Haluaisiko joku keskustella musiikista? Minulla on tylsää
Joten ihan mitä vaan saan laittaa. Lempibändisi, biisisi, genret mitä kuuntelet. Muistoja keikoilta, festareilta. Mitä bändejä olet nähnyt livenä. Ja kaikkea muutakin. Kiitollinen olen jos joku vastaa ja itselle musiikki tärkeä asia, joten olisi kiva vaihtaa ajatuksia siihen liittyen, mutta ei paljon ole seuraa kenestäkään muutenkaan. Toisaalta itse ne ole koskaan ollut missään festareilla, mutta aina haaveilen, että joskus vielä menisin. Kiitos jos vastaat.
Kommentit (39)
Festareille meno on yllättävän helppoa, siellä ei tarvitse hillua päivätolkulla jos ei jaksa. Toivottavasti saat joskus lähdettyä!
Metallimusiikkia kuuntelen enimmäkseen. Iron Maiden, Metallica ja muut klassikot. Kotimaisista Swallow the Sun, Ghost Brigade, Stam1na esim.
Mä olen viime aikoina kuunnellut paljon Leonard Cohenia. Harmittaa, että "löysin" hänen musiikkinsa niin myöhään, etten ehtinyt nähdä livenä. Vaikuttaa siltä, että oli huippu myös esiintyjänä.
Viimeisen ennen kuolemaa julkaistun levyn nimibiisi "You want it darker" on ihan käsittämättömän upea. Muutenkin sekä tuo levy että postuumi "Thanks for the dance" on uskomattomia, varsinkin kun ottaa huomioon, miten huonossa kunnossa Cohen oli, kun noita teki. Tuon postuumin levyn osalta täytyy myös erityisesti nostaa hattua musiikin tekijöille, en olisi uskonut, että taustat on tehty laulajan kuoleman jälkeen.
Lorca on suosikkirunoilijani, joten ei ehkä ihme, että Coheninkin sanoitukset vetoaa.
Millaista musiikkia muuten itse kuuntelet, Ap?
Laittaisiko joku niitä lempibändejään tänne tai vaikka vinkin jostain hyvästä biisistä? Itse pidän aika paljon metallimusiikista ja muistakin kuten juuri toisessa ketjussa mainittu glam rock myös mieleinen. 80- luvulla oli paljon hyvää musiikkia. Harmi vaan, että en itse ollut silloin vielä edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Laittaisiko joku niitä lempibändejään tänne tai vaikka vinkin jostain hyvästä biisistä? Itse pidän aika paljon metallimusiikista ja muistakin kuten juuri toisessa ketjussa mainittu glam rock myös mieleinen. 80- luvulla oli paljon hyvää musiikkia. Harmi vaan, että en itse ollut silloin vielä edes olemassa.
Tämä siis minä ap.
Olen käynyt muutamia kertoja Suomi Pop festareilla. Hauskaa on ollut. Asun muutaman kilometrein päässä festaripaikasta, joten ei tarvitse miettiä majoitusta. Kyllä se musiikki vaan on ihan erilaista livenä isolta lavalta kuin kotona kuunneltuna.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi musiikkia voi kuunnella vapaasti myös menneiltä vuosilta. Itse kuuntelen mielelläni barokkimusiikkia. Yllättäen, en ollut vielä olemassa, kun ne teokset on tehty, mutta ei se estä nauttimasta niistä. Metallimusiikista en tiedä juuri mitään, joten siltä saralta ei ole kappalesuosituksia heittää.
