Millainen sisustus on nyt muodissa?
Esim teak (tiikki) pinta, onko jo out? Entä Artek, onko hyvä? Siroja kalusteita? Vihreää ja maanläheisiä värejä? Auttakaa, olen ihan kujalla.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me naiset ollaan niinku ekologisii hei"
Olen jo nelikymmpinen ja aikuisikäni minulla on ollut isovanhempieni arvokalusteet.
Olen ostanut sängyn, sohvan ja mattoja.
"Mutku pitää olla sillee trendikäs hei!"
Voitko viedä sun naisvihan jonnekin muualle.
Mene vaikka itkemään insinööripertin uudesta audista jonnekin, ai niin, mutta miehethän on aina nii-in ekologisia, ja muutenkin vähän parempia.
Toi naisvihakortti on jo yhtä kulunut kuin rasismikortti.
Kummasti menee tunteisiin, kun maapallon paskomisenne osoitetaan teille itsellenne?
Tunge se p aska kurkkuusi paskaulilautalainen ja painu takaisin sinne laudalle.
Asunnossani on muodissa 1970- ja 80-luvuilla ostamani huonekalut. Ei ole tarvinnut uusia hommata.
Olen koonnut muille muutaman Ikean laatikoston ja ne ovat ihan hyviä ja tukevia kalusteita. Hinta-laatusuhde on oikein hyvä.
Luonnonmateriaalit on nyt aika iso juttu. Ikean rottinkikaappi on haluttu.
"Helsinkiläinen Niina on metsästänyt olohuoneeseensa kaappia kesästä lähtien. Hänelle ei kelpaa mikään muu kuin Ikean rottinkikaappi.
– Se on luonnonmateriaalia ja kivannäköinen. Sopii hyvin suomalaiseen kotiin, Niina perustelee ihastustaan.
Ongelmana on vain se, ettei kaappia saa Niinan mukaan mistään. Se tuntuu olevan Ikealta aina loppu."
https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/563dbabf-9a7d-4842-b903-cb9d194ec9d0
Myös bloggaaja Sara Parikka vaihtoi ruokapöydän tuolit puu-rottinkituoleihin.
Sellaiset tummat, täyspuuta olevat 70-luvun kirjahyllyt ovat just tulossa muotiin. Nyt niitä saa vielä ilmaiseksi, joten kannattaa tarttua heti kiinni sellaiseen, jos näkee.
Eikös värikkäät sohvat ole myös muodissa? Youtubettaja Miisa ja hänen poikaystävä ostivat kirkkaan keltaisen sohvan, Sanna Marinilla on vaaleanpunainen sohva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Me naiset ollaan niinku ekologisii hei"
Olen jo nelikymmpinen ja aikuisikäni minulla on ollut isovanhempieni arvokalusteet.
Olen ostanut sängyn, sohvan ja mattoja.
"Mutku pitää olla sillee trendikäs hei!"
Voitko viedä sun naisvihan jonnekin muualle.
Mene vaikka itkemään insinööripertin uudesta audista jonnekin, ai niin, mutta miehethän on aina nii-in ekologisia, ja muutenkin vähän parempia.
Toi naisvihakortti on jo yhtä kulunut kuin rasismikortti.
Kummasti menee tunteisiin, kun maapallon paskomisenne osoitetaan teille itsellenne?
Tunge se p aska kurkkuusi paskaulilautalainen ja painu takaisin sinne laudalle.
Kyllä menee hiivaisella mätisäkillä tunteisiin. Loistavaa. Mussuta pari suklaalevyä ja tilaile Ikeapaskaasi.
Oletteko te kännissä? 😂
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa on paljon vaikutteita viktoriaanisesta sisustuksesta, joka on mun mielestä ihanimpia sisustustyylejä. Olen aina tykännyt tummista isokuvioisista tapeteista ja runsaista vahvan värisistä tekstiileistä, antiikkikalusteista ja messinkisistä krumeluurikynttiläkruunuista ja isoista kullanvärisistä taulun/peilinkehyksistä. Mukavahan se olisi jos tulisivat taas muotiin.
Miksi se olisi sinusta mukavaa? En todellakaan nyt vinoile, olen vain oikeasti utelias että miksi se muodikkuus olisi tärkeää. Saathan sä sisustaa tuolla tavalla vaikka muut ei niin tekisikään.
Rottinki ja puu on kuulemma in yhä voimakkaammin.
Maanläheinen minimalisti: hiekka, beige, kerma, harmaa, vihreä, musta, selkeitä huonekaluja, muutama koriste-esine, viherkasveja ja tuoreita kukkia, vetimetön, selkeälinjainen keittiö, lankkulattia
-> helpoin muuttaa, jos maku ja trendit muuttuvat
Sköna hem: harmaa, valkoinen, hailakat pastellisävyt, messinki, kulta, marmori, kalanruotoparketti, paksuja mattoja, sisustustyynyjä, lamppuja, muutamia klassisia huonekaluja, harmaa/vihreä keittiö, leikkokukkia
-> toimii vain vanhassa talossa, ylivedettynä vanhenee nopeasti
Keräilevä hippi: värejä, huumoria, kerroksellisuutta, kirpparilöytöjä, runsaasti viherkasveja
-> vaatii runsaasti aikaa ja vaivannäköä, sekä hyvää värisilmää, että kokonaisuus onnistuu
Boutique hotelli: tummat värit, harmaa, violetti, sininen, todella tarkka värisävy- ja valaistuskokonaisuus, isoja mattoja tai kokolattiamatto, pelkistetty esineiden, mutta runsas tekstiilien ja materiaalien puolesta, kalustemainen keittiö, panostus makuuhuoneeseen, ei kasveja,
Se laatikon mallinen divaanisohvan kuvatus kestää ja kestää. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvassa on paljon vaikutteita viktoriaanisesta sisustuksesta, joka on mun mielestä ihanimpia sisustustyylejä. Olen aina tykännyt tummista isokuvioisista tapeteista ja runsaista vahvan värisistä tekstiileistä, antiikkikalusteista ja messinkisistä krumeluurikynttiläkruunuista ja isoista kullanvärisistä taulun/peilinkehyksistä. Mukavahan se olisi jos tulisivat taas muotiin.
Miksi se olisi sinusta mukavaa? En todellakaan nyt vinoile, olen vain oikeasti utelias että miksi se muodikkuus olisi tärkeää. Saathan sä sisustaa tuolla tavalla vaikka muut ei niin tekisikään.
Saatavuus paranisi. Kyllähän noita mummolan kaluja ihmisillä vielä jossain jemmassa on, mutta eivät nyt hoksaa pistää myyntiin kun eivät arvaa että joku voisi halutakin.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tummat, täyspuuta olevat 70-luvun kirjahyllyt ovat just tulossa muotiin. Nyt niitä saa vielä ilmaiseksi, joten kannattaa tarttua heti kiinni sellaiseen, jos näkee.
Mitä niihin hyllyihin laitetaan, kun varsinkaan trendejä seuraavilla ei ole enää kirjoja?
tredit taitaa olla nyt ne miltä esim sara siepin tai jutta ja juha larmin kotona näyttää. Bambua, puuta, makramea, valkoista, kasveja,
Asujansa näköinen sisustus on aina muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpompi löytää tuon tyylin mukaisia sisustusjuttuja, muualtakin kuin antiikkiliikkeistä. Tai tehdä esim verhoja itse niin kuin muutama vuosi sitten kun mistään ei löytynyt samettiverhoja. Nyt alkaa löytymään (muttei tartte kun opettelin taas ompelemaan ja tein itse).
Vierailija kirjoitti:
tredit taitaa olla nyt ne miltä esim sara siepin tai jutta ja juha larmin kotona näyttää. Bambua, puuta, makramea, valkoista, kasveja,
Niin ja se rottinki !
Vierailija kirjoitti:
Ei 70-luvulla tehty täyspuisia kirjahyllyjä. Viilutettua lastulevyä ne olivat. Mutta toki omalla tavallaan hienoja. Ja kirjojahan niihin mahtuu tosi hyvin, samoin lp-levyjä.
Olen itse viimeisen päälle kierrättäjä ja perinyt kaksi mummolaa. Minulla on 40-60-luvun kalusteita vaikka millä mitalla, mutta sohvat ja kirjahyllyt on pitänyt hankkia muualta. Harva haluaa puusohvalla nykyään löhötä.
Rottinki, bambu, makramee, luonnonläheiset sävyt, värit, printtikankaat, viherkasvit jne. Nyt palataan sieltä kliinisestä 2000 -luvun valkoisesta sisustuksesta 90 -luvun kodikkaaseen sekamelskaan ja värikkyyteen, mutta hieman jalostettuna. Ja ilman puhellettavia tuoleja, sisustusviuhkoja (ne ehkä tekee vielä paluun) ja millenium krääsää.