Muistatteko kun Suomessa alettiin näyttämään kolmatta tv-kanavaa? Mitä tunteita se herätti?
Itse olin tuolloin yläasteella ja muistan kuinka se herätti tyttöoppilaissa puhetta. Puhuttiin Kauniista ja rohkeista. Tuntui että pala isoa maailmaa saapui Suomeen.
Kommentit (194)
En muista, mutta muistan kun meille tuli -89 videot ja ekat videokasetit oli Pieni Merenneito ja Snorkkelit.
Nelosen alkamisen muistan. Parhaita sarjoja oli Sunset Beach ja V.I.P.
Olihan se huippuhienoa vaikka surkeita leffojahan sieltä aluksi tuli.
Eikö Btman ja Kiviset ja Soraset tulli jo 1960-luvun lopulla....muistelen että niitä tollotin pikkulikkana nenä kiinni ruudussa....
Kyllä muistan. Antenniin piti olla vahvistin että alkoi näkymään. Innolla odotettiin lähetyksiä alkavaksi. Ennen kolmoskanavan käynnistymistä kanavalta näkyi muuta lähetystä. Muistaakseni Timo T.A. Mikkonen oli juontajana jossain sen kanavan ohjelmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Muistan, että ne esitti sitä V-scifisarjaa, jonka esitys yhtäkkiä vain lopetettiin. En kyllä muista miksi.
V oli kyllä lempparisarja silloin.
Oli liian pelottava ja siksi se kiellettiin. Itse pentuna katsoin ja se oli kyllä pelottavinta mitä olin ikinä nähnyt, tuli joku aika sitten uudelleen katsottua ja oli niin kökköä että ei ole tosikaan, lähinnä nolotti katsoa sitä.
En kyllä muuta pelottavaa sarjasta muista, kun kohtauksen jossa päähenkilö konttasi siellä ufon ilmastointikanavissa ja näki sitten kun yksi liskomies otti silmät pois. Silloin kersana kyllä taisi oikeastikin tulla housuun, on se kumma miten asiat näki silloin niin toisin.
Uusi TV-kanava herättää joillekin tunteita?
Ei jumalauta...
Herätti tietysti vihaa ja raivoa.
Joo, ja Miami Vice tuli. Ihan paras sarja!!
Muistan! Meillä kanava ei näkynyt, kun asuttiin ison harjun katveessa. Ystäväperheen luona katsottiin Alfia ja Batmania. Paikallislehdessä oli ohjeet metallisesta henkarista taiteltavaan antenniin, niin ei tarttenut ostaa oikeaa!
Se oli ihmeellistä kun televisioon tuli kolmas kanava. Ennen oli ne kaksi, ykkönen ja kakkonen.
Muistan!Kävin isovanhempien luona katsomassa,kun meidän talossa ei vielä näkynyt.Kolmannen kanavan tulo oli jotain todella huikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Uusi TV-kanava herättää joillekin tunteita?
Ei jumalauta...
Siihen aikaan kun äitis pasko vielä vaippoihinsa, uus kanava oli ihan eri asia kuin nykyään.
Minä olen katsonut kolmoskanavan avautuessa sen ensimmäisen ohjelmalähetyksen livenä. Mielestäni se oli elokuva the Sound of Music.
Alkuaikoina sieltä ehkä tuli vain yksi ohjelma päivää kohti.
t. keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
--- Ja jostain kumman syystä on jäänyt mieleen, että tenavatähti Johanna Virtanen lauloi pikkutuhman laulun Toni Niemisestä tässä ohjelmassa. Se oli mielestäni kovin epäkorrektia, että hädin tuskin yläasteella oleva tyttö laulaa kuinka toivoisi Toni Niemisen puhaltavan saksofoniinsa.
Mitä h*lvettiä? 😂
Tosin, lähes yhtä hämmentäviä olivat monet lauluvalinnat ihan Tenavatähdessäkin, kuten pikkupoika suurella tunteella laulamassa elämästä juoksuhaudoissa...
Kyllä, ensimmäinen elokuva oli Sound of Music.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katsonut kolmoskanavan avautuessa sen ensimmäisen ohjelmalähetyksen livenä. Mielestäni se oli elokuva the Sound of Music.
Alkuaikoina sieltä ehkä tuli vain yksi ohjelma päivää kohti.
t. keski-ikäinen
Oli tosiaan. Muistan vieläkin, sillä antennia oli viritelty pari päivää ennen.
olisi pitänyt hankkia eri antenni ja suunnata toiseen suuntaan kuin entinen, mutta nohevana tunnettu silloinen avomies/nykyinen aviomies, teki itse sen antennin, myös kaikille naapureille.....piti olla määrätty määrä rinkuloita siinä...hyvin toimi ja sillä katsottiin, kunnes kaikki taas näkyi yhdellä antenilla...jolla edelleenkin katsotaan.
Muistan tämän hetken:
Ajattelin todistavani jotain historiallista tapahtumaa.
Kyllä. Marihuanakauppaa, murhia ja muita törkeitä rikoksia oli se ohjelma täynnä. Lisäksi näyttivät irstasta Chip n Dale piirrettyä.