Huvittavaa, että samat tyypit, jotka vuosia ovat huutaneet tukia alas ja haukkuneet valtiota, ovat nyt käsi ojossa anelemassa rahaa yhteiskunnalta
Ette kestä edes hetkeä ilman, että valtiota tarvitaan apuun. Voin kertoa, että minä olen todella elänyt kuukausia ilman tukia ja pätkätöiden varassa, koska en jaksanut enää sitä tukien hakuprosessia. Nämä samat "jokainen pärjääköön itse" -tyypit ovat nyt sitten ekana polvillaan kuppaamassa halveksimiaan verovarojen käyttöä.
Kommentit (62)
Ahneita pas koja, jotka ei halua tinkiä elintasostaan.
Jos valtio täysin yllättäen kieltää tietyn liiketoiminnan niin kai siinä pitää yrittäjälle, joka on em. liiketoiminnan harjoittamiseen sijoittanut rahojaan, jonkinlainen kompensaatio tulla kiellon ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos valtio täysin yllättäen kieltää tietyn liiketoiminnan niin kai siinä pitää yrittäjälle, joka on em. liiketoiminnan harjoittamiseen sijoittanut rahojaan, jonkinlainen kompensaatio tulla kiellon ajaksi.
En tiennytkään, että blogin kirjoittaminen on kielletty.
Vierailija kirjoitti:
Eikai tässä kukaan väitäkään etteikö tuet olisi useille yrityksille tarpeellisia. Mutta monien yrittäjien takinkäännöstä sekä aivan "tarpeettomille" yrityksille (kuten huono äiti, huutokauppakeisari, eppu normaali) määrätyistä tuista tässä paheksunnassa on kyse.
Kun tämä hullutus on ohi, niin en tule ikipäivänä unohtamaan näitä kovan kapitalismin kannattajien ulostuloja koronakriisin aikana, enkä muitakaan olioita jotka ryömivät koloistaan haaskalle. Kun myöhemmin aletaan laskemaan rahoja ja puhumaan vanhusten, työttömien ja pienipalkkaisten osallistumisesta "talkoisiin" aion muistuttaa muitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikai tässä kukaan väitäkään etteikö tuet olisi useille yrityksille tarpeellisia. Mutta monien yrittäjien takinkäännöstä sekä aivan "tarpeettomille" yrityksille (kuten huono äiti, huutokauppakeisari, eppu normaali) määrätyistä tuista tässä paheksunnassa on kyse.
Jep. Mä olen siis tukien kannattaja, niin sosiaalitukien ja tässä tilanteessa myös monien yritysten tukien puolella. Pienyrittäjiä mielestäni tuetaan muutenkin liian vähän. Jokainen voi joutua siihen tilanteeseen, että tarvitsee apua ilmankin koronaa ja heitä ei pidä jättää pärjäämään yksin. Mäkin jouduin ja se oli vaikeaa aikaa. Pointtina on se, että ne, jotka aiemmin huusivat tukia alas, haukkuivat työttömiä verovarojen tuhlaajiksi ja vannoivat markkinaliberalismin nimeen, ovatkin nyt ekana pyytämässä valtiolta rahaa ilman edes tahtoa venyä ja käyttää vähän mielikuvitusta pärjätäkseen. Siis siltä hirveältä valtiolta, jonka ei pitäisi tukea ketään, ei edes sitä yt-neuvotteluiden takia työttömäksi joutunutta tai syöpään sairastunutta eläkeläistä. Kummasti se apu kelpaa, kun on itse vaikeassa tilanteessa. T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blogistin kohdalla hyväksyn täysin kritiikin päätöksistä.
Huutokauppojen toimintamallin jatkaminen taas on melko hankalaa ellei mahdotonta kun kokoontumiset on kielletty (suora vaikutus liiketoimintaan) ja jos livekeikat on kielletty (kokoontumista) niin samalla tavalla se estää muusikon liiketoiminnan. Näillä kahdella on siis mahdollisesti ihan virallinen case jossa valtio yllättäen kielloin estää olemassaolevan liiketoiminnan.
