Olen TE-toimiston täti ja kännissä. Haluatko kysyä jotakin?
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko kopioida tähän sen tekstinpätkän, jossa ylistin TE-toimiston hyödyllisyyttä. Sitä kun ei ole muualla kuin mielikuvituksessasi.
Voin kopioida.
Minä kirjoitin: "Ei tossa ole edes mitään ristiriitaa. Jokainen osaa hakea töitä ilman työkkärin apua, ja ne, jotka eivät töitä kaikesta huolimatta saa, eivät saa niitä työkkärin avunkaan kanssa. Jos vinkuvat, että työkkäri ei heille pysty töitä järjestämään, niin sehän juuri osoittaa, ettei työkkäristä ole mitään hyötyä asiassa, jota varten se kai periaatteessa on olemassa."
Tämä tarkoitti, että minun mielestäni TE-toimisto on hyödytön. Se on minun mielestäni tuossa aika selkeästi sanottu.
Sinä vastasit: "Lain mukaan asia ei ole noin"
Niin vastasin, koska lain mukaan työkkäri ei ole periaatteessa olemassa siksi, että se järjestäisi vinkuville työttömille töitä. En ottanut kantaa työkkärin hyödyllisyyteen, ainoastaan sen tehtävään.
Ok. Tässä oli sitten väärinkäsitys. Pahoittelen yksisilmäistä ja virheellistä tulkintaani.
Jos olisin osannut tulkita alunperin oikein, olisin ehkä lähtenyt keskustelemaan tuosta tarkoituksesta, mutta nyt lienee parempi, että päätän osaltani tähän.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä käynyt kelassa sossussa tai te toimistossa, mitä siellä tapahtuu?
Hurjaa ryhmäsexiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä töissä kova kiire ja ruuhka? Ilmoittauduin viime viikolla työttömäksi työnhakijaksi kun minut on lomautettu. No eihän se työkkärin täti ollut jaksanut katsoa mitä olen ruksittanut ja kirjoittanut tekstikenttiin ja tuli lausunto, että ei oikeutta työttömyyskorvaukseen, on töissä kokopäiväisesti o_O No sitten perään oli tullut lausunto, että hupsista, on sittenkin oikeus työttömyysturvaan ja perutaan se edellinen päätös.
Ei muuten, mutta kun noissa lausunnoissa lukee boldilla, että Tästä ei voi valittaa jada jada jaa. Vasta työttömyyskassan päätöksestä voi valittaa! Miettikää nyt että joku YTK:n jäsen saa TE-toimistolta virheellisen lausunnon, hakee sitten työttömyyspäivärahaa ja joskus syksyllä saa sen päätöksen josta voi valittaa, että perustuu TE-toimiston virheelliseen lausuntoon!
Ymmärrän että voi olla kiire, mutta skarpatkaa nyt siellä vähän, nämä on ihmisille tärkeitä lausuntoja mitä teette siellä kovalla vauhdilla!
Tällä hetkellä on kiire ja porukkaa on siirretty muista tehtävistä juurikin hoitamaan tätä korona aiheuttamaa ruuhkaa. Kyllä lomautetuille annetaan lähes poikkeuksetta 0A1. Jätä yht.ottopyyntö oma asioinnissa, niin sulle soitetaan. Selitä, mikä on tilanteesi, autetaan parhaamme mukaan.
Niin, se luetun ymmärtäminen! Se ei tunnu sinullakaan olevan hanskassa. Minun kohdallani virkailija siis huomasi tehneensä virheen ja teki uuden, oikean lausunnon. Mutta jos ei olisi huomannut, niin olisi voinut tulla kusiset paikat. Siksi peräänkuulutan nyt tarkkuutta, kun kassatkin on ruuhkaiset ja päivärahahakemusten käsittely kestää.
Onko noi TE-tädit ja TE-sedät pääosin jotain työllistettyjä, palkkatuilla ym? Miten paljon on ihan virkasuhteessa?
Käytän.