Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritystuet, miten sinä jakaisit ne?

Vierailija
20.04.2020 |

100 000 ei ole välttämättä yritystoiminnan kehittämiseen iso raha. Mutta ikinä en antaisi tuollaista rahaa kerralla, vaan pitäisi olla näyttöä tuloksista ja sitä mukaa, vähän kerrallaan. Ensin pieni alkupääoma ja sitten kun olisi jotain näyttää, niin sitten lisää. Nämä julkitulleet ovat itse asiassa vain pisara meressä.

Sekä suhteilla että hölmöyksissään on jaettu rahaa tai muuta tukea mitä kummallisempiin hankkeisiin vuosikaudet eri tahoilta. Eräs pieni kunta antoi tilat ja tarvikkeet - tiedän tämän täsmälleen, mutta jätän silti yksityiskohdat pois, ettei minua tunnisteta - it-alan yritykselle. Lisäksi kunnalta jotain kehittämisrahaa. Yritys oli puoli vuotta, minkä jälkeen lähti pois - ja vei kaiken kunnan antamia huonekaluja myöten mennessään. Eikä sopimukseen oltu älytty kirjoittaa, että ne kuuluvat kunnalle. Ko. kunnanjohtaja vapautettiin virastaan pariksi vuodeksi täydellä palkalla, sillä siellä tapahtui vastaavia muitakin hölmöilyjä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle, mulle, mulle.

T: Kokoomuksen nuoret.

Vierailija
2/10 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitenkään, annetaan kaikkien yritysten mennä konkurssiin jotta valtio voi ostaa ne halvalla ja tehdä liiketoimintaa virkamiesmäisellä tehokkuudella. Parhaat voimme sitten myydä ulkomaille.

-Vasemmisto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä! Munmunmun! Munlapsetmunlapsetmunlapset!

Kepusetämies55

Vierailija
4/10 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitenkään, annetaan kaikkien yritysten mennä konkurssiin jotta valtio voi ostaa ne halvalla ja tehdä liiketoimintaa virkamiesmäisellä tehokkuudella. Parhaat voimme sitten myydä ulkomaille.

-Vasemmisto

Sitähän taidettiin naapurissa koittaa viime vuossadalla. Ei tainnu jäädä jäljelle kuin yritykset jotka hallinnoi luonnonvaroja.

Vierailija
5/10 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi määräaikaiseksi valtio korvaa Tyel-ja Yel-maksut. Se auttaisi jo paljon.

Nyt ne saa siirtää, mutta maksuun ne menee kuitenkin.

Vierailija
6/10 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommilla yrityksillä pitäisi sitoa jotenkin tulokseen niin kerryttäisi veroja myös Suomeen. Pohjalle kaikkiin tukiin perustulo, se tukisi erittäin paljon pienyritystoimintaa ja jakaisi yksityisihmisten tuet oikeudenmukaisemmin.

Vierailija
7/10 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Momentum Helsinki nimiseltä yritykseltä itse hain apua yritystukien hakuun. Kannatti, sain asiantuntevaa apua ja konsultointi oli ns. riskitöntä. https://momentumhelsinki.fi/

Vierailija
8/10 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on aika iso suo perattavaksi. Jos aihe oikeasti kiinnostaa, niin nuo 100 000 € tuet on tosiaan aika mitättömiä lillukanvarsia. Suosittelen ottamaan selvää, miten Juha Sipilä aikanaan sai valtavan omaisuutensa. Kyseessä oli valtion ilmainen raha, joka annettiin erään innovaation kehittämiseen. Kehitysasteellehan se sitten jäikin - tietenkin - ja ilman mitään konkreettista tuotetta, mutta niin vain useampi miljoona vaihtoi omistajaa. Nyt Sipilällä on oma helikopteri ja lentokone sekä turvattu talous. Hulluhan sitä töitä tekee, jos rahaa voi kepuloida itselleen ja sukulaisilleen ilmaiseksikin.

Vierailija
9/10 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laina. Yrittäjän omaisuus pantiksi, ellei yrityksellä ole panttikelpoista vakuutta.

Vierailija
10/10 |
05.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on aika iso suo perattavaksi. Jos aihe oikeasti kiinnostaa, niin nuo 100 000 € tuet on tosiaan aika mitättömiä lillukanvarsia. Suosittelen ottamaan selvää, miten Juha Sipilä aikanaan sai valtavan omaisuutensa. Kyseessä oli valtion ilmainen raha, joka annettiin erään innovaation kehittämiseen. Kehitysasteellehan se sitten jäikin - tietenkin - ja ilman mitään konkreettista tuotetta, mutta niin vain useampi miljoona vaihtoi omistajaa. Nyt Sipilällä on oma helikopteri ja lentokone sekä turvattu talous. Hulluhan sitä töitä tekee, jos rahaa voi kepuloida itselleen ja sukulaisilleen ilmaiseksikin.

Sipilän talousosaaminen on nolla, joten ilmeisesti olet oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi