Koronan yritystukipaketti on täysin epäonnistunut ja tukee aivan vääränlaista toimintaa!
Eihän tässä tilanteessa mitään tyhjänpäiväisiä ja keinotekoisia kehittämishankkeita tarvita, vaan riihikuivaa tukirahaa pahimman kriisin yli!
Kommentit (13)
Boikotoin kaikkia niitä yrityksiä jotka hakee tuota tukea.
Lintilä ei tajua omasta vastuualueestaan hevon kukkua.
Siis voiko yrittäjä ylipäänsä saada suoraan tukina riihikuivaa rahaa? Eikös ne tue mene mm. eri asiantuntijapalkkioihin ja investointeihin, joista yrittäjä hyötyy saadun tiedon ja välineistön kautta.
Kyllä!
Ja vähän ohi aiheen: Ja mitenhän paljon on palkattu työhönvalmentajia EU:n tuilla?!! Joku tolkku pitäisi asioille saada ja eikun vaan hullummaksi menee. Ei uusia työpaikkoja synny, vaikka olisi sata työhönvalmentajaa kunnassa, paitsi työpaikat niille työhönvalmentajille. Meidänkin kunnassa vit tu noin kymmenen työhönvalmentajaa- Huoh.
Pohjois-suomen avustukset näky menneen lessufirmoille! Sipilän/kepunko määräyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikki pienet ja keskisuuret firmat hakevat. Sinulta käyvät palveluntarjoajat ja tavarantoimittajat vähiin.
Käsi sydämelle; etkö myös itse käyttäisi mahdollisuuden saada 100k€ oman toimintasi kehittämiseen?
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-suomen avustukset näky menneen lessufirmoille! Sipilän/kepunko määräyksestä.
Taitaa aika iso osa Pohjois-Suomen firmoista olla lessujen käsissä. Koska heitä nyt vain on siellä paljon. Tuskin siihen Sipilää tarvittiin.
Ap tarkoittaa siis, että yritysten kehittäminen on paha asia, mutta pitäisi palkita sitä enemmän, mitä huonompi firma kestämään kriisi ja mitä vähemmän yrittäjä vaivautuu näkemään vaivaa siitä selvitäkseen? Taitaa olla kortistosta kajahtaa -tason propagandaa tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa surullista, että ajattelet noin.
Minulla on pieni tilasuravintola, jonka tilauskrja tyhjeni silmänröpäyksessä koko kesältä, kun poikkeustila alkoi. Kiinteät kulut, lämmitys, sähkö, vesi, vakuutukset, tilitsto ja mahdollisesti vuokra(tästä neuvottelut vielä kesken)ym. täytyy kuitenkin maksaa.
Tulen saamaan yrittäjille poikkeustilanteessa myönnettyä työttömyysrahaa 723 €/kk -verot 16.3.-30.6.20, sekä kunnan myöntämää kriisitukea 2000 €, joista on luonnollisesti valtavasti hyötyä ja olen noista rahoista enmmän, kuin kiitollinen.
Olen myös hakenut Business Finlandilta, esiselvitysrahaa, liiketoiminnan kehittämiseksi poikkeustilan jälkeen, max 10.000 €+ 2500 muuta rahoitusta. Tätä rahaa ei käytetä kiinteisiin kuluihin.
Ja tätä rahaako sinun mielestäsi, minun yritykseni ei ansaitse? Nythän minulla on aikaa kehittää jo mielessä olevia ideoita ja hankkia tietoa ja verkostoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä kaikki pienet ja keskisuuret firmat hakevat. Sinulta käyvät palveluntarjoajat ja tavarantoimittajat vähiin.
Käsi sydämelle; etkö myös itse käyttäisi mahdollisuuden saada 100k€ oman toimintasi kehittämiseen?
Hakevat, mutta eivät saa. Sehän tässä on ongelma, että yrityksellä EI saa olla taloudellisia vaikeuksia vaan pitää olla kehityskelpoinen. Suurin hätä on niillä matkailu-, ravintola-, liikunta- ja kulttuuriyrityksillä ja muilla sellaisilla, joiden toiminta on nyt poikkeustilan vuoksi täysin lopussa. Tuloja ei ole -> ei ole taloudellisia edellytyksiä jatkaa koska homma romahti koronan vuoksi -> ei voi myöskään saada avustusta.
On se niin väärin, että eräät voivat nyt käyttää hyväkseen tätä tilannetta ja saavat vielä rahaa toiminnan kehittämiseen. Noita tukirahaa saaneista oikeasti Palsanmäet ovat ansainneet, sillä eivät he voi nyt jatkaa toimintaa. Samoin Suomutunturin hotelli ja muutama muu, joiden toiminta on keskeytynyt.
Niinhän sitä luulisi 😒