Mulla (m) hajoaa kädet tähän koronaan.
Iho kuivuu jatkuvasta pesemisestä niin että halkeilee. Eilen ostin uutta rasvaa ja toivon että se auttaa. Ainakin myyjä kehui että toi on hyvää. Abobasea olen jo laittanut aikaisemmin ja yleensä se on tehonnut. Tuo monta kertaa päivässä käsien peseminen on näköjään todella kuivattavaa. Tässä yhdesti kun laitoin käsidesiä taisi käydä naama valkoisena.
Tuon kuivumisen takia tuntui aika hurjalta. Mulla on kuitenkin aika korkea ns. kipukynnys. Esim. hammaskiven poistoon en tarvi puudutusta. Tuo uusi rasva on jokin hautbalsam. Sellaista keltaista tököttiä. En usko olevani ainoa jolla tämä aika kuivaa kädet.
Laittakaa hyviä vinkkejä mitkä rasvat toimii.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon oikein peset käsiäsi?
Minä pesen kädet vain töihin saapuessa ja kotiin tullessa sekä tietenkin kauppareissun tms. jälkeen.
lisäys..
tietenkin lisäksi normaalit pesut vessareissujen jälkeen.
Muistathan pestä kädetä haalealla vedellä eikä kuumalla? Haalea vesi on ystävällisempi iholle eikä veden lämpötila vaikuta korona-viruksesta puhdistumiseen. Näin sanottiin jossain käsienpesuohjeissa. Minä pesin käsiä kuumalla vedellä, koska luulin sen olevan tehokkaampaa, mutta vaihdoin haaleaan luettuani ohjeet.
Voit pestä kädet myös perusvoiteella (esim. Aqualan), jos käsiesi iho on noin kuiva kuin kuvailet.
Hyvä kikka on voidella kädet paljolla rasvalla yöksi ja laittaa käsiin puuvillakäsineet, semmoiset ohuet. Voiteilla on jonkin verran eroja, mutta Abobase on jo oikein hyvä voide. Keskittyisin ehkäisemään kuivumista eli pesisin haalealla vedellä ja perusvoiteella.
Et löydä vastausta ongelmaan ostamalla uusia rasvoja vaan kiinnittämällä huomiota käsien pesuun, joka on alkusyy. Sinulla on huonoa saippuaa, peset käsiä liian rajusti tms.
Vierailija kirjoitti:
Minä pesen kädet vain töihin saapuessa ja kotiin tullessa sekä tietenkin kauppareissun tms. jälkeen.
Arvioisin että 10-15 kertaa päivässä. Pesen oikein kunnolla enkä vain pikkuisen kastele käsiä. Voi olla että otan liian tosissaan ohjeet käsien pesemksestä. Mä kun olen tämmöinen että teen minkä pystyn tämän epidemian kanssa. Olen normaalistikkin aika siisti. Nyt on mennyt suoraan sanottuna steriiliksi.
Ap.
Myös perussairaus diabetes hidastaa haavojen parantumista
onko hammaskiven poistoon olemassa puudutus
Vierailija kirjoitti:
Muistathan pestä kädetä haalealla vedellä eikä kuumalla? Haalea vesi on ystävällisempi iholle eikä veden lämpötila vaikuta korona-viruksesta puhdistumiseen. Näin sanottiin jossain käsienpesuohjeissa. Minä pesin käsiä kuumalla vedellä, koska luulin sen olevan tehokkaampaa, mutta vaihdoin haaleaan luettuani ohjeet.
Voit pestä kädet myös perusvoiteella (esim. Aqualan), jos käsiesi iho on noin kuiva kuin kuvailet.
Hyvä kikka on voidella kädet paljolla rasvalla yöksi ja laittaa käsiin puuvillakäsineet, semmoiset ohuet. Voiteilla on jonkin verran eroja, mutta Abobase on jo oikein hyvä voide. Keskittyisin ehkäisemään kuivumista eli pesisin haalealla vedellä ja perusvoiteella.
Joo en käytä liian kuumaa vettä. Tiesin jo tuon jostain vuosia sitten. Tähän tautiin on sanottu että ainakin 20 sekunttia pitää hieroa saippuaa. En usko että saippua olisi huonoa kuten joku epäili. Mulla on ollut ongelmia jo ennen koronaa niin tiedän näistä asioista jotakin.
Puuvilla hanskoja olen jo aikaisemmin pitänyt. Töissäkin hanskojen alla. Abobase on sellainen jota minäkin kehun. Parhaillaan huulten rohtumiseen riitti yksi laittaminen. Kiitti tuosta agualan vinkistä. Ostan testiin sitä.
Ap.
Aqualan on kyllä aika vesipitoista. Mulla toimii kunnon kuivumiseen vain huomattavasti rasvaisemmat voiteet, kuten Locobase. Ja kotiin kannattaa hankkia jotain sellaista saippuaa, joka soveltuu herkälle iholle tms. Lisäksi se, että kotona ollessa ei käsiä tarvitse ihan koko ajan olla pesemässä, lähinnä vessakäyntien ja ruoanlaiton/syömisen yhteydessä. Tehostaa vain silloin kun käy tai on käynyt ihmisten ilmoilla. Jos tekee töitä kodin ulkopuolella, niin jonkin verran toki tulee tarvetta pesuun silloin, mutta vapaapäivinä voi vähentää.
Vierailija kirjoitti:
onko hammaskiven poistoon olemassa puudutus
On koska ainakin mulle sanottiin että jos käy kipeetä niin saa puudutuksen. Tiedän yhden naisen joka ei kestä sitä hommaa ollenkaan. Kertoi että puudus ja silti kävi niin kipeää että hänelle sitä ei tehdä enää ikinä.
Vähän huumoria. Vanha juttu mutta jos haluat unohtaa nopeasti pään särkemisen. Hammastikku isovarpaan kynnen alle ja pikainen potku seinään.
Ap.
Minä käytän käsien ja muuhunkin pesuun suihkuöljyä. Apteekista, esim. eucerin tai aco. Vain ulkoa tullessa käytän tavallista käsisaippuaa. heti pesun jälkeen voidetta käsiin. Oon tykännyt tuollaisesta kuin atopic perusvoide
Mulla kuivaa kans kädet, sormien välistä etenkin. Kun on vielä vauva ja kestovaipatkin, tuntuu, että saa koko ajan olla pesemässä käsiään.
Perusvoiteista Novalania ja Aqualania olen laittanut, pitää kokeilla tuota Apobasea, jos joskus apteekkiin uskaltautuu.
Hanki oikeasti working handsin käsivoide, itselläni joka talvinen helvetti käsien kuivuminen siihen pisteeseen että rystyset halkeilee(olen töissä paljon tekemisissä veden kanssa).. Sen jälkeen kun löysin kyseisen rasvan ei ongelmaa ole ollut ja sitä ennen tuli käytyä läpi melkein kaikki kaupan kuin apteekinkin rasvat.. Myös vinkki puuvillahanskojen käytöstä yöllä kannattaa ottaa käyttöön, ensin tuhti kerros rasvaa ja hanskat käteen, kyllä on iho aamulla kuin persikka..
Sheavoi-käsivoide on ollut mulle paras apu! Toinen on Weledan Skin Food.
Apteekin voiteista olen joskus käyttänyt Locobasen Repairiä, ja myös äitini vannoo sen nimeen. On kyllä enemmän rohtuneiden kohtien parantamiseen, kuin koko käsien rasvaukseen. Meillä on molemmilla atooppinen iho, joten kutinat ja kuivumiset on tuttua....
Oliiviöljysaippualla (palasaippua) kun peset aina välillä, niin tulee öljyä käsiin.
Mulla hajoo kädet tähän runkkaamiseen kun ei pääse huariin.