Joskus tulee silti mietittyä sitä, että tavallaan mikä on sellaista musiikkia mistä voi puhua muiden kanssa. Tietenkin joillakin on varmaan samantyylisiä ja samoja bändejä kuuntelevia ihmisiä lähipiirissään, mutta ainakin itse huomaan välillä kuinka musiikki on aika hankala aihe joillekin ja itsellä muistuu kaikki yläkoulun levyraadit ja muut väittelyt muiden kanssa mieleen. Olisihan se kiva joskus tavata ihmisiä joiden mielestä kuuntelee kerrankin hyvää musiikkia, eikä tulisi jotain ihmeellisiä vastauksia muilta. Itse toisaalta en koskaan halua pilkata kenenkään musiikkimakua, kun siihen itsekin tottunut. Vaikeaa on silti edes kirjoittaa ainakaan jokaisesta bändistä mitä tykkää kuunnella ilman ajatusta siitä, että mikähän reaktio on muiden suunnalta. Ja eihän sitä saisi välittää ja olen melko nuori, joten ehkä tämäkin asia vaan korostuu, kun ei muutenkaan ole niin itsevarma ihminen. Sen vuoksi varmasti olisikin kiva mennä jonnekin festareille ja ajatella, että täällähän on monia muitakin samoista bändeistä pitäviä koolla. Omakaan musiikkimaku ei oikein vastaa nykypäivän trendejä muutenkaan. AP
Amaranthe, Avatar, Avenged Sevenfold, Sentenced, Backyard Babies, Bullet for My Valentine, Charon, Crashdiet, Crazy Lixx, Firehouse, Hardcore Superstar, , Eclipse, Sister ( ruotsi), Deadstars, Cradle Of Filth, For my Pain, Vains of Jenna/ The Cruel Intentions, TOXICROSE, Ragdolls ( ruotsi),
Zeraphine/Solar Fake / Dreadful Shadows
Whitesnake, Deep Purple, Quiet Riot, Van Halen, Twisted Sister, Def Leppard, Dokken, W.A.S.P, Alice Cooper, Airbourne, H.E.A.T, Ramones, Misfits, Fleetwood Mac, Goo Goo Dolls, Scorpions, Bruce Springsteen, Ugly Kid Joe, Lynyrd Skynyrd,The Sisters of Mercy
Trixter, Poison ,Mötley Crüe, Skid Row, Warrant, Pantera, Judas Priest, Megadeth, Iron Maiden, Motörhead, Black Sabbath, Metallica, Guns N’ Roses, AC/DC, Anthrax, Slayer, Helloween, Stratovarius, Powerwolf, Sonata Arctica, Manowar, In Flames, Amorphis, Norther.
Tein joskus jotain listaa ja nämä bändit sellaisia mitä kuuntelen. Saa vapaasti arvostella ja lisääkin olisi :) AP
Naurattaa nää ”hevi” äijät. Ollaan jääty 13v tasolla ja kuvitellaan että ollaan tosi cooleja aikuisia kun kuunnellaan paskaa mölinää.
Juuri sain luettua 500-sivuisen Hurriganes-kirjan. Olen hevimummo - ollut aina. Kirjastoon kun ei pääse niin nuo papan kaverin viime kesänä tuodut kirjat on ollut pelastus.
Itsellä on kaksi seinällistä kirjoja ja nyt olen huomannut, että ainakin puolet niistä joutaa poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa nää ”hevi” äijät. Ollaan jääty 13v tasolla ja kuvitellaan että ollaan tosi cooleja aikuisia kun kuunnellaan paskaa mölinää.
Älä jaksa lätistä!
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen nuori nainen ja olen aina tykännyt kuunnella metallimusiikkiakin ja kaikkea muutakin niin kuin bändilistasta näkee. Minusta sellainen musiikki vaan sitä hienoa musiikkia ja en todellakaan ajattele olevani mikään cool ihminen. Päinvastoin ja vaikeaa on monesti puhua suosikkimusiikistaan. Onhan se silti hyvä, että edes joku yleensäkin kuuntelee jotain muutakin kuin listahittejä, vaikka eihän siinäkään mitään pahaa tietenkään ole. Joillakin on ne suosikit ja itselläkin monet bändit kulkeneet mukana elämässä jo pitkään. Ap
Pitää vielä se sanoa, että tietysti jokainen voi sanoa sitten mitä itse kuuntelee jos pitää toisten kuuntelemaa musiikkia huonona. Itsekin osaan soittaa paria soitinta ja sen myötä klassinen musiikki myös aika tuttua. Leonard Cohenin Hallelujah biisi on hyvin tuttu, kun se on erään ystäväni lempikappale ollut ja sitä aina välillä kuuntelee.
Ja itse olen myös todella avoin kaikelle musiikille silti ja en siinä mielessä ole hirveän tarkka ja voin kyllä kuunnella monenlaista musiikkia ihan hyvin. Jotkut bändit ja laulajat sellaisia mistä en pidä, mutta monet ihan neutraalilla linjalla. Toivon todella, että tähänkin ketjuun tulisi viestejä, kun oikeasti olisi mukavaa lukea ihmisten musiikkimausta ja saada ehkä jotain uutta myös itselle. Kaikenlaisten musiikkiaiheisten muistojen lukeminen on myös aina mukavaa. Tietysti täälläkin on ollut vaikka minkälaisia ketjuja musiikkiin liittyen jo ennestään. En sitä kiellä. Tämä ja edelllinen ap.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä kuvittelet olevasi kun kuuntelet jotakin. Olisi aika raskasta kuunnella jotakin vain koska kuvittelee olevansa jotakin. Olen käsittänyt että ihmiset kuuntelee koska pitävät musiikista. Olin ilmeisesti väärässä, pitää siis alkaa kuvittelemaan mitä minä haluaisin kuvitella olevan ja mikä musiikki siihen sopisi, ehkä ooppera, tänään haluaisin olla hienostorouva eirasta 🥂
Vierailija kirjoitti:
Amaranthe, Avatar, Avenged Sevenfold, Sentenced, Backyard Babies, Bullet for My Valentine, Charon, Crashdiet, Crazy Lixx, Firehouse, Hardcore Superstar, , Eclipse, Sister ( ruotsi), Deadstars, Cradle Of Filth, For my Pain, Vains of Jenna/ The Cruel Intentions, TOXICROSE, Ragdolls ( ruotsi),
Zeraphine/Solar Fake / Dreadful ShadowsWhitesnake, Deep Purple, Quiet Riot, Van Halen, Twisted Sister, Def Leppard, Dokken, W.A.S.P, Alice Cooper, Airbourne, H.E.A.T, Ramones, Misfits, Fleetwood Mac, Goo Goo Dolls, Scorpions, Bruce Springsteen, Ugly Kid Joe, Lynyrd Skynyrd,The Sisters of Mercy
Trixter, Poison ,Mötley Crüe, Skid Row, Warrant, Pantera, Judas Priest, Megadeth, Iron Maiden, Motörhead, Black Sabbath, Metallica, Guns N’ Roses, AC/DC, Anthrax, Slayer, Helloween, Stratovarius, Powerwolf, Sonata Arctica, Manowar, In Flames, Amorphis, Norther.
Tein joskus jotain listaa ja nämä bändit sellaisia mitä kuuntelen. Saa vapaasti arvostella ja lisääkin olisi :) AP
Kai myös Poisonblack, jos kerran Charon ja Sentenced?
Entä onko Myrath tuttu? En ole vuosiin innostunut mistään bändistä niin paljon kuin siitä, ja myös Elize Ryd vaikuttaa olevan aika hullaantunut siihen :)
Vierailija kirjoitti:
Symphony X - Legend
Jos tämä on sinusta "paskamölinää" niin kannattaa mennä korvalääkäriin ja aivokirurgille. Kuuntele sinä vain sitä dwäb-dwäb-dwöböböböbö-dubstep-paskaasi.
Suomalainen musiikki ja viihde on ihan hirveetä paskaa. Ei osata soittaa tai näytellä tai tehdä mitään hyvää. Ei meillä ole tekijöitä tai edes kulttuuria tähän. Ruotsi tuhosi meidät satoja vuosia sitten.
Populaarimusiikki tarkoittaa musiikkia josta suurin osa tykkää. Eli siis parasta musiikkia.