Palstan opettajat, nyt viestiä Li:lle!!
Että emme suostu menemään massakouluihin hakemaan tautia omiin perheisiimme. Opetan tuhannen oppilaan koulussa, joten tartunta tuolta on ns.varma. Onko meidät tosiaan varaa uhrata tälle sairaudelle??
Kommentit (102)
Kaikki opet sitten aina koulupäivän jälkeen kaupan kautta kotiin, käsidesiä ei sitten käytetä. Sairaana mennään töihin niin kauan kuin pystytään ja heti kesälomien alettua sitten täältä pääkaupunkiseudulta mökkikuntiin tartuttamaan. Saa hallitus mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opet sitten aina koulupäivän jälkeen kaupan kautta kotiin, käsidesiä ei sitten käytetä. Sairaana mennään töihin niin kauan kuin pystytään ja heti kesälomien alettua sitten täältä pääkaupunkiseudulta mökkikuntiin tartuttamaan. Saa hallitus mitä haluaa.
Ai, meidän mökki Uudellamaalla.
Tullaan....
T.Tampere
Minä laitoin Lille viestiä, et kouluja ei pitäisi vielä avata. Terv. matikan ope
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs erityistapauksia te luulette olevanne?
Samalla tavalla tässä on tartunta-alttarilla mm varhaiskasvatuksen työntekijät ja vaikkapa ne hoitsut siellä sairaalassa. Eikä varhaiskasv ole edes mitään suojavermeitä ja asiakkaat kirjaimellisesti iholla+vanhemmat lähellä jutellessa jne.
Lopettakaa opettajat tuo jatkuva itsenne kohottaminen ja glorifioiminen!
Hoitsu ei voi tehdä töitään etänä, mutta opettaja voi jotenkuten. Jos koulut avataan ja opettajat sairastuvat, eivät muksut saa edes etäopetusta.
No jos koulut avataan, niin etäopetusta ei enää järjestetä tietenkään.
Peukutan tätä. Lähti viestit kahdeksalle ministerille tärkeän asian puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs erityistapauksia te luulette olevanne?
Samalla tavalla tässä on tartunta-alttarilla mm varhaiskasvatuksen työntekijät ja vaikkapa ne hoitsut siellä sairaalassa. Eikä varhaiskasv ole edes mitään suojavermeitä ja asiakkaat kirjaimellisesti iholla+vanhemmat lähellä jutellessa jne.
Lopettakaa opettajat tuo jatkuva itsenne kohottaminen ja glorifioiminen!
Tässä kyllä suojataan sitä sinunkin henkikultaasi, ettei juuri ennen lomia haeta tartuntoja ja levitellä tautia sitten ympäri Suomea kesän aikana. Oppilaiden vanhemmat vie työpaikoilleen, sisarukset päiväkoteihin ja lapset sukulaisille sekä perhekunnat niille mökkipaikkakunnilleen.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varma tartunta???
Yli 10 hengen kokoontumiset ulkotiloissakin on kielletty. Nyt pohditaan, onko samaan aikaan 1000 ihmisen kokoontumiset sisätilassa sallittu. Etkö näe tässä ristiriitaa? Kummassa mielummin itse olisit ja kummassa näet isomman riskin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 10 hengen kokoontumiset ulkotiloissakin on kielletty. Nyt pohditaan, onko samaan aikaan 1000 ihmisen kokoontumiset sisätilassa sallittu. Etkö näe tässä ristiriitaa? Kummassa mielummin itse olisit ja kummassa näet isomman riskin?
Riski - varma kuolema.
Onko mitään eroa?
En tajua teitä.
Rokote on ehkä tulossa vuoden tai kahden päästä. Niin kauaa ei missään nimessä voida etäopettaa. Esimerkiksi murrosikäisistä on nyt jo pudonnut osa ihan kuutamolle, kun pakottaminen puuttuu, omat kyvyt ovat olemattomat eikä vanhemmista ole apua.
On ihan samantekevää sairastumisen kannalta, palataanko kouluun ensi kuussa, elokuussa vai ensi vuonna. Tilanne on sama. Se sijaan lasten ja nuorten tilanne heikkenee selvästi viikko viikolta.
Itse olen opettaja ja olen valmis ottamaan sairastumisriskin jo oppilaiden edun vuoksi. Oppilaillehan tauti ei ole vaarallinen kuin hyvin harvoissa tapauksissa.
Opettajat ei halua tehdä töitään? Tuohan on selvä irtisanomisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun ap kannattaisi vaihtaa alaa.
Luulen, että aika moni meistä opettajista vaihtaa alaa tämän koronakoulun jälkeen!
Siisti sisätyö ilman meluavaa luokkaa, ah!
Olin lähes burnout ennen koronaepidemian alkua ja tämä lepo tuli tarpeeseen!
Sorry vanhemmat, etten jaksa nyt järjestää live tunteja kuin 1-2 krt viikossa. Jätän tehtävät Wilmaan ja tarkistan viikonloppuna.
Kiitos korona! Hyvästi opettajaura!
Vierailija kirjoitti:
Laitoin jo eilen viestin ihan omalla nimelläni ja työpaikkani virallisesta sähköpostista. Ei ole ainakaan vielä vastattu.
T. Paula Jyväskylästä
Kun laitoin opetusministerille viestin elokuussa, sain avustajalta vastauksen juuri ennen joululomaa. Et ehdi saada vastausta ennen kesää.
Itsekin laitoin viestiä, vaikken edes ole opettaja. Lapsellani nyt sattuu olemaan astma, enkä todellakaan ajatellut ottaa turhia riskejä tässä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riski - varma kuolema.
Onko mitään eroa?
Lisäksi jos nuo mittaukset pitää paikkansa että yhtä oireellisesti sairastunutta kohti on 30-60 jotka sairastaa sen ilman oireita tai niin pienillä oireilla etteivät huomaa niin ehkä kannattaisi keskittää voimavarat hoitokeinojen parantamiseen eikä koko maailman sulkemiseen. Mutta järki mukana tässäkin eli maskeja ainakin alkuvaiheessa kaikille + oireellisten eristäminen + lisää tutkumusta.
Eikä kukaan sanonut että ne koulut avataan keväällä. Kahdeksi viikoksi niitä ei taida edes hölmö hallituksemme avata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitoin jo eilen viestin ihan omalla nimelläni ja työpaikkani virallisesta sähköpostista. Ei ole ainakaan vielä vastattu.
T. Paula Jyväskylästä
Kun laitoin opetusministerille viestin elokuussa, sain avustajalta vastauksen juuri ennen joululomaa. Et ehdi saada vastausta ennen kesää.
Mut onhan tuolla 10 avustajaa ja niillä omia avustajia. Jännä ettei mikään siltikään toimi paitsi hallituksen puolusteluspämmi somessa.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin laitoin viestiä, vaikken edes ole opettaja. Lapsellani nyt sattuu olemaan astma, enkä todellakaan ajatellut ottaa turhia riskejä tässä tilanteessa.
Miksi ihmeessä muut lapset eivät saisi käydä koulua, jos sun lapsilla on astma?
Vierailija kirjoitti:
Kaiketi me muutkin jotka käydään töissä saadaan alkaa samalla tavalla kiukutella ja toimia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä koulut on saatava auki, mutta kaikki muut massatapahtumat on peruttu? Suositus edelleen, että yli 10 hengen kokoontumisia tulee välttää.
Se ei voi olla mikään peruste, että nuoret selviävät taudista vähemmällä, koska monissa perheissä vanhemmat saattavat kuulua riskiryhmään, joille tauti voi olla hengenvaarallinen.
Kaupoissa, sairaaloissa, tehtaissa ja muilla työpaikoilla pyörii satoja ihmisiä koko ajan.
Missään vaiheessa näitä rajoituksia ei ole tarkoitettu lopulliseksi. Hallitus ilmoitti koulut sulkiessaan strategiaksi hidastaa epidemiaa ja suojata riskiryhmiä ja antaa muun väestön ottaa viruksen vastaan hallitusti. Kukaan ei koskaan sanonut, että yhteiskunta menee kiinni, kunnes virus katoaa. Tämä olisikin lapsellinen ajatus. Yhteiskunnan sulkeminen maksaa noin miljardin viikossa. Kauanko siihen on varaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sinun ap kannattaisi vaihtaa alaa.
Luulen, että aika moni meistä opettajista vaihtaa alaa tämän koronakoulun jälkeen!
Siisti sisätyö ilman meluavaa luokkaa, ah!
Olin lähes burnout ennen koronaepidemian alkua ja tämä lepo tuli tarpeeseen!
Sorry vanhemmat, etten jaksa nyt järjestää live tunteja kuin 1-2 krt viikossa. Jätän tehtävät Wilmaan ja tarkistan viikonloppuna.
Kiitos korona! Hyvästi opettajaura!
Hei hei.
Uutta alaa miettiessäsi kannattaa huomata ne vanhastaan olleet 500 000 työtöntä + alityöllistettyä, nyt lomautettuja ainakin 200 000 lisää ja lisäksi ulkomailta kohtalaisen vapaasti jopa EU:n ulkopuolelta suomeen tuleva työvoima joka kilpailee aina vaan harvemmista työpaikoista suomessa.
Lisäksi millään muulla alalla ei ole 2,5 kuukauden kesälomaa.