Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muilla yhdyntä sattunut vielä kuukausia synnytyksen jälkeen?

Vierailija
17.04.2020 |

Eli alatie synnytin viime vuonna, lapsi nyt reilut 5 kk ja ollut koko ajan rintaruokinnalla.
Synnytyksessä minulle tehtiin episotomia, mutta silti sain myös pienen repeämän joka ommeltiin.

Lääkärin mukaan ompeleet parantuivat hyvin, mutta silti yhdyntä alkuun pelotti ja odotettiin liki kolme kuukautta, ennenkuin eka kerran yritettiin. Ne ekat yhdyntäkerrat olivat aivan kamalia ja vieläkin se vaihe, missä mies työntyy sisään ja ne ekat miehen työntöliikkeet sattuu. Kuitenkin lääkärin mukaan kaiken pitäisi olla kunnossa.
Voisiko tuo, että imetän vielä vaikuttaa, vai tämmöistäkö tämä nyt tulee olemaan jatkossa?
Onko teillä kellään ollut synnytyksen jälkeen vastaavaa ja jos, niin miten pitkään sitä on jatkunut?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni reippaasti yli vuosi, että voitiin edes kokeilla yhdyntää. Eppari leikattiin niin, että se osui hermoon. Jalkakivut ja jalan puutuminen jatkui pitkään ja edelleen pitkän matkan ajaminen ei onnistu ilman jaloittelua, koska puutuminen alkaa vaivaamaan kaasujalkaa. Kävin fysioterapiassa ensimmäisen vuoden jälkeen, jossa sain sähköhoitoa epparin jälkeisiin ongelmiin. Oli ihan kamalaa aikaa koko 1,5 vuotta synnytyksen jälkeen kun oli kaikkia kipuja, hoitoja ja sitten vielä koliikkivauva hoidettavana. Sain toisen lapsen myöhemmin, joka paransi ison osan ongelmista alapäässä. Nyt en uskalla enää tehdä kolmatta kun tilanne on hyvä.

Vierailija
22/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eppari?

= Episotomia

Vierailija
24/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni reippaasti yli vuosi, että voitiin edes kokeilla yhdyntää. Eppari leikattiin niin, että se osui hermoon. Jalkakivut ja jalan puutuminen jatkui pitkään ja edelleen pitkän matkan ajaminen ei onnistu ilman jaloittelua, koska puutuminen alkaa vaivaamaan kaasujalkaa. Kävin fysioterapiassa ensimmäisen vuoden jälkeen, jossa sain sähköhoitoa epparin jälkeisiin ongelmiin. Oli ihan kamalaa aikaa koko 1,5 vuotta synnytyksen jälkeen kun oli kaikkia kipuja, hoitoja ja sitten vielä koliikkivauva hoidettavana. Sain toisen lapsen myöhemmin, joka paransi ison osan ongelmista alapäässä. Nyt en uskalla enää tehdä kolmatta kun tilanne on hyvä.

Voi ei! Tuohan on aivan kamalan kuuloista.  Siis aika vähällähän olen selvinnyt, jos vertaan tilannettani sinuun ja kaikkeen tuohon mitä olet joutunut kärsimään. Tuo nimittäin kuulosti todella tuskalliselle. Hienoa kuitenkin, että ongelmat helpottivat toisen raskauden ja lapsen jälkeen,. Toivottavasti minullekin kävisi samoin. Saako kysyä, että oliko tuossa sinun tapauksessa kyseessä mahdollinen hoitovirhe?

Ap.

Vierailija
25/25 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi