Länsimaiset naiset ovat miehistyneet liikaakin. Japanissa autotkin tehdään selkeästi miehille ja naisille erikseen.
https://tekniikanmaailma.fi/euroopassa-ei-tehda-erikseen-naisille-suunn…
naiset haluavat, että heitä kohdellaan samalla tavalla kuin miehiä, että heidän asiantuntemukseensa luotetaan ja valintakriteerit ovat samanlaisia. Japanissa ajatellaan toisin. Siellä nainen saa olla naisellinen ja korostaa sitä vielä hänelle räätälöidyllä autolla.
Kannatatko ajatusta erillisistä auto markkinoista., onhan vaateliikkeekin erikseen
Kommentit (64)
Tuon auton koeajotestissä on tullut japanin suosituimmassa naistenautolehdessä tärkeä lisäpiste koska auton hansikaslokerossa on pieni ja huomaamaton kotelo tamponille. Auto testissä se pelasti autoilijan ystävättären kun omaa merkkiä ei ollut saatavilla huoltoasemalta. Jämäkkä vaihdekeppiä kehutaan myös ja työntötankomoottorin pikkutuhmaa charmia
Vierailija kirjoitti:
Naisille pitäisi ainakin tehdä leveämmät istuimet autoihin, koska heillä on leveämmät perseet, ja menkkakestävästä materiaalista.
Miehille penkkiin pitkät kupit roikkopalleille ja hajustetta, joka peittää keinokuidussa hautuneen eilisen sissijuuston lemun. Penkin alle kippo, jonne ns rekkamiehen pastillit lierii ajon aikana persvaosta.
Ihmisen standarti on mies. Saadakseen siis enemmän ihmisyyttä tulee olla enemmän miehen kaltainen. Siinä syy miksi naiset haluavat tulla kohdelluiksi kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa oli erityisesti naisille, paitsi että sitä saa myös vaaleanpunaisena?
Markkinointikikka vain. Haalitaan kaikkia mahdollisia eroavaisuuksia jotta voisi myydä enemmän, kukaan ei jättäisi ostamatta epämieluisuuden takia.
Tuo menee mitoiltaan hiukan yli kei-autojen maksimista. Ei tule olemaan mikään menestys. Japanissa miniauton ovat ällistyttävän suosittuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä paitsi pystyt sanomaan että länsimaiset autot on enemmän miehisiä kuin naisellisia? Meillä on kirkkaanpunainen auto. Eikö se ole tyttöjen väri?
Tietenkin autot ovat miehisiä ja tehty miehille kun ehkäpä aluksi ei osattu aavistaa että joskus vielä naisetkin alkaisivat ajamaan niillä.
Ei ole kauaakaan siitä kun oli erittäin harvinaista että nainen kävi autokoulun ja on paljon maita joissa naista ei edes päästettäisikään autokouluun vaikka se jollakulla pälkähtäisi mieleen.
Oman kokemuksen mukaan naisille kuuluisi olla muutaman vuoden korkeampi se ikä jolloin saisi sen ajokortin ja näin usein sanonkin nuorille neideille ja heidän vanhemmilleen.
T Autokoulun ope
Oikea autokoulun ope tietää ettå tytöt voisivat ajaa kortin jo 17-vuotiaana mutta pojat vasta 21-vuotiaana. Tällä säästettäisiin paljon ihmishenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin naisena haluan maasturin, maalla kun asutaan ja tiet on monesti talvisin ja keväisin huonot. Jos se on miehistä, niin ei voi mitään. Käytännöllisyys ennen kaikkea.
Ja on kyllä naisellinen olo ison mustan auton ratissa.
Eikö iso maasturi ole hankala pikkurouvalle? Sieltä ratin takaa kun ei näy ja auton äärimitat vaikeita naisille hahmottaa ihan biologisista syistä? 🤔
Ai se että miehet on kaikkien tilastojen mukaan, myös suhteutettuina ajomääriin, niin paljon naisia huonompia kuskeja johtuu miehen biologiasta? Eli se asia ei muutu. Onko sitten ylipäätään järkevää antaa miehille ajolupaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin naisena haluan maasturin, maalla kun asutaan ja tiet on monesti talvisin ja keväisin huonot. Jos se on miehistä, niin ei voi mitään. Käytännöllisyys ennen kaikkea.
Eikö iso maasturi ole hankala pikkurouvalle? Sieltä ratin takaa kun ei näy ja auton äärimitat vaikeita naisille hahmottaa ihan biologisista syistä? 🤔
Minä olen 175 cm pitkä eikä minulla ole mitään vaikeuksia nähdä maasturista ulos.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Sikäli kyllä ihan hyvä että jo kauempaa erottaisi naiskuljettajan, osaa varoa ja ennakkoida.
Niinpä. Teille miehillehän on tavattoman vaikeaa olla kolaroimatta. Kun näette ettå vastaan tulee arvokas ihminen eli nainen niin teillä on aikaa ryhnittäytyå tiensivuun koska kuten jo mainittu kolaroimattomuus on teille niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitä paitsi pystyt sanomaan että länsimaiset autot on enemmän miehisiä kuin naisellisia? Meillä on kirkkaanpunainen auto. Eikö se ole tyttöjen väri?
Tietenkin autot ovat miehisiä ja tehty miehille kun ehkäpä aluksi ei osattu aavistaa että joskus vielä naisetkin alkaisivat ajamaan niillä.
Ei ole kauaakaan siitä kun oli erittäin harvinaista että nainen kävi autokoulun ja on paljon maita joissa naista ei edes päästettäisikään autokouluun vaikka se jollakulla pälkähtäisi mieleen.
Oman kokemuksen mukaan naisille kuuluisi olla muutaman vuoden korkeampi se ikä jolloin saisi sen ajokortin ja näin usein sanonkin nuorille neideille ja heidän vanhemmilleen.
T Autokoulun opeTämä! Minulla oli toisesta maasta tullut ystävä jonka oli mahdoton käsittää ja luuli vitsiksi kun oli nainen linja auton kuljettama ajoharjoittelussa. Suomessahan saavat ajaa vaikka Junia ja laivoissakin saavat jo olla töissä. Mitähän se toisen maalainen sanoisi kun Ruotsissakin on jo lentäjänäkin nainen!
Ruotsissa? Onhan heitä Suomessakin. Olen ainakin kaksi kertaa ollut koneessa, jonka kapteeni on ollut suomalainen (nimen perusteella) nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vanhalla rottelolla sinä ajat, kun et tiedä että nykyautoissa on hyvät säädöt penkeille ja kamerat joka suuntaan?
Suomalaiset naiset voisi ottaa mallia japanilaisista naisista naisellisuudessa https://metropolisjapan.com/fashion-and-femininity/
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset naiset voisi ottaa mallia japanilaisista naisista naisellisuudessa https://metropolisjapan.com/fashion-and-femininity/
Miksi? Eli toisella kotimaisella: What's in it for me? Mitä minä siitä hyötyisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eli toisella kotimaisella: What's in it for me? Mitä minä siitä hyötyisin?
Et olisi enää epänaisellinen ja huonomoraalinen perus suomalainen nainen.
Ohis mutta, kuten tässäkin keskustelussa on käynyt nopeasti ilmi, on naisellisuus lähinnä negatiivinen ominaisuus johon liitetään se, että ei osaa ajaa autoa eikä "biologisista" ominaisuuksista johtuen näköjään osaa eikä tajua yhtään mitään. Miksi naisellisuutta haluaisi korostaa, jos se kerta on noin negatiivinen asia? Ihan totta miehet, miettisitte vähän mitä lauotte.
Vierailija kirjoitti:
Naiset haluaa, että heitä kohdellaan niin kuin ihmistä. Ei niin kuin miestä.
Naiset eivät ole ansainneet sitä kunnioitusta eikä kohtelua, ei ainakaan suomalaiset naiset. Roskia ja hååria kohdellaan kuin hååria ja roskia kuulukin.
Mulle kelpaisi joku naisellisesti tuunattu perhefarmari kyllä, muttei mitään kaksikymppisen teinin makuun sopiva.
Japani on kyllä siinä mielessä huono esimerkki, että siellä harrastetaan varmaan maailman vähiten seksiä ja syntyvyys on romahtanut ja yhteiskunnassa on lukuisia epäterveitä ilmiöitä (harakiri, hikikomori, ihmiset pukeutuvat nukeiksi ja eläimiksi, miehet omistautuvat vain työlle ja nukkuvat jossain kapselihotellissa työpäivien välissä jne. ).
Vierailija kirjoitti:
Tommosta varmaan voi joku käydä vähän sohasemassa, mutta meinaatko, että haluaisit asua tuollaisen kanssa samassa taloudessa hänen sisustamassaan asunnossa hänen kasvattaen ja pukien lapsiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro minulle, minkä ihmeen takia autosta pitäisi olla erilainen versio sen mukaan, kummat vehkeet ihmisellä on jalkojen välissä? Itselleni autossa on olennaista turvallisuus ja helppous eli että on kaikki sellaiset "herkut" mitä on kehitetty (peruutustutkat ym.) Nykyisessä autossani ei ole ja siksi haaveilen uuden auton hankinnasta.
Onko se miehistymistä, että em. ominaisuuksien sijaan en arvosta vaaleanpunaista väriä?
Miksi naisten ja miesten vaatteet ovat erilaiset?
Koska miehen ja naisen vartaloiden muoto on erilainen. Toki jotkut miehet voisivat käyttää rintaliivejä.
Tämä! Meillä mies on ainoa, joka ei tarvitse rintaliivejä ja haluaa käyttää alushousuja, joissa on edessä halkio. Nämä ominaisuudet eivät millään tavalla vaikuta autoiluun.
Jos väri on tosiaan ainoa, joka tekee autosta joko miehisen tai naisellisen, niin miten sitten näissä perheissä, joissa on vain yksi auto?
Hupaisaa oli tämä ilmeisesti erityisesti naiskuljettajia ajatellen "kuljettajan istuimessa jopa lämmitys". Siitä on niin pitkä aika kuin olen japanilaisella autolla ajanut, että en tosiaan ole tiennyt, että kaikissa autoissa ei ole. Meidän kaikissa eurooppalaisissa autoissamme kyllä on. Vihreät lasit auringonsäteilyä himmentämässä? Kas kun nekin ruusunpunaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et olisi enää epänaisellinen ja huonomoraalinen perus suomalainen nainen.
Ohis mutta, kuten tässäkin keskustelussa on käynyt nopeasti ilmi, on naisellisuus lähinnä negatiivinen ominaisuus johon liitetään se, että ei osaa ajaa autoa eikä "biologisista" ominaisuuksista johtuen näköjään osaa eikä tajua yhtään mitään. Miksi naisellisuutta haluaisi korostaa, jos se kerta on noin negatiivinen asia? Ihan totta miehet, miettisitte vähän mitä lauotte.
Minä olen nainen, jolla on takana noin miljoona kilomertiä erimerkkisillä henkilöautoilla. En näe mitään erityisen naisellista siinä, että auton väri on jotenkin hempeä ja siinä on penkinlämmitin. Millä tavalla nämä liittyvät eri sukupuolten biologisiin ominaisuuksiin?
Minun "naisellisessa" autossani olisi tärkeimpiä ominaisuuksia nämä:
- penkin ja ratin säätö sellaiset, että ei tarvita tyynyä penkillä ja saa hyvän ajoasennon
- näkyvyys ulos autosta on aivan riittävä ilman mitään teknisiä vempeleitä
- riittävän tehokas ja mielellään neliveto vaativampiinkin maastoihin.
Hyvätuloisilla sinkuilla, ympäri maailman, on todella rahaa kulutukseen.