Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tällaisesta miehestä. Eli nainen ja mies samalla luennolla

Vierailija
17.04.2020 |

ehkäpä huomanneet toisensa. Sitten tapaavat sattumalta yökerhossa ja päätyvät viettämään yhteisen yön. Nainen ihastunut ja luulee että mieskin. He sopivat treffit sunnuntaille naisen luo ja mies nauttii hyvillä mielin naisen tarjoamista herkuista. Sitten mies pudottaa pommin ja kertoo olevansa todella ihastunut johonkin toiseen naiseen!! Onko ok käytöstä vai moukkamaista ja hyväksikäyttämistä?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä itseänikin ihmetyttää että miksi mies sitten suostui treffeille. Olisi voinut sanoa treffikutsuun ettei halunnut muuta yhteisen yön jälkeen ja on kiinnostunut toisesta. Tosi hölmö olohan tossa tulee naiselle jos on laittanut ruokaa ja nähnyt vaivaa treffien eteen. Saattoihan mies ajatella että jatkavat kevyessä suhteessa ja paneskelevat niin kauan kunnes hän saa tämän toisen naisen.

Riippuu täysin miten nainen on treffikutsun esittänyt, jos se on ollut joku ”tuletko illalla minun luo” sen voi tulkita myös kevyenä. Mutta jos nimenomaan kutsusta käy ilmi että nyt on ihan oikeat treffit tiedossa, niin sitten mies on kyllä epäkohtelias. Ei hyväksikäyttäjä, mutta epäkohtelias.

Harmi ettei nainen saanut vastakaikua!

Kiva kun joku tuntee empatiaa ja ymmärtää miltä tuntui. Kiitos!

Vierailija
62/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kyllä tosi ikävä asenne tuota naista kohtaan. Ei ole mun mielestä tarpeen tuollainen ”hhööhöh kuvittelitko että joku olisi muka kiinnostunut sinusta!???” ”Kuvittelet liikoja itsestäsi!!!” ”Naiset on kyllä niin typeriä höhöhö!!!” ”Mitäs teit oletuksia!!!”

Kyllä tuo jos treffikutsuun on vastattu on ihan hyvä syy ajatella että toinen on kiinnostunut. Mutta tässä on nyt luultavasti ollut eri käsitys millaisista treffeistä on kyse. Kyllä virhearvioita sattuu kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kai sit vanhanaikainen, kun ajattelen, että olisi ollut kohteliasta kieltäytyä kutsusta, jos kiinnostusta ei kerran ollut.

Toki, mutta iso osa ihmisistä ei ole kohteliaita tai ajattele muita ihmisiä. Tai jotkut ovat kohteliaita joskus, välillä taas eivät. Ja niin edelleen. Ei voi tietää tai luottaa 100-prosenttisesti siihen, miten muut käyttäytyvät tai mitä muut ajattelevat. Ikäväähän se on, kun huomaa, että muut eivät olekaan niin rehellisiä/luotettavia/avuliaita/kohteliaita kuin itse. Mutta on parempi varautua tähän etukäteen ja tajuta, etteivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä itse.

Osaatko sanoa miksi noilla ihmisillä on kuitenkin ihmissuhteita, siis noilla huonokäytöksisillä ja röyhkeillä?

Pahimmilla päänaukojilla oli jo koulussa tyttöystävät ja mitä olen nähnyt nyt myöhemmin heitä niin edelleen pyörii naisia kainaloissa.

Itsevarmuus (tai "kuviteltu itsevarmuus") viehättää IHAN KAIKKIA ihmisiä. Itsevarmuus ei automaattisesti tarkoita kusipäisyyttä tai röyhkeyttä, vaan itsensä arvostamista.

Tosin tähän liittyy sellainen koukku, että moni röyhkeä ja ilkeä ihminen ei ole aidosti itsevarma eikä hänellä ole kovin hyvä itsetunto, hän vain esittää. Mutta moniin se esitys menee läpi, etenkin nuorena tai kun ihmistuntemus on huono.

Lisäksi miehillä varmuus ja sosiaalisuus kielii maskuliinisuudesta, ja naiset tuntevat siihen vetoa ihan geneettisesti. Ihan samalla tavalla kuin miehet tuntevat vetoa feminiinisiin ominaisuuksiin (harva mies haluaa naista, joka on samanlainen kuin miehet).

Tästä on turha syytellä naisia. Naiset ovat satojentuhansien vuosien ajan hakeutuneet rohkeiden miesten luo, koska se on tuonut turvaa ja paremmat selviytymismahdollisuudet. Sitä ei voi pyyhkiä pois muutaman sukupolven ajan kestäneellä kulttuurisella uudelleenohjelmoinnilla.

Jos ihminen on inhoaa itseään ja pyytelee anteeksi olemassaoloaan ja on ehkä lisäksi vielä hirveän katkera ja kateellinen ja kaunainen, niin se näkyy ulospäin. Se ei saa ihmistä näyttämään viehättävältä.

Vierailija
64/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuo melkoisen aikaisessa vaiheessa kerrottiin. Ei sentään pyöritä montaa naista samaan aikaan. Rehellinen ja ajatteli luultavasti sinua kun huomasi että sulla tunteita pelissä. Ikävä juttu sinulle.

Mikä tässä tarinassa kertoo sen, ettei mies pyöritä useampaa naista?

Vierailija
65/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa on kyllä tosi ikävä asenne tuota naista kohtaan. Ei ole mun mielestä tarpeen tuollainen ”hhööhöh kuvittelitko että joku olisi muka kiinnostunut sinusta!???” ”Kuvittelet liikoja itsestäsi!!!” ”Naiset on kyllä niin typeriä höhöhö!!!” ”Mitäs teit oletuksia!!!”

Kyllä tuo jos treffikutsuun on vastattu on ihan hyvä syy ajatella että toinen on kiinnostunut. Mutta tässä on nyt luultavasti ollut eri käsitys millaisista treffeistä on kyse. Kyllä virhearvioita sattuu kaikille.

Ei tässä ketjussa mielestäni ole hirveästi ollut mitään "mitään oikein luulet itsestäsi, ei susta kukaan voi tykätä" -viestejä. Taidat nyt vähän liioitella.

Olen itse kirjoittanut useamman viestin, eikä tarkoituksenani ole ollut häpäistä ap:ta tai nauraa hänelle. Olen halunnut tuoda esiin, että tässä on tapahtunut virhearvioita, jotka ovat ihan inhimillisiä ja tosi yleisiäkin. Tämä oli ap:lle elämän oppitunti, ja jos hän ottaa opikseen, hän voi jatkossa välttää virheet ja säästyä sydänsuruilta.

Vierailija
66/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kai sit vanhanaikainen, kun ajattelen, että olisi ollut kohteliasta kieltäytyä kutsusta, jos kiinnostusta ei kerran ollut.

Toki, mutta iso osa ihmisistä ei ole kohteliaita tai ajattele muita ihmisiä. Tai jotkut ovat kohteliaita joskus, välillä taas eivät. Ja niin edelleen. Ei voi tietää tai luottaa 100-prosenttisesti siihen, miten muut käyttäytyvät tai mitä muut ajattelevat. Ikäväähän se on, kun huomaa, että muut eivät olekaan niin rehellisiä/luotettavia/avuliaita/kohteliaita kuin itse. Mutta on parempi varautua tähän etukäteen ja tajuta, etteivät kaikki ole samanlaisia kuin sinä itse.

Osaatko sanoa miksi noilla ihmisillä on kuitenkin ihmissuhteita, siis noilla huonokäytöksisillä ja röyhkeillä?

Pahimmilla päänaukojilla oli jo koulussa tyttöystävät ja mitä olen nähnyt nyt myöhemmin heitä niin edelleen pyörii naisia kainaloissa.

Itsevarmuus (tai "kuviteltu itsevarmuus") viehättää IHAN KAIKKIA ihmisiä. Itsevarmuus ei automaattisesti tarkoita kusipäisyyttä tai röyhkeyttä, vaan itsensä arvostamista.

Tosin tähän liittyy sellainen koukku, että moni röyhkeä ja ilkeä ihminen ei ole aidosti itsevarma eikä hänellä ole kovin hyvä itsetunto, hän vain esittää. Mutta moniin se esitys menee läpi, etenkin nuorena tai kun ihmistuntemus on huono.

Lisäksi miehillä varmuus ja sosiaalisuus kielii maskuliinisuudesta, ja naiset tuntevat siihen vetoa ihan geneettisesti. Ihan samalla tavalla kuin miehet tuntevat vetoa feminiinisiin ominaisuuksiin (harva mies haluaa naista, joka on samanlainen kuin miehet).

Tästä on turha syytellä naisia. Naiset ovat satojentuhansien vuosien ajan hakeutuneet rohkeiden miesten luo, koska se on tuonut turvaa ja paremmat selviytymismahdollisuudet. Sitä ei voi pyyhkiä pois muutaman sukupolven ajan kestäneellä kulttuurisella uudelleenohjelmoinnilla.

Jos ihminen on inhoaa itseään ja pyytelee anteeksi olemassaoloaan ja on ehkä lisäksi vielä hirveän katkera ja kateellinen ja kaunainen, niin se näkyy ulospäin. Se ei saa ihmistä näyttämään viehättävältä.

Ihminen voi olla itsevarma ilman että on sosiaalinen tai joku juhlien keskipiste mistä naiset tuntuu haaveilevan.

Vierailija
67/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarina ei kerro missä mielessä kutsu esitettiin. Kylään, kun voi tulla ihan kaverinakin ja motiivina olla ihan se kaveruus.

Jos on vietetty yhteinen yö niin normaali ihminen tajuaa kyllä. Jännä kun näistä viesteisä kuultaa ajattelu, että miehiltä ei kannata odottaa edes normaaleja käytöstapoja tai toisem huomioonottamista tai nainen on todella hölmö ja sinisilmäinen. Tuo jos mikä on kyynistä.

Onko sinulle tärkeämpää validaatio vai onnellisuus?

Jos hyväksyt ikävän todellisuuden, jossa on ihmisiä, jotka eivät ole hyväkäytöksisiä eivätkä välitä muiden tunteista, osaat varautua tilanteisiin ja välttyä ikäviltä seurauksilta, jolloin voit olla onnellinen.

Vierailija
68/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen voi olla itsevarma ilman että on sosiaalinen tai joku juhlien keskipiste mistä naiset tuntuu haaveilevan.

Tietenkin voi olla. Ja aika moni nainen tykkääkin hiljaisesta itsevarmuudesta. Oman kokemukseni mukaan se on jopa suositumpi kuin "bileiden keskipiste" -tyylinen miestyyppi.

Mutta monesti nämä miehet, jotka valittavat siitä, miten ne kovaäänisimmät tai rentuimmat miehet vievät kaikki (hyvät) naiset, ovat heikkoitsetuntoisia, arkoja ja todella negatiivisia monellakin tavalla. Ei ole kyse mistään yhdestä piirteestä vaan kokonaisuudesta, ja ikävä kyllä negatiivisuudessa vellominen vaikuttaa ihan kaikkeen.

Vierailija
69/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naista kuvataan tässä nyt ikään kuin lapsen tasolle typistettynä viattomana uhrina? Eikö hän ihan omilla arvioillaan, valinnoillaan ja päätöksillään ollut ihan yhtä toimiva subjekti, eikä mikään tahdoton olento vailla vastuuta?

Nainen ihastunut ja olettanut miehenkin olevan. Mies tulee naisen kotiin syömään ja ilmoittaa olevansa ihastunut toiseen naiseen. Jos tämä ei ole junttia tai huonoa käytöstä niin mikä sitten on.

Kuulostaa siltä, ettei sen miehen ja hänen ihastuksensa suhde ole vielä mitenkään määritelty, vaikka mies sitä tulevaisuudelta toivoisikin.

Mistä tämä mies olisi voinut tietää, että pelkän yhden yön jälkeen ap odottaakin jo vähintään seurustelua?

Ainakin oli rehellinen kun suoraan myönsi, ettei hänellä itsellään ole todellisia tunteita aloittajaa kohtaan.

Vierailija
70/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä minulle, miksi se mies lähtee treffeille tämän naisen kanssa. Koska tuohon saakkahan kaikki on ihan ok (olettaen, ettei mies ole sanonut mitään, mikä antaisi naiselle vääriä käsityksiä miehen tunteista). Mutta miksi treffeille?

Ja toinen: miksi se mies kokee pakottavaa tarvetta kertoa ihastuksestaan toiseen naiseen? Miksi hän ei voi vain todeta, että on ollut kivaa yhdessä, mutta hänen puoleltaan ei ole sellaisia tunteita, mitä pitäisi olla jotta kannattaisi jatkaa tapailemista?

Minusta mies on yksiselitteisesti juntti.

Vierailija
71/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies selvästi luuli, että olivat vain hetken hupia. Kun nainen alkoi ilmaisemaan tunteitaan, kertoi mies omansakin rehellisesti – että on kiinnostunut jostakusta toisesta.

Kyseiset nainen ja mies ovat selvästi eri maailmoista mitä deittailuun tulee (mikä usein aiheuttaakin tämänsorttisia ongelmia).

Fiksu mies toteaa tuossa kohtaa vain, että hän ei tunne samoin. Ei todellakaan ala puhua muista naisista. Mutta en olettanutkaan, että tällä palstalla pyörisi miehiä, jotka osaavat handlata tuollaisia tilanteita.

Vierailija
72/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän tuo melkoisen aikaisessa vaiheessa kerrottiin. Ei sentään pyöritä montaa naista samaan aikaan. Rehellinen ja ajatteli luultavasti sinua kun huomasi että sulla tunteita pelissä. Ikävä juttu sinulle.

Mikä tässä tarinassa kertoo sen, ettei mies pyöritä useampaa naista?

Se, että mies rehellisesti myöntää, ettei halua mitään vakavaa. Ne jotka pyörittää useita naisia eivät myöskään paljasta olevansa ihastuneita muihin.

Vierailija
73/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle, miksi se mies lähtee treffeille tämän naisen kanssa. Koska tuohon saakkahan kaikki on ihan ok (olettaen, ettei mies ole sanonut mitään, mikä antaisi naiselle vääriä käsityksiä miehen tunteista). Mutta miksi treffeille?

Ja toinen: miksi se mies kokee pakottavaa tarvetta kertoa ihastuksestaan toiseen naiseen? Miksi hän ei voi vain todeta, että on ollut kivaa yhdessä, mutta hänen puoleltaan ei ole sellaisia tunteita, mitä pitäisi olla jotta kannattaisi jatkaa tapailemista?

Luulee, että kyseessä on samanlaista harmitonta ja helppoa hupia kuin edelliselläkin kerralla kunnes nainen yhtäkkiä tunnustaakin jo suunnitelleensa yhteistä elämää, avioliittoa ja lapsia...

Vierailija
74/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulee, että kyseessä on samanlaista harmitonta ja helppoa hupia kuin edelliselläkin kerralla kunnes nainen yhtäkkiä tunnustaakin jo suunnitelleensa yhteistä elämää, avioliittoa ja lapsia...

Jolta olisi vältytty, kun mies olisi sanonut, että ei tule käymään, nähdään joskus.

Vierailija
75/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäsosiaalisuus ja huonot sosiaaliset taidot (kaksi eri asiaa) eivät yleensä viehätä naista, jollei nainen itse ole samanlainen, koska siitä tulee naiselle turvaton ja avuton tunne. Ja turvattomuuden tunne on pahimpia turn-offeja ihan kaikille naisille.

Jos mies on epäsosiaalinen eikä juurikaan halua tavata muita ihmisiä tai käydä missään tai jos mies on kömpelö sosiaalisesti, nainen jää usein suhteessa yksin ja/tai joutuu ottamaan vetovastuun. Se lisää naisen työtaakkaa ja uuvuttaa naisen. Usein se johtaa myös siihen, että kunnioitus vähenee puolin ja toisin. Jos nainen kokee, että hänen pitää opettaa miestä, nainen tuntee olevansa suhteessa äidin roolissa ja kumppani vaikuttaa enemmän lapselta kuin aikuiselta mieheltä. Ja miehethän inhoavat sitä, jos nainen yrittää opettaa heille jotain tai "kouluttaa" heitä. Se saa miehen katkeroitumaan tai inhoamaan naista. Eivätkä miehetkään halua seksiä "äitinsä" kanssa. Joten tämä kunnioituksen ja kahden aikuisen välisen dynamiikan puute yleensä vaikuttaa vahvasti seksielämään, negatiivisesti tietenkin.

Joten sen takia yksinäisyydessä enimmäkseen viihtyvät, tosi hiljaiset tai sosiaaliset kömpelöt miehet eivät ole niitä suosituimpia. Suurin osa naisista kuitenkin kaipaa muitakin ihmisiä elämäänsä kuin kumppanin, ja sosiaalisuus on naisille ehkä luontaisempaa kuin miehille. Toki on niitäkin naisia, jotka viihtyvät lähinnä yksin eivätkä jaksa sosiaalista kanssakäymistä. Mutta he ovat vähemmistö.

Vierailija
76/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jolta olisi vältytty, kun mies olisi sanonut, että ei tule käymään, nähdään joskus.

Miten se mies olisi arvannut, että jollekin yksi yö merkitsee jo lähestulkoon avioliittolupausta tai vähintäänkin seurustelua, jos on tottunyt siihen, että naisten kanssa tapaillaan useamman kerran ennen kuin aletaan puhua jostain vakavammasta yhdessäolosta?

Vierailija
77/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ketjussa mielestäni ole hirveästi ollut mitään "mitään oikein luulet itsestäsi, ei susta kukaan voi tykätä" -viestejä. Taidat nyt vähän liioitella.

Olen itse kirjoittanut useamman viestin, eikä tarkoituksenani ole ollut häpäistä ap:ta tai nauraa hänelle. Olen halunnut tuoda esiin, että tässä on tapahtunut virhearvioita, jotka ovat ihan inhimillisiä ja tosi yleisiäkin. Tämä oli ap:lle elämän oppitunti, ja jos hän ottaa opikseen, hän voi jatkossa välttää virheet ja säästyä sydänsuruilta.

Oppitunti, mitä tästä nimenomaan piti oppia? Että pessimisti ei pety vai? Ei tässä ole tehty mitään muuta väärää tai virheitä, kuin se että jatkotreffeille ei ollut tarpeeksi selvää määritelmää. Ihastuminen ja tunteet ovat ok. Samoin ne tällä kertaa tunnetut sydänsurut ja että on paha mieli, mutta niistä ei kannata lannistua.

Vierailija
78/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se mies olisi arvannut, että jollekin yksi yö merkitsee jo lähestulkoon avioliittolupausta tai vähintäänkin seurustelua, jos on tottunyt siihen, että naisten kanssa tapaillaan useamman kerran ennen kuin aletaan puhua jostain vakavammasta yhdessäolosta?

Ap ei kyllä puhunut mitään avioliitolupauksista tai puheesta vakavasta yhdessäolosta. Vaan että jos mies tulee yhdessä vietetyn yön jälkeen naisