Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kun koulut nyt avataankin jo aiemmin, laitatko lapsesi heti kouluun??

Vierailija
21.04.2020 |

Itse en todellakaan. Vaikka epidemiahuippu uudellamaalla jo ohi, muualla se vielä edessä.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi laittaa koska koko kaupungin paikallisliikenne on jo vaihtanut kesäaikatauluun; bussivuoroja ei kulje.

Vierailija
42/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaako korona hedelmättömyyttä poika lapsille? Niinkuin sikotauti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulujen alun idea olisi taudin levittäminen ehkä lieviten sairastuvan ryhmään laumaimmuniteetin saamiseksi.

En halua lapseni osallistuvan tuollaiseen järjettömyyteen. Pelkään, että levittää sitä tänne kotiinkin me vanhemmat enne sairastu lievimmin.

Etäkoulu voiis jatkua rokotteen jakeluun asti, mikä tapahtuu todennäköisimmin ensi vuoden alussa.

Ainakin vuosi menee rokotteen kehittelyssä vielä, sanoi joku asiantuntija.

Vierailija
44/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän opettajat tästä pitävät? Ovat eri asia kuin hoitajat ja lääkärit jotka ovat itse valinneet ammatin hoitaa nimenomaan sairaita, joilla voi olla vaarallisiakin tauteja.

Lapset ovat salakavalia tartuttajia, jos kerran saavat usein vähäoireisen taudin.

Itse pelkään jo ihan lapsenkin puolesta. Ei sitä koskaan tiedä, mitä sisäelinvammoja tuosta kuitenkin jää. Tuo tauti aiheuttaa sksäelinvaurioita ja on vielä kovin tuntematon.

Vierailija
45/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulujen alun idea olisi taudin levittäminen ehkä lieviten sairastuvan ryhmään laumaimmuniteetin saamiseksi.

En halua lapseni osallistuvan tuollaiseen järjettömyyteen. Pelkään, että levittää sitä tänne kotiinkin me vanhemmat enne sairastu lievimmin.

Etäkoulu voiis jatkua rokotteen jakeluun asti, mikä tapahtuu todennäköisimmin ensi vuoden alussa.

Ainakin vuosi menee rokotteen kehittelyssä vielä, sanoi joku asiantuntija.

Suomalainen nenäsumurokote voisi olla jaossa jo loppusyksystä.

Vierailija
46/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajat ovat varautuneet, että oppilaat koko kevään poissa. Pulpetteja tyhjennetty ja perussiivoukset alkaneet. 😩

Vierailija
47/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaako korona hedelmättömyyttä poika lapsille? Niinkuin sikotauti?

Kyllä sillä on ollut vaikutuksia kiveksiin.

Ei sitä varmaan tiedetä kuin vuosien päästä, aiheuttavatko nuo kivesvauriot sitten myöhemmin hedelmättömyyttä.

Vierailija
48/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avataan niin laitan.

Me vanhemmatkin normaalisti töissä joten ei syytä pitää lasta kotona.

Vierailija
49/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu ja heinäkuu onkin hyvä aika sairastaa. Eli toukokuussa levitetään koronaa ja syksyllä katotaan, kuka kuoli kesälomallaan!

Vierailija
50/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monta velaa tähänkin ketjuun on vastannut...

Vierailija
51/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän opettajat tästä pitävät? Ovat eri asia kuin hoitajat ja lääkärit jotka ovat itse valinneet ammatin hoitaa nimenomaan sairaita, joilla voi olla vaarallisiakin tauteja.

Lapset ovat salakavalia tartuttajia, jos kerran saavat usein vähäoireisen taudin.

Itse pelkään jo ihan lapsenkin puolesta. Ei sitä koskaan tiedä, mitä sisäelinvammoja tuosta kuitenkin jää. Tuo tauti aiheuttaa sksäelinvaurioita ja on vielä kovin tuntematon.

OAJ vastustaa koulujen avausta enää keväänä. Ymmärrän hyvin.

Vierailija
52/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Eikä olla mikään ongelmaperhe, mutta lapset silti kaipaa sosiaalisia kontakteja, vaikka ovatkin pärjänneet oikein hyvin myös etäkoulussa. 

Vierailija
53/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti valtiovalta ei nyt ymmärrä tukahduttaa virusta sillä, että pitäisi nyt vielä muutaman viikon kouluja kiinni. Kesälomat ovat jo ihan ovella Suomessa toisin kuin muissa Euroopan maissa. Aina ollaan hätähousuja ja malttamattomuudella muokataan asiat. Nähtiinhän se jo suojamaskitilauksissa.

Omia lapsia en kouluun tänä keväänä laita. Sairastukoot sitten ne perheet, jotka eivät virusta pelkää ja luottavat siihen, että omalle kohdalle sattuu lievä tautimuoto. Niin on moni muukin maailmalla luottanut ja toisin kävi. Valitettavasti kyseiset ihmiset eivät ole enää kertomassa kokemuksestaan. Osa onneksi ehti varottaa ihmisiä somessa ennen menehtymistään.

Vierailija
54/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit ei kulje.

Vierailija
55/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä ap on saanut tämän tiedon, että koulut avautuisivat jo toukokuun alussa (alakoulut), mutta jos nyt näin on, niin en tiedä miten teen. Lapsi on ekaluokkalainen ja minä olen opettaja yläkoulussa, eli meillä koulu on vielä ainakin sinne 13.5. asti kiinni. Todennäköisesti lapsen isän (meillä on vuoroviikkosysteemi) kanssa saataisiin sumplittua työt niin, että lapsen ei tarvitsisi kouluun mennä toukokuussa, mutta en tiedä mitä järkeä siinä sitten on, jos minä olen kuitenkin päivät isossa koulussa imuroimassa koronan itseeni. Toivon todella, ettei kouluja enää tämän kevätlukukauden aikana avata. 

T. Yläkoulun opettaja

Vierailija
56/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taudin myöhäisvaikutukset ovat tuntemattomia. Jääkö kehoon (on kehossa vielä ainakin 5 viikon kuluttua monella eteläkorealaisella oireiden loppumisen jälkeenkin)

Aiheuttaako lapsettomuutta miehissä, kun vaikutukset kiveksiin on huomattu.

Jääkö kehoon pysyvästi aiheuttaen ongelmia myöhemmin. Esim vesirokko jää kehoon ja aiheuttaa myöhemmin, yleensä yli kuuskymppisenä yli puolelle kivuliasta vyöruusuna.

Hivissä on ensi tauti ja se aiheuttaa sitten myöhemmin immuunikadon.

Myös herpes ja pusutauti jää kehoon oirehtien myöhemmin osalla uudelleen. Ja tartuttaa myös myöhemminkin.

Kuka antaa tartuttaa lapseensa tuntemattoman taudin.

Vierailija
57/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kouluikäisiä mutta en ole vienyt heitä 1,5 kuukauteen päiväkotiin enkä enää tänä keväänä ole viemässä!

Elokuuhun asti menee meillä, riskejä ei oteta.

Vierailija
58/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussit ei kulje.

No piankos ne nyt kulkemaan saadaan

Vierailija
59/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä erikoista, että en onnistu löytämään yhtään uutista, jossa sanottaisiin varmuudella että koulut avataan jo aiemmin. Kuitenkin mammat täällä tuntuvat tällaisen asian tietävän. Kumpi tässä on lukutaidoton, minä vai ap?

Vierailija
60/81 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä tieto on peräisin? Ja käytännössä: Miten opettajat pystyisivät opettamaan sekä koulussa, että etäopetuksena, sillä osa oppilaista jäisi silti kotiin? 

ONko poliitikoilla enää mitään järkeä päässä? Pompotellaan kansaa edes takaisin, tosin siitä tässä on suurimmaksi osaksi ilmeisesti kyse. Katsotaan kuinka kansa reagoi rajoituksiin ja määräyksiin. Koulu on kiinni, eikun koulu on auki, korona on vaaraton, eiku korona on tappava, korona ei tartu lapsiin, oho muutama lapsi kuollut jo jne...….