Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muistatteko kun Suomessa alettiin näyttämään kolmatta tv-kanavaa? Mitä tunteita se herätti?

Vierailija
20.04.2020 |

Itse olin tuolloin yläasteella ja muistan kuinka se herätti tyttöoppilaissa puhetta. Puhuttiin Kauniista ja rohkeista. Tuntui että pala isoa maailmaa saapui Suomeen.

Kommentit (194)

Vierailija
21/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä. Sieltä tuli McGyveria ja Star Trekia, ja Kaunareita katsoin myös ja ihmettelin sitä hidastempoista pitkitettyä tuijottelua. Ajattelin, että vähän turha viihdekanava se on, mutta ihan hyvä ohjelmia sieltä tuli. Nyt kun tulee jokin uusi kanava, ei ole ollenkaan samantasoisesta lisäyksestä kyse. 

Muistaako kukaan, milloin YLE lopetti mainonnan? Minulla on ihan selkeä muistikuva, että YLElläkin on tullut mainoksia.

Vierailija
22/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen ei niin ihme ollut, mutta kaverilla näkyi filmnet, tietokoneella hoitivat firman asioita, siis -90 luvun alussa.

Isompi homma oli mun mielestä kun nelonen alkoi näkyä -2000luvun alussa, sitä varten piti raahata hirveät antennit ok-talon katolle, antennivahvistin ym.

Ja viime vuonnabolkkari remontissa katkoin johdot ja otin boxit seinistä pois.

Netin kautta nakyy vaikka mitä, en edes tiedä mitä kaikkia kanavia.

Kehitys on ollut - 2000 luvulla ollut huimaa elektroniikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Batmanista koulussa puhuttiin.

Se oli kyllä todella huono sarja. En ole koskaan ymmärtänyt miksi

sitä pidetään jonain kulttisarjana. Ihan täyttä sontaa.

Vierailija
24/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei näkynyt moneen vuoteen.

Vierailija
25/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kyllä. Sieltä tuli McGyveria ja Star Trekia, ja Kaunareita katsoin myös ja ihmettelin sitä hidastempoista pitkitettyä tuijottelua. Ajattelin, että vähän turha viihdekanava se on, mutta ihan hyvä ohjelmia sieltä tuli. Nyt kun tulee jokin uusi kanava, ei ole ollenkaan samantasoisesta lisäyksestä kyse. 

Muistaako kukaan, milloin YLE lopetti mainonnan? Minulla on ihan selkeä muistikuva, että YLElläkin on tullut mainoksia.

Ei Ylellä tullut koskaan mainoksia paitsi urheilukisojen aikana kun MTV:n mainoskiintiö piti saada täyteen.

MTV ne mainokset lähetti myös muulloin. Tietyt kellonajat TV1:ssä ja TV2:ssa oli varattu MTV:lle.

Vierailija
26/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaako joku vielä PTV kanavan?

Vierailija
27/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muistatte Nelosen alkuajoista?

Vierailija
28/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PTV:llä tuli Ricki Lake. Oli jotenkin tosi uusi ja outo ohjelmaformaatti.

Vierailija
29/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelosesta muistaa sen "jotain ihan muuta" -sloganin, joka kuulosti typerältä ja kaikki vähän naureskeli sille.

Vierailija
30/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka muistaa TVTV:n?

Vierailija
31/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmoskanava 1986, nimi vaihtui MTV3:ksi 1993, Kauniit ja Rohkeat alkoi 1992.

Toi oli yhtiön nimenä kun ne lähetti ylen kanavilla mm. omia uutisiaan. Oman kanavan ne sai 1993, eli sen kolmannen tv-kanavan suomen valtakunnalliseen verkkoon, ja kauniit ja rohkeat alkoi pikkasen sitä ennen. 

Vierailija
32/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetytti, että mihin tarvitaan noin monta kanavaa.

Vierailija
33/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan Kolmoskanavan varhaisvaiheista Dynastian spin off -sarjan Colbyt: se sijoittui Los Angelesiin ja siinä oli joitain samoja näyttelijöitä kuin Dynastiassa. Mutta sitä alettiin esittää ennen kuin Dynastian tapahtumat olivat Suomessa edenneet siihen pisteeseen, että Colbyt-sarjan olisi pitänyt alkaa. Liian sekavaa saippuaoopperoiden katsojille : ) 

Olikohan myös niin, että MTV siirsi Falcon Crestin kolmoselle? Minulta taisi jäädä sen takia jaksoja näkemättä, koska kolmonen ei alkanut näkyä Jyväskylässä samaan aikaan kuin Helsingissä.

Vierailija
34/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut SUBin edeltäjä?

Vierailija
35/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muistatte Nelosen alkuajoista?

Lipponen pettyi ohjelmatarjontaan: liian paljon liian huonoa viihdettä, mikä kyllä piti paikkansa. Mutta nelosella oli alkuvuosina sentään omia uutislähetyksiäkin.

Vierailija
36/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut SUBin edeltäjä?

Joo.

Vierailija
37/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kyllä, kun kolmoskanava alkoi näkyä. Ensin ei tullut kuin 1 elokuva päivässä ja siitä sitten pikkuhiljaa alkoi ohjelmatarjonta lisääntyä. Muistan vielä jopa ensimmäisen elokuvan mikä esitettiin. Se oli Sound of music :)

Vierailija
38/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Ylellä tullut koskaan mainoksia paitsi urheilukisojen aikana kun MTV:n mainoskiintiö piti saada täyteen.

MTV ne mainokset lähetti myös muulloin. Tietyt kellonajat TV1:ssä ja TV2:ssa oli varattu MTV:lle.

Olen syntynyt 70-luvulla, kolmonen alkoi näkyä joskus 80-90-luvulla. Kyllä taatusti näytettiin mainoksia YLEnkin kanavilla. Muistan, kuinka ihmeellistä oli, kun mainokset poistettiin ja pystyi katsomaan jonkun ohjelman tai elokuvan yhdellä istumalla ilman yhtään taukoa. 

Tässä muuten mainoksia vuosikymmenten takaa:

https://elonet.finna.fi/Search/Results?sort=last_indexed+desc%2Cid+asc%…

Vierailija
39/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan, miten rakastin mainoksia. Ne olivat ihan parasta!

Vierailija
40/194 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nelosesta muistaa sen "jotain ihan muuta" -sloganin, joka kuulosti typerältä ja kaikki vähän naureskeli sille.

Tykkäsin niistä mainoksista: