Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisten huono suomen kielen taito ärsyttää

Vierailija
20.04.2020 |

Siis ihan suomalaisten. Laitetaan marinoitumaan olueeseen, nautitaan kera possun jne. Pitää lopettaa noiden faceryhmien seuraus. Saan ihottumaa.

Kommentit (120)

Vierailija
1/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä tää on?

Vierailija
2/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Edes alkeellinen kielioppi olisi suotavaa olla hallussa jokaisella syntyperäisellä suomalaisella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

I feel you. Edes alkeellinen kielioppi olisi suotavaa olla hallussa jokaisella syntyperäisellä suomalaisella.

:D

Vierailija
4/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja alkaa raivoamaan pikku asioista. Jaksa enään tälläisiä aloituksia.

Vierailija
5/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä tää on?

Tämäkin kommentoija olisi varmasti osannut kirjoittaa kieliopillisesti oikein mutta halusi "vitsillä" kirjoittaa väärin. Toimin itse usein ihan samalla tavalla. Keneltä tämä on pois? En ymmärrä aloittajan ongelmaa!

Vierailija
6/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla näkee kyllä yhtä ja toista. Oikein kirjoitettu viesti on harvinaisuus.

Vierailija
7/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jauhenlihaa uuniin ja nauti ollen yksin ja korrostamisesi loppuupi.

Vierailija
8/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin näissä on parasta elävä puheenomainen kieli joka hauskuttaa ja rikastuttaa, ei tätä jaksaisi lukea ellei olisi juurikin näin.

Vierailija
9/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta preach.

Vierailija
10/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Ei tuohon auta kuin klassikkokirja alkukielisenä ja iso lasi pehmeää, täyteläistä Sangioveseä.

Vierailija
11/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla näkee kyllä yhtä ja toista. Oikein kirjoitettu viesti on harvinaisuus.

Minulle sisältö on aina tärkeämpää, kuin muoto!

Nipottamisella kieliopista estetään ihmisiä kirjoittamasta jakamisen arvoisia mielipiteitä, pahimmillaan. Ujot, kirjallisesti lahjakkaat ihmiset eivät uskalla. 

Vierailija
12/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä!

Vierailija
13/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nipottamisella kieliopista estetään ihmisiä kirjoittamasta jakamisen arvoisia mielipiteitä, pahimmillaan. Ujot, kirjallisesti lahjakkaat ihmiset eivät uskalla. 

On täällä ollut melkein lukukelvottomia viestejäkin. Ihan kuin lukihäiriöisen tai ehkä kännisen aivoista lähtöisin.

Mua ei häiritse niinkään väärin kirjoitettu teksti vaan välimerkkien puute. Ei edes pistettä saada paikalleen ja kaikki pienellä kirjoitettuna.

Vierailija
14/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ainoastaan pisteen puuttuminen viestin lopusta. Siis miten voi ärsyttää niin paljon. :D

Vierailija
15/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ragee!

Vierailija
16/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää ainoastaan pisteen puuttuminen viestin lopusta. Siis miten voi ärsyttää niin paljon. :D

No selvästi, kun se piste pitää näköjään laittaa kysemyslauseenkin perään.

Vierailija
17/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä ollut melkein lukukelvottomia viestejäkin. Ihan kuin lukihäiriöisen tai ehkä kännisen aivoista lähtöisin.

Mua ei häiritse niinkään väärin kirjoitettu teksti vaan välimerkkien puute. Ei edes pistettä saada paikalleen ja kaikki pienellä kirjoitettuna.

Ootko varma, että tuo meni oikein? Jos kerta nipottamaan alamme?

Vierailija
18/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin näissä on parasta elävä puheenomainen kieli joka hauskuttaa ja rikastuttaa, ei tätä jaksaisi lukea ellei olisi juurikin näin.

Puheenomainen kieli on eri juttu kuin huono kielioppi. Mainoksissakin näkee jatkuvasti jotain karseita "Osta sinun kesämakkarat meidän kaupasta!" Varsinkin kiinteistövälitysfirmojen mainoksissa on tosi ärsyttävää huonoa suomea. Siis mainoksissa, ei asuntoilmoituksissa joiden en edes oleta olevan kunnon suomea nykyään.

Vierailija
19/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin sä pystyt täällä lukee viestejä? Eikö tule ihottumaa palstasta?

Vierailija
20/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No selvästi, kun se piste pitää näköjään laittaa kysemyslauseenkin perään.

Se oli toteamus, ei kysymys. Vertaa "Mikä päivä!" ja "Mikä päivä?". Piste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi