Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huvittavaa, että samat tyypit, jotka vuosia ovat huutaneet tukia alas ja haukkuneet valtiota, ovat nyt käsi ojossa anelemassa rahaa yhteiskunnalta

Vierailija
20.04.2020 |

Ette kestä edes hetkeä ilman, että valtiota tarvitaan apuun. Voin kertoa, että minä olen todella elänyt kuukausia ilman tukia ja pätkätöiden varassa, koska en jaksanut enää sitä tukien hakuprosessia. Nämä samat "jokainen pärjääköön itse" -tyypit ovat nyt sitten ekana polvillaan kuppaamassa halveksimiaan verovarojen käyttöä.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama se oli 90-luvun lama-aikaan. Pankkeja piti pelastaa verorahoilla sen jälkeen, kun ne itse olivat pelanneet itsensä pussiin. Kyllä jotkut peruspäivärahat ja toimeentulotuet ovat pientä, kun verrataan siihen, miten rikkaita rahoitetaan.

Tämä bloggaaja on hyvä esimerkki. Hänellä on omaisuutta ja pankkitili pullollaan, mutta heti pitää kärkkyä tukia, joiden pitäisi olla tarkoitettu hädässä oleville.

Samaan aikaan monet pienituloiset jättävät hakematta tukia, joihin olisivat oikeutettuja. Itse olen keskituloinen mutta jätän verovähennyksiä hakematta, koska periaatteessa haluan olla iloinen veronmaksaja ja rahoittaa hyvinvointivaltiota. Mutta kyllä masentaa lukea, että rahat päätyvät rikkaiden taskuun.

Mä muistan hävenneeni sitä, kun hain ekaa kertaa työttömyysyturvaa, sitten sairaspäivärahaa ja lopulta toimeentulotukea, kun en saanut kahta ekaa pitkien selvittelyjen jälkeen. Tämän jälkeen menin hetkeksi kuntouttavaan työtoimintaan, sitten elin vapaaehtoisesti pätkätöiden varassa. En kehdannut enää hakea tukia, koska ajattelin, etten ansaitse niitä enkä jaksanut sitä prosessia enää. Nyt huomaan, että olisi vaan pitänyt hakea. T: Ap

Rikkaat ei häpeä mitään.

Vierailija
62/62 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tämä hullutus on ohi, niin en tule ikipäivänä unohtamaan näitä kovan kapitalismin kannattajien ulostuloja koronakriisin aikana, enkä muitakaan olioita jotka ryömivät koloistaan haaskalle. Kun myöhemmin aletaan laskemaan rahoja ja puhumaan vanhusten, työttömien ja pienipalkkaisten osallistumisesta "talkoisiin" aion muistuttaa muitakin.

Yritystukia saaneet voi tulla mukaan talkoisiin ja maksella niitä takaisin jos yrityksen tulos paranee. Hyvin olisi voinut osallistua jo talkoisiin olemalla hakematta niitä jos ei aivan pakko ole. Ja tosiaankaan ei kaikilla ollut pakko, nimiä mainitsenatta!

Ei ole mitään talkoita vaan valtion tukijärjestelmä. Kuka vaan voi hakea tukea, jota myönnetään päätettyjen sääntöjen mukaan.

Vasemmistohallitus ryntäsi jakamaan verorahaa "hyviin" tarkoituksiin heti kun mahdollista. En käsitä miksi, mutta tällaiset pelisäännöt on tässä tilanteessa päätetty ottaa käyttöön. Niillä mennään ja piikki on auki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla