Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen TE-toimiston täti ja kännissä. Haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
17.04.2020 |

Nyt saa kysyä vapaasti

Kommentit (148)

Vierailija
121/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä lasissa?

Roseeviiniä. Pullo valkkaria mennyt jo alas.

Vierailija
122/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisia lottonumeroita kyselen.

Ps. Olen ollut te toimiston asiakas vuonna 1987, sen koomin en ole ko lafkaa tarvinnut.

Työt ja opiskeluihin liittyvät toimet sain hoidettua ilman kyseisen toimiston apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vtuttaako ne loisyrittäjät kerjäämässä rahaa ja teeskentelemässä etteivät ole työtyömiä?

Vierailija
124/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheeta!

Vierailija
125/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan oikea työkkärin täti ts. valtion palkollisia, vai niitä sinne aulaan hortoilemaan vuokrattuja yltiöiloisia Spring Housen tms. firman "konsultteja", jotka eivät oikeasti tiedä mitään?

Ihan työkkärin täti, virka on. En siis Spring Housen työntekijöitä.

Oho, virka! Eihän niitä ole nykyään kuin hyväpalkkaisissa hommissa, vanhemmilla lehtoreilla ja hoitoalalla.

Miten pääsit virkaasi? Millainen koulutus ja työkokemus vaadittiin? Kenelle voisit suositella alaa? Millainen tavanomainen työpäiväsi on?

Häh? Virka on kaikilla, joilla on virkavastuu. Työkkärissä lähtöpalkka on 2095 e/kk brutto.

Ei ole läheskään kaikilla virkaa. Aika moni palkataan työnsuunnittelijoiksi, työsuhteesi on määräaikainen ja virkaan et välttämättä pääse. Vaihtuvuus TE-toimistossa on suurta.

Niin, virka on kaikilla, joilla on virkavastuu. Työnsuunnittelijalla ei ole. Myös määräaikaisena voi olla määräaikaisessa virassa tai viransijaisena.

Vierailija
126/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites tuut toimeen ammatinvalinta psykologien kanssa?

Ihan hyvin. Ei kyllä olla paljoa tekemisissä.

Yhden mukavan nuoren ammatinvalintapsykologin tunnen.

Vierailija
127/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö minihameita?

Välillä.

Vierailija
128/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheeta!

Mikä? Se, että olen työkkärissä töissä vai että olen kännissä?

Vierailija
129/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juotko mielummin sidukkaa vai lonkeroa?

Jos noista pitäisi valita niin siideri, mutta mieluummin juon viiniä tai viinasta tehtyjä drinkkejä. Vodkashotinkin voin ottaa.

Maistuisiko kossu/vodka russian?

Voisin olla seurana, sen verran on ankea olo jotenkin.

Vierailija
130/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko kopioida tähän sen tekstinpätkän, jossa ylistin TE-toimiston hyödyllisyyttä. Sitä kun ei ole muualla kuin mielikuvituksessasi.

Voin kopioida.

Minä kirjoitin: "Ei tossa ole edes mitään ristiriitaa. Jokainen osaa hakea töitä ilman työkkärin apua, ja ne, jotka eivät töitä kaikesta huolimatta saa, eivät saa niitä työkkärin avunkaan kanssa. Jos vinkuvat, että työkkäri ei heille pysty töitä järjestämään, niin sehän juuri osoittaa, ettei työkkäristä ole mitään hyötyä asiassa, jota varten se kai periaatteessa on olemassa."

Tämä tarkoitti, että minun mielestäni TE-toimisto on hyödytön. Se on minun mielestäni tuossa aika selkeästi sanottu.

Sinä vastasit: "Lain mukaan asia ei ole noin"

Niin vastasin, koska lain mukaan työkkäri ei ole periaatteessa olemassa siksi, että se järjestäisi vinkuville työttömille töitä. En ottanut kantaa työkkärin hyödyllisyyteen, ainoastaan sen tehtävään.

Vierailija
131/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isosisko on töissä Te-toimistossa

Vierailija
132/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noista pitäisi valita niin siideri, mutta mieluummin juon viiniä tai viinasta tehtyjä drinkkejä. Vodkashotinkin voin ottaa.

