Asuntokaupan jälkeen alkoi vääntö... mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa?
Ostettiin miehen kanssa asunto. Nyt kun muutto lähestyy, niin vanha omistaja pyytää lisää rahaa asunnossa olevista jutuista, kuten seinissä kiinni olevista vaatekaapeista. Kauppakirjassa ei ole erikseen eroteltu, mitkä kaikki jutut kuuluu kauppaan mukaan.
Tarvitsemme totta kai vaatekaapit käyttöömme ja jos he ottavat ne mukaansa, niin joudumme tietty ostamaan itse sitten uudet.
Ihan vaan periaatteesta ärsyttää, että olemme maksaneet asunnosta ison summan ja nyt yhtäkkiä ed. Omistaja yrittää hamuta vielä lisää rahaa. Selvää on, että hän ei tee niillä vaatekaapeilla omassa uudessa kodissaan enää mitään.
Mitä tekisitte?
Kommentit (44)
Sanot, että kävi hyvin. Juuri puhuitte, että toivotte miehenne kanssa toisenlaisia kaappeja. Sitten mainitset, että olette todella tarkkoja siitä, että lattia ja seinät ovat ilman vikoja tai värjäytymiä. jos seinä kaappien takana on erisävyinen, niin siitä olisi pitänyt mainita ennen kaupantekoa, ja vaaditte hinnanalennusta.
Meillä myynnissä asunto johon asensimme liukuovikaapistot pari vuotta sitten eikä tulisi mielenkään repiä niitä irti seinistä jos saamme myydyksi :D. Eikä ole lattialistojen takana ja lattiat ovat yhtenäisiä niiden alla.
Vierailija kirjoitti:
Sanot, että kävi hyvin. Juuri puhuitte, että toivotte miehenne kanssa toisenlaisia kaappeja. Sitten mainitset, että olette todella tarkkoja siitä, että lattia ja seinät ovat ilman vikoja tai värjäytymiä. jos seinä kaappien takana on erisävyinen, niin siitä olisi pitänyt mainita ennen kaupantekoa, ja vaaditte hinnanalennusta.
Ap tässä on hyvä neuvo. Tee juuri näin.
Joo ap, ei taida kuulua kauppaan nuo kaapit. Itse en silti lähtisi moista summaa maksamaan, tuolla kun saisi jo uudet ja itse valitut kaapit.