Tapauksia on tietysti satoja muitakin, joten ovatko nämä parhaita ansaitakseen tuen ja millä perustein, sitä on ilman hakemuksen näkemistä hankalaa tietää. Ehkä tulee markkinoille viimosen päälle hieno mobiili etähuutokauppajärjestelmä.
Ap:lle. Onhan se omituista. Kun valtava määrä juttuja tehty vuosien varrella heidän neronleimauksistaan yrittämisen rintamalla...
Kai se sitten näiden hyväkkäiden mielestä on oikein, että voitot omiin taskuihin, tappioiden kattaminen veronmaksajille...
Niin ja tuo vielä, että jatkuvasti on vaadittu niitä osallistumaan talkoisiin, jotka elää jo alle köyhyysrajan. Vanhuksia, työttömiä, opiskelijoita, sairaita... Kuinka pitää nyt ymmärtää, ettei ole varaa ja rahat on loppu. Se voisi olla ihan ok, jos oikeasti KAIKKI osallistuisi talkoisiin, ei vain ne kaikista heikomamssa asemassa olevat. Ja nämä samat vaatijat ovatkin nyt ekana haaskalla.
AP. Annatko esimerkkejä näistä tyypeistä? Yhdysvaltain republikaanit ei kelpaa vastaukseksi. He ovat tunnettuja tekopyhiä.
Vierailija kirjoitti:
AP. Annatko esimerkkejä näistä tyypeistä? Yhdysvaltain republikaanit ei kelpaa vastaukseksi. He ovat tunnettuja tekopyhiä.
Ekana tulee mieleen Hesburgerin perustaja Heikki Salmela, useat Kokoomuksen edustajat ja yrittäjien etujärjestöt.
Sama se oli 90-luvun lama-aikaan. Pankkeja piti pelastaa verorahoilla sen jälkeen, kun ne itse olivat pelanneet itsensä pussiin. Kyllä jotkut peruspäivärahat ja toimeentulotuet ovat pientä, kun verrataan siihen, miten rikkaita rahoitetaan.
Tämä bloggaaja on hyvä esimerkki. Hänellä on omaisuutta ja pankkitili pullollaan, mutta heti pitää kärkkyä tukia, joiden pitäisi olla tarkoitettu hädässä oleville.
Samaan aikaan monet pienituloiset jättävät hakematta tukia, joihin olisivat oikeutettuja. Itse olen keskituloinen mutta jätän verovähennyksiä hakematta, koska periaatteessa haluan olla iloinen veronmaksaja ja rahoittaa hyvinvointivaltiota. Mutta kyllä masentaa lukea, että rahat päätyvät rikkaiden taskuun.
Jos esimerkiksi Björn Wahlroos tienaa vuodessa kymmenen miljoonaa, ja häneltä otetaan näistä rahoista 90 prosenttia tukirahoiksi, hänelle jäisi miljoona euroa. Pärjääkö sillä?
Kohta alkaa 9e/pv "työt" taas te -keskuksen kautta pyörimään.
Saman alan kilpailijan riveihin opettelemaan miksi se on pystyssä, mutta oma ei?
Se on sitä hyväosaisten ”yhteisiin talkoisiin osallistumista”, joka alkoi jo Sipilän aikana. Satatonnia mulle, potkut sulle.
Kaikkihan tuon tiesivät etukäteen. Ainakin ne joilla on äo yli 50. Jeesustelevat paskat on jeesustelevia paskoja ja tietävät sen itsekin. Se on vaan sellanen normaaliin käytökseen kuuluva tapa valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan tuon tiesivät etukäteen. Ainakin ne joilla on äo yli 50. Jeesustelevat paskat on jeesustelevia paskoja ja tietävät sen itsekin. Se on vaan sellanen normaaliin käytökseen kuuluva tapa valehdella.
Ne on niitä tolkun ihmisiä.
Ymmärrän, jos erittäin poikkeuksellisena kriisiaikana estetään konkurssiaalto erinäisin toimin, jopa äärimmäisen tarkkaan harkituin suorin avustuksin. Sitä en todellakaan ymmärrä, että yritystoimintaa tai sen kehittämistä rahoitetaan julkisista varoista 100 000 euron ilmaisin lahjoituksin.
Musta se ei ole huvittavaa, vaan törkeää.