Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torjuntaan suhtautumisesta

Vierailija
20.04.2020 |

Olen ollut yli 20 vuotta vaimoni kanssa yhdessä. Valtaosa asioista suhteessamme on molempien mielestä hyvin. Seksi ei vaan tahdo luonnistaa. Erityisesti vaimoni jatkuva torjunta tuntuu erittäin pahalta. En varsinaisesti ole laskenut, mutta luultavasti noin yhdeksän kertaa kymmenestä ehdotuksestaan hän torjuu minut. Tätä on jatkunut lähes koko suhteen ajan ja minä en vaan mitenkään totu siihen. Asia tuntuu syövän itsetuntoani, identiteettiäni ja mielenterveyttäni jatkuvasti vain pahemmin ja pahemmin. Mitä minun pitäisi tehdä? Käydyt keskustelut ja terapiat eivät ole tilannetta parantaneet. Tuntuu ettei hän ymmärrä tai kunnioita tarpeitani yhtään. Olen aivan umpikujassa asian kanssa. Tämä syö ja mädättää minut sisältä. Olenko vain sitten täysin mätä ja paha ihminen ja ansainnut kärsimyksen?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tehdä mitään muuta kuin erota.

Vierailija
2/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama mutta toisinpäin. Ja huvittavaa on se, että seksiä on usein, mutta lähes aina miehen aloitteesta. Jos minä ehdotan, mies antaa pakit. Mutta saattaa parin tunnin kuluttua itse ehdottaa ja silloin on suostuttava jos mielii saada. Se on aika outo tapa minusta ja surullista.

N37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on seksiä todella harvoin. Nainen jos haluaa niin olen luvannut suostua, oli tilanne mikä ikinä tahansa. Muuten meillä ei olisi seksiä juuri koskaan. Viha ja katkeruus täyttää mielen.

Vierailija
4/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein sitä seksiä on? Jos kerran terapiatkin on käyty läpi, niin jäljellä on vain sen miettiminen, että jaksaako lopun ikänsä olla suhteessa, jossa seksiä on liian vähän.

Tietysti silläkin on merkitystä, onko sitä kerran vuodessa vai kerran kuussa. Jos seksiä on kerran kuussa, puuttuvat kerrat voi hoitaa ominkin päin. Sun pitäisi itse työstää ajatuksiasi torjunnasta, se on sinun ongelmasi eikä naisen. Halunne ovat eripariset, varmaan olette puhuneet siitä terapiassa. 

Omalta kohdalta on käynyt niin, että nuorena olin halukkaampi kuin mieheni, olisi käynyt vaikka kerran tai kaksi päivässä, mutta vanhemmiten halumme on sopinut yhteen paremmin. Ratkaisin tilanteen siis omin käsin. Torjunnat käsittelin omassa päässäni, niillähän on vaikutusta itsetuntoon, ellei ymmärrä halujen eriparisuuden johtuvan erilaisesta seksivietistä. Toinen yksinkertaisesti haluaa useammin, eikä kyse ole siitä, etten olisi haluttava.

Sitten jos on kyse liitosta, jossa seksiä ei käytännössä ole eli se on kerran vuodessa tai vähemmän, niin en oikeastaan näe sitä avioliittona, vaan kaverisuhteena enemmän. Itse en sellaisessa suhteessa jaksaisi elää, mutta jos jaksat, niin kaipa siinä sitten on painotettava suhteen hyviä puolia, lapsia yms. Seksitön suhde on kuitenkin suuri riski sille, että kohtaa jonkun muun, joka seksiä haluaa. Ehkä vaimosi tuon ymmärtääkin. N53

Vierailija
5/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vaimollesi. Kumpi on isompi ongelma: seksin puute vai torjutuksi tuleminen. Onko vaimosi tyytymätön johonkin asiaan parisuhteessanne? Kuulostat niin katkeralta, että vaikeaa kuvitella, etteikö katkeruus söisi teidän välejä.

Vierailija
6/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein sitä seksiä on? Jos kerran terapiatkin on käyty läpi, niin jäljellä on vain sen miettiminen, että jaksaako lopun ikänsä olla suhteessa, jossa seksiä on liian vähän.

Tietysti silläkin on merkitystä, onko sitä kerran vuodessa vai kerran kuussa. Jos seksiä on kerran kuussa, puuttuvat kerrat voi hoitaa ominkin päin. Sun pitäisi itse työstää ajatuksiasi torjunnasta, se on sinun ongelmasi eikä naisen. Halunne ovat eripariset, varmaan olette puhuneet siitä terapiassa. 

Omalta kohdalta on käynyt niin, että nuorena olin halukkaampi kuin mieheni, olisi käynyt vaikka kerran tai kaksi päivässä, mutta vanhemmiten halumme on sopinut yhteen paremmin. Ratkaisin tilanteen siis omin käsin. Torjunnat käsittelin omassa päässäni, niillähän on vaikutusta itsetuntoon, ellei ymmärrä halujen eriparisuuden johtuvan erilaisesta seksivietistä. Toinen yksinkertaisesti haluaa useammin, eikä kyse ole siitä, etten olisi haluttava.

Sitten jos on kyse liitosta, jossa seksiä ei käytännössä ole eli se on kerran vuodessa tai vähemmän, niin en oikeastaan näe sitä avioliittona, vaan kaverisuhteena enemmän. Itse en sellaisessa suhteessa jaksaisi elää, mutta jos jaksat, niin kaipa siinä sitten on painotettava suhteen hyviä puolia, lapsia yms. Seksitön suhde on kuitenkin suuri riski sille, että kohtaa jonkun muun, joka seksiä haluaa. Ehkä vaimosi tuon ymmärtääkin. N53

Harvemmin siis piti kirjoittaa. 

Voisin samalla lisätä, että myös elämäntilanne vaikuttaa todella paljon. Nuorena miehellä oli enemmän työstressiä ja muuta, mikä vaikutti haluihin, mutta nyt hän osaa käsitellä stressiä paremmin, joten haluakin on enemmän. Elämäntilannekin vaikuttaa haluihin, sillä koska nykyään nukun huonommin, ei halu enää niin spontaanisti syty kuin nuorempana, vaikken kieltäydy silti seksistä käytännössä koskaan (ellen tunne itseäni sairaaksi). Haluhan syttyy, kun sitä herätellään, joten jossain määrin minusta on oikeasti kyse siitä, ettei halua haluaan herätellä. Miehillä siihen vaikuttaa pelko erektiovaikeuksista (jos väsyttää, niin välttää seksiä, että välttyy erektiovaikeudelta), naisilla ehkä muita syitä, jotka olette varmaan terapiassa käsitelleet.

Vierailija
7/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen kyllä haluaa seksiä silloin, kun seksi on naisen kannalta hyvää ja hän saa siitä tyydytystä. Jos seksi naiselle on vain "miehen tarpeiden kunnioittamista" niin miksi vaivautua?

Vierailija
8/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen kyllä haluaa seksiä silloin, kun seksi on naisen kannalta hyvää ja hän saa siitä tyydytystä. Jos seksi naiselle on vain "miehen tarpeiden kunnioittamista" niin miksi vaivautua?

En ehkä ymmärrä mitä tämä tarkoittaa? Vaimoni esimerkiksi saa orgasmeja yleensä ehkä noin viidestä kymmeneen harrastaessamme seksiä. Samaten hän sanoo nauttivansa ja että kaikki on hyvin. En ymmärrä mitä se tyydytys sitten voisi olla mitä hän haluaisi tai miten sitä voisin lisätä. Kyllä meillä yleensä naisen nautinto on se tärkeämpi asia.

Vierailija
9/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ehkä ymmärrä mitä tämä tarkoittaa? Vaimoni esimerkiksi saa orgasmeja yleensä ehkä noin viidestä kymmeneen harrastaessamme seksiä. Samaten hän sanoo nauttivansa ja että kaikki on hyvin. En ymmärrä mitä se tyydytys sitten voisi olla mitä hän haluaisi tai miten sitä voisin lisätä. Kyllä meillä yleensä naisen nautinto on se tärkeämpi asia.

Naisena väittäisin, että vaimosi valehtelee. Kaikki ei ole hyvin etkä sinä kiihota vaimoasi tarpeeksi. Itsellä ollut sama tilanne eikä siihen auttanut kuin miehen vaihto.

Vierailija
10/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin valehtelen miehelleni nykyään että saan orgasmin, koska vaikka itse en asiasta kärsi ja haluaisin vain saada olla ja nauttia tuntenuksista niin toisella on joku helevatun pakkomielle siihen että hänen on saatava minulle orgasmi tai seksi on pilalla. Huh huh...

Vierailija
11/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena väittäisin, että vaimosi valehtelee. Kaikki ei ole hyvin etkä sinä kiihota vaimoasi tarpeeksi. Itsellä ollut sama tilanne eikä siihen auttanut kuin miehen vaihto.

En kyllä oikein tätä usko. En ole ikinä saanut vaimoa valehtelemisesta kiinni, en minkään asian suhteen. Ja tähän ongelmaan liittyen hän on ollut kyllä todella avoin ja rehellinen, kertonut todella loukkaavia asioita (mitkä kuitenkin ollut hyvä saada käsiteltyä). Ei hänellä ole mitään syytä orgasmien suhteen esittää tai valehdella. Hän on sanonut ettei kukaan muukaan häntä kiihota, eli ongelma ei ole minussa siinä suhteessa.

Vierailija
12/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin valehtelen miehelleni nykyään että saan orgasmin, koska vaikka itse en asiasta kärsi ja haluaisin vain saada olla ja nauttia tuntenuksista niin toisella on joku helevatun pakkomielle siihen että hänen on saatava minulle orgasmi tai seksi on pilalla. Huh huh...

Ei ole minkäänlainen pakkomielle meille kummallekaan tämä.

Vierailija
13/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, meillä on sama juttu, mutta toisinpäin. Mies on muuttunut 20-vuotisen yhteiselomme aikana seksittömäksi. Minä haluaisin vaikka joka päivä, mutta miehelle on ihan OK kerta vuoteen. Ei se häntä vaivaa edes.

Pakit syövät todellakin itsetuntoa ja varsinkin, kun huomaa, että kyllä kelpaisin monelle muulle miehelle. Mielessä on käynyt monesti, että pettäisin satavarmasti, jos en kiinni jäisi.

On masentavaa tumputtaa kotonaan kuin teini, vaikka elää aikuisena parisuhteessa. Ja tämän pitäisi vielä olla elämän parasta aikaa. Vttaa, että pitää sietää tällaista. Kuivettua kuin vanhus, vaikkei sitä ole.

N45

Vierailija
14/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N45 no minulla on ihan sama tilanne. Miten sinä pärjäät sen kanssa? Olisi kiva kuulla käytännön vinkkejä, niitähän tulin tänne hakemaan.

Vierailija
15/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä voi kuin yrittää ymmärtää, että meillä on eripariset halut. Ja koota itsetuntonsa kokoon muiden miesten huomiolla.

Yritän edelleen lämmitellä miestäni enkä heitä toivoani. Itseeni en suostu kieltäytymisiä enää ottamaan. Vika ei ole minussa.

N45

Vierailija
16/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vaimo valehtelee tai ei ole koskaan kokenut orgasmia eli luulee joka pikku sykäystä orgasmiksi.

Vierailija
17/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä oikein tätä usko. En ole ikinä saanut vaimoa valehtelemisesta kiinni, en minkään asian suhteen. Ja tähän ongelmaan liittyen hän on ollut kyllä todella avoin ja rehellinen, kertonut todella loukkaavia asioita (mitkä kuitenkin ollut hyvä saada käsiteltyä). Ei hänellä ole mitään syytä orgasmien suhteen esittää tai valehdella. Hän on sanonut ettei kukaan muukaan häntä kiihota, eli ongelma ei ole minussa siinä suhteessa.

Hän ei halua loukata tunteitasi ja siksi sanoo, ettei kukaan muukaan kiihota. On eri mittaluokan asia sanoa rehellisesti, että henkesi haisee ja sukkahikesi ällöttää kuin ettet kiihota seksuaalisesti yhtään.

Entäpä 5-10 orgasmia per kerta? Ihanko oikeasti? Luultavasti naisesi ei tiedä mitä orgasmi on, jota tuossa aikaisemmin jo epäiltiinkin. Ajattelepa, kun monelle naiselle voi olla vaikeaa saada se yksikin orgasmi niin seksihaluton vaimoko niitä saa kymmenen.

Vierailija
18/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei halua loukata tunteitasi ja siksi sanoo, ettei kukaan muukaan kiihota. On eri mittaluokan asia sanoa rehellisesti, että henkesi haisee ja sukkahikesi ällöttää kuin ettet kiihota seksuaalisesti yhtään.

Entäpä 5-10 orgasmia per kerta? Ihanko oikeasti? Luultavasti naisesi ei tiedä mitä orgasmi on, jota tuossa aikaisemmin jo epäiltiinkin. Ajattelepa, kun monelle naiselle voi olla vaikeaa saada se yksikin orgasmi niin seksihaluton vaimoko niitä saa kymmenen.

Eiköhän hän tiedä. Mikä ihme ajaa teitä trollailemaan. Ei tämä edes liity kysymykseeni. Ei hän kokonaan haluton ole. Opetelkaa lukemaan.

Vierailija
19/96 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kukaan trollaa. Et taida tietää paljoa naisen orgasmista? Surullista, jos ei hänkään.

Vierailija
20/96 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kukaan trollaa. Et taida tietää paljoa naisen orgasmista? Surullista, jos ei hänkään.

Eiköhän me molemmat tiedetä.

Minulla on ollut muutamia seksikumppaneita. Olen kyllä selvillä naisten erilaisuudesta orgasmin saamisen suhteen ihan jo niidenkin perusteella. Toisessa ääripäässä tosiaan he joilla on vaikeuksia saada edes kerran ja toisessa sitten useita sarjaorgasmeja saavat.

En millään tavalla arvota tuota ominaisuutta. Kokemukseni mukaan esimerkiksi sellaiset joilla vaikeuksia saada edes se yksi voivat haluta seksiä todella paljon ja sitten ne joiden on helppo saada monta voi olla vaikea saada itsensä oikeaan tunnelmaan. Ihmiset nyt sattuvat vain olemaan erilaisia tuon asian suhteen.

Eikä vaimoni orgasmit kaikki tajuntaa räjäyttäviä täysiä kymppejä ole. Osa on, osa ei, mutta ei hänellä ole mitään syytä niistä valehdella. Enkä minä asialla mitenkään rehvastele, hän nyt vaan sattuu olemaan sellainen. Jos joku on erilainen orgasmiherkkyyden suhteen niin hyvä niin. Kaikki me olemme erilaisia ja arvokkaita sellaisina kuin olemme.

Ja lisäksi tuo on aivan toissijaista. En ymmärrä miksi asia piti ottaa edes esiin. Alkuperäinen kysymykseni oli miten torjuntaan pitäisi suhtautua, miten päästä yli siitä pettymyksestä, peloista ja hylätyksi tulemisen tunteesta mistä kärsin? Muutama vinkki ketjussa jo tullut, kiitos niistä, mutta muitakin neuvoja kaipaisin. Minä ku syyttelee itseäni ja ihan oikeasti kärsin tästä asiasta, enkä tiedä mitä tehdä.