Maistuisi erittäin hyvin :P Missäpäin M44 asustelee?

Vierailija
133/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaisipa joku nainen rinnat mun naamalle?

Vierailija
134/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lappeenrannassa.

Vierailija
135/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi! Täällä Kela-täti viineissä.

Vierailija
136/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vidduku palsta menee kii. Oisin halunnu piiskaa

Vierailija
137/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkaa tämä karanteeni käydä ankeaksi

Lappeenrannassa.

Vierailija
138/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä käytätkö mustia sukkahousuja?

Vierailija
139/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ihan oikea työkkärin täti ts. valtion palkollisia, vai niitä sinne aulaan hortoilemaan vuokrattuja yltiöiloisia Spring Housen tms. firman "konsultteja", jotka eivät oikeasti tiedä mitään?

Ihan työkkärin täti, virka on. En siis Spring Housen työntekijöitä.

Oho, virka! Eihän niitä ole nykyään kuin hyväpalkkaisissa hommissa, vanhemmilla lehtoreilla ja hoitoalalla.

Miten pääsit virkaasi? Millainen koulutus ja työkokemus vaadittiin? Kenelle voisit suositella alaa? Millainen tavanomainen työpäiväsi on?

Riippuu vähän, mihin hommiin haluaisit työkkäriin. Henkilöasiakaspalvelu on varmaan henkisesti raskainta.

Työkkäriin ei ole ns. koulutusvaatimusta, vanhemmassa sukupolvessa on paljon niitä, jotka eivät ole korkeakouluja käyneet, nuorempi polvi on yleensä sosionomeja, yhteiskuntatieteiden maistereita tmv.

Sosiaaliset taidot vie pitkälle. Sanoisin, että sain viran, koska olin aktiivinen, lähdin erilaisiin projekteihin mukaan, laajensin sosiaalista verkostoani jne.. Täys hissukkana ei pärjää.

Suosittelisin, siisti toimistotyö, etätyön mahdollisuus, palkka ihan kohtuullinen.. ei kuitenkaan samanlaisia ”etuja” kuin Kelan tädeillä ja sedillä :)

Siis ihan oikeasti sosionomeja, samoin kuin Kelassa. On se kyllä sairasta, että yliopistotutkinnolla ja alaa sivuavalla työkokemuksella ja juuri sopivilla lisäopinnoilla ei enää vanhempana pääse edes haastatteluihin, ja sitten sinne palkataan sosionomeja (anteeksi, tiedän mitä tutkintoon kuuluu ja tiedän että se ei pääsääntöisesti pätevöitä) ja työllistämisvaroin jotain täyskalluja jotka eivät osaa vastata edes yksinkertaisiin kysymyksiin tai antavat täysin vääriä vastauksia - ei pelkästään minulle. Kelalta tulee täysin väärin laskettuja päätöksiä jne.

Eli seuraavan kerran kun aletaan vit tuilemana työnvieroksunnasta tai valikoinnista töiden suhteen, otan tämän puheeksi. Aivan turha lässyttää, Suomi on niin ikärasistinen maa että ei mitään rajaa. Li Andersonille voisi joku kertoa että ihmisten turhan kouluttamisen voisi lopettaa ja laittaa nekin rahat suoraan johonkin hyödyllisempään. 

Olen kyllä ollut joskus työkkärissä ns. paremmalla osastolla harjoittelemassa ennen työllistymistäni ulkopuolelle, ja siellä oli lähes pelkästään akateemisia. Mutta peruspalveluissa, voi hyvä luoja.

Sosiaaliset taidot?? Eli taaskaan ei ole tärkeää mitä oikeasti tekee ja osaa, introvertit älkää vaivautuko. P.S. suurin osa projekteista on aivan fuulaa, useiden projektien kokemuksella ja pitkään projektimaailmassa olleena voin kertoa. Kivaahan se on niin kauan kuin rahaa tulee. 

Vierailija
140/148 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt kelassa sossussa tai te toimistossa, mitä siellä tapahtuu?