Pelkkää hidastelua, tietämättömyyttä, rahan haaskausta ja ammattitaidottomuutta on ollut hallituksen, thl:n ja stm:n toiminta. Rahat on jo hassattu, terveys enää jäljellä. Ei viedä sitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat ovat varautuneet, että oppilaat koko kevään poissa. Pulpetteja tyhjennetty ja perussiivoukset alkaneet. 😩
Meillä ei kyllä opettajat ole niitä, jotka ovat tähän varautuneet vaan kaupungin päättäjät. Sieltä on tullut käskyä siivota pulpetteja, jotta kaupungin siivoojat voivat aloittaa vuosisiivouksen.
T: ope
Ja mistä tämä tieto on peräisin, että koulut avattaisiin aiemmin? Käsittääkseni sen päättää hallitus ja sitten tiedottaa kun sen aika on.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä tieto on peräisin? Ja käytännössä: Miten opettajat pystyisivät opettamaan sekä koulussa, että etäopetuksena, sillä osa oppilaista jäisi silti kotiin?
ONko poliitikoilla enää mitään järkeä päässä? Pompotellaan kansaa edes takaisin, tosin siitä tässä on suurimmaksi osaksi ilmeisesti kyse. Katsotaan kuinka kansa reagoi rajoituksiin ja määräyksiin. Koulu on kiinni, eikun koulu on auki, korona on vaaraton, eiku korona on tappava, korona ei tartu lapsiin, oho muutama lapsi kuollut jo jne...….
Käytännössä: ei ole enää mitään etäopetusta jos koulut avataan. Silloin ollaan lähiopetuksessa ja vanhemmat ovat itse vastuussa kotiopetuksesta jos lapsi jää kotiin.
Odotellaan nyt kuitenkin huomiseen, silloinhan vasta mietitään seuraavia steppejä, joista yksi mahdollisuus on koulujen avaaminen. En minäkään ole mistään lukenut, että ne olisivat aukeamassa ennen 14.5. kun missään ei lue edes, että ne aukeavat edes tuolloin varmuudella.