Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus pelasti kroppani

Vierailija
20.04.2020 |

Usein nähdään ketjuja joiden otsikkona on "raskaus pilasi kroppani", mutta tällä kertaa listataan positiivisia asioita joihin raskaudella on ollut osaa! Mielestäni myös raskauden tuomat muutokset nähdään huonossa valossa, vaikka hyviäkin on. Aloitan:

- Opin arvostamaan kehoani enemmän. Ihan alussa arvet ja turvotus järkytti, mutta nyt keskiraskaudessa huomaan tuntevani itseni kauniiksi, ja vauvan potkujen tunteminen lisää arvostuksen tunnetta kun tiedän kantavani maailman arvokkainta asiaa sisälläni.

- Elän terveellisemmin. Syön paremmin, nukun paremmin (kyllä, raskaus korjasi vuosia kestäneen huonon unirytmin ja unenlaadun, vaikka toisin voisi kuvitella), olen jopa hoikistunut ja paremmassa kunnossa kuin ennen raskautta. Syy tähän lienee ruokavalio ja kävelylenkit.

- Juhliminen loppui. Tämä on aika iso ja minulle hieman arka asia, mutta join paljon ennen raskautta ja minulla oli vaikeuksia lopettaa. Mutta sinä kuukautena kun raskauduin, en ollut onneksi juhlinut lainkaan. Plussattuani loppui tupakointi ja juominen kuin seinään, ja nyt olen ollut kohta puoli vuotta ilman. Oloni on parempi kuin koskaan, ja todellakin välitän pienestä ihmeestämme sen verran paljon että päätin olla absolutisti. Lopettaminen oli helppoa ja minusta tuntuu että olen muuttunut ihan täysin eri ihmiseksi, en voisi kuvitellakaan lähteväni joskus baariin. Koko ajatus sellaisesta ahdistaa.

- Parisuhde voi paremmin. Vauva lähentää meitä ja minun juomattomuudella on tähän myös osaa. Olemme päässeet ihanaan vaiheeseen jossa pesiydymme ja valmistaudumme vauvan tuloon.

- Kehoni on muuttunut naisellisemmaksi ja tunnen olevani niin hehkeä. Hiukset ja kynnet ovat upeassa kunnossa ja kasvavat huimaa vauhtia. Iho voi hyvin, mutta se johtuu osittain myös kevätauringosta.

Tähän loppuun sanon vielä, että kyllä huonojalin puolia löytyy, kuten selkäkivut. Mutta itse koitan keskittyä positiiviseen, sillä se on auttanut jaksamaan ja muuttanut ajattelutapaa itsestäni. Nyt muutkin laittakaa! :)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva lähentää teitä, kun se ei ole syntynyt vielä ja raskaus pelasti vartalosi, mutta synnytys vielä edessä... Mut toki ihan hyvä että olet keksinyt positiivisia puolia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi