Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muilla yhdyntä sattunut vielä kuukausia synnytyksen jälkeen?

Vierailija
17.04.2020 |

Eli alatie synnytin viime vuonna, lapsi nyt reilut 5 kk ja ollut koko ajan rintaruokinnalla.
Synnytyksessä minulle tehtiin episotomia, mutta silti sain myös pienen repeämän joka ommeltiin.

Lääkärin mukaan ompeleet parantuivat hyvin, mutta silti yhdyntä alkuun pelotti ja odotettiin liki kolme kuukautta, ennenkuin eka kerran yritettiin. Ne ekat yhdyntäkerrat olivat aivan kamalia ja vieläkin se vaihe, missä mies työntyy sisään ja ne ekat miehen työntöliikkeet sattuu. Kuitenkin lääkärin mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa.
Voisiko tuo, että imetän vielä vaikuttaa, vai tämmöistäkö tämä nyt tulee olemaan jatkossa?
Onko teillä kellään ollut synnytyksen jälkeen vastaavaa ja jos, niin miten pitkään sitä on jatkunut?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni melkein vuosi, ettei sattunut ja väliliha leikattiin mullakin. Kyllä se helpottaa. Ne arvet kiristää aluksi.

Ehkä voisit kokeilla liukuvoidetta tai mulle suositeltiin myös estrogeenivoidetta vaivaan.

Vierailija
2/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni melkein vuosi, ettei sattunut ja väliliha leikattiin mullakin. Kyllä se helpottaa. Ne arvet kiristää aluksi.

Ehkä voisit kokeilla liukuvoidetta tai mulle suositeltiin myös estrogeenivoidetta vaivaan.

Mä kostun kyllä nykyisin riittävästi ja miehen mielestä joskus jopa liikaakin.      Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kostun kyllä nykyisin riittävästi ja miehen mielestä joskus jopa liikaakin.      Ap.

No sitten en osaa sanoa. Mutta siihen voi mennä aikaa, että ne kivut ja kiristelyt loppuu.sulta on kuitenkin jouduttu leikkaamaan useampi kerros kudoksia

1

Vierailija
4/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen aikana liukuvoiteen tarve on ihan normaali juttu. Fyysinen puoli palautuu vielä, ehkei ennalleen mutta palautuupa kuitenkin. Oon iloinen, että sulla on (ilmeisesti) kuitenkin halut palautunu! Mulla otti pari vuotta että teki mieli edes masturboida.

Vierailija
5/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliliha leikattiin ja sen lisäksi oli valtavat repeämät. Yhdyntää ekan kerran nelisen kuukautta synnytyksestä. Lääkäri oli antanut vihreetä valoa aikaisemmin, kun kaikki oli parantunut hyvin. Henkinen kantti oli kovempi pala kuin fyysinen.

Oli meillä muuta läheisyyttä ja suihinottoa tms. muttei yhdyntää.. Mies onneksi kuunteli mua. Otettiin pitkän kaavan mukaan. Rentouduttiin, hierottiin, oltiin ja tutkittiin ennen kuin mies työntyi muhun. Käytettiin liukkaria myös, pelkojeni takia. Kaikki sujui hyvin, ei tehnyt kipeetä ja seuraavalla kerralla olikin helpompi puuhastella.. vaikkei sekään tapahtunut extemporee.

Vierailija
6/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tehdä sellaista, mikä sattuu.

Vierailija
7/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imetyksen aikana liukuvoiteen tarve on ihan normaali juttu. Fyysinen puoli palautuu vielä, ehkei ennalleen mutta palautuupa kuitenkin. Oon iloinen, että sulla on (ilmeisesti) kuitenkin halut palautunu! Mulla otti pari vuotta että teki mieli edes masturboida.

No palautuneet ja palautuneet. Kivaahan se miehen läheisyys olisi jos ei se alku aina olisi niin hiton tuskallista.   Ap.

Vierailija
8/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta tehtiin eppari ja kuulostaa tutulle nuo tuntemukset. Imetys kuivattaa limakalvoja ja epparihaavasta jää arpi, joka vaivaa. En muista kauanko minulla oli noita tuntemuksia, esikoisella ja kuopuksella on aika lyhyt ikäero. Toinen lapsi syntyi pienillä nirhaumilla ja sen jälkeen ainakin nuo ongelmat katosi.

Vierailija
9/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä olisi voinut olla minun kirjoittamani, synnytin myös viime vuoden lopulla ja vauva 5kk. Minulla myös alatiesynnytys ja tehty episiotomia+ pari pientä repeämää sisällä. Paikat oli melko kireät alkuun, aloimme seksiä harrastaa joskus 3kk synnytyksestä ja alkuun otimme myös tosi varovasti ja rennosti hitaasti etemällä ja silti sattui aluksi, tuntui kuin jotai olisi repeämässä uudestaan. Vasta nyt viime aikoina muutama kuukausi myöhemmin alkaa tuntua suht normaalilta ettei enää satu mutta vanhat tutut asennot tuntuu oudoilta. Kai se pikkuhiljaa palautuu ennalleen, moni sanonut että menee helposti jopa vuosi.

Vierailija
10/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, ei tuolla mun tuulitunnelissa enää mikään tunnu miltään, eli vastauksena, ei ole ollut kivuliasta. Eppari tehtiin ja suht reipas repämäkin oli. Että mulla ainakin meni alapää pilalle synnytyksessä. Tosi kiva juttu.

Vierailija
11/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väliliha leikattiin ja sen lisäksi oli valtavat repeämät. Yhdyntää ekan kerran nelisen kuukautta synnytyksestä. Lääkäri oli antanut vihreetä valoa aikaisemmin, kun kaikki oli parantunut hyvin. Henkinen kantti oli kovempi pala kuin fyysinen.

Oli meillä muuta läheisyyttä ja suihinottoa tms. muttei yhdyntää.. Mies onneksi kuunteli mua. Otettiin pitkän kaavan mukaan. Rentouduttiin, hierottiin, oltiin ja tutkittiin ennen kuin mies työntyi muhun. Käytettiin liukkaria myös, pelkojeni takia. Kaikki sujui hyvin, ei tehnyt kipeetä ja seuraavalla kerralla olikin helpompi puuhastella.. vaikkei sekään tapahtunut extemporee.

Aivan samoin meillä on myös ollut tuota muuta läheisyyttä.  Mies on onneksi etupäässä jaksanut olla liikkeissään maltillinen, kun on tajunnut, että mulle oikeesti ja etenkin juuri se alkuvaihe ottaa kipeetä.

Ap.

Vierailija
12/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, musta tuntui että liukuvoide + rauhallisesti aloittaminen + rentoutuminen auttoi. Muutama kuukausi meni synnytyksen jälkeen että uskalsi kokeilla yhdyntää, ja ekat kerrat kiristi ja vähän sattui. Mutta jossain vaiheessa kiristely loppui, eli kyllä se siitä!:)

Tottakai pitää oottaa että repeämä on parantunut yms, mutta varovaisesti sitä arpea voi ja kannattaa esim öljytä ja käsitellä, jottei se jää sellaiseksi kiristäväksi.

Vierailija
13/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä olisi voinut olla minun kirjoittamani, synnytin myös viime vuoden lopulla ja vauva 5kk. Minulla myös alatiesynnytys ja tehty episiotomia+ pari pientä repeämää sisällä. Paikat oli melko kireät alkuun, aloimme seksiä harrastaa joskus 3kk synnytyksestä ja alkuun otimme myös tosi varovasti ja rennosti hitaasti etemällä ja silti sattui aluksi, tuntui kuin jotai olisi repeämässä uudestaan. Vasta nyt viime aikoina muutama kuukausi myöhemmin alkaa tuntua suht normaalilta ettei enää satu mutta vanhat tutut asennot tuntuu oudoilta. Kai se pikkuhiljaa palautuu ennalleen, moni sanonut että menee helposti jopa vuosi.

Juuri sille se yhdynnän alussa tuntuu. Aivan kuin jotain olisi repeämässä, mutta kun se miehen liike jatkuu rauhallisena, niin siihen jotenkin turtuu. Jos taas mies alkaa heti liikkua kuin höyryvasara sisälläni, niin olen jopa joutunut pyytämään lopettamaan ja tulemaan ulos.    Ap.

Vierailija
14/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Episiotomian jälkeen mullekin jäi epämukavia tuntemuksia alapäähän ja vasta toisen lapsen syntymä, jossa episiotomiaa ei tehty, vei sen kivun. Kyllähän se kipu pieneni mitä enemmän aikaa oli kulunnut, mutta olennaisin muutos tuli toisessa synnytyksessä. Kudokset kai alkoivat taas joustamaan tai jotain. Lapsillani on melko pieni ikäero. Ehkä lopulta aika olisi korjanut ekankin synnytyksen vaivat, joten ehkä nyt vain tuon yhdyntäkivun vuoksi ei kannata toista lasta alkaa hommata.

Vierailija
15/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota, ei tuolla mun tuulitunnelissa enää mikään tunnu miltään, eli vastauksena, ei ole ollut kivuliasta. Eppari tehtiin ja suht reipas repämäkin oli. Että mulla ainakin meni alapää pilalle synnytyksessä. Tosi kiva juttu.

Että on niin kuin nakkia heiluttelisi porttikongissa?

Vierailija
16/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Repesin... Kuumessa naurattaa oudot mielikuvat.

Vierailija
17/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Episiotomian jälkeen mullekin jäi epämukavia tuntemuksia alapäähän ja vasta toisen lapsen syntymä, jossa episiotomiaa ei tehty, vei sen kivun. Kyllähän se kipu pieneni mitä enemmän aikaa oli kulunnut, mutta olennaisin muutos tuli toisessa synnytyksessä. Kudokset kai alkoivat taas joustamaan tai jotain. Lapsillani on melko pieni ikäero. Ehkä lopulta aika olisi korjanut ekankin synnytyksen vaivat, joten ehkä nyt vain tuon yhdyntäkivun vuoksi ei kannata toista lasta alkaa hommata.

Joo no en ehkä aivan vielä heti perään ala toista lasta miehelleni ehdotella, toki myöhemmin. Olen itse haaveillut et joskus esikoisen ollessa 2 - 3 vuotias olisi sopiva aika yrittää toista.     Ap.

Vierailija
18/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen emätin vertautuu porttikonkiin ja miehen elin nakkiin, se elin on silloin mikroskooppinen.

Vierailija
19/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokseenkin niin. Voi kuulostaa hauskalle, mutta ei ole sitä. Kiva, että seksielämä on aikalailla pilalla loppu elämän.

Vierailija
20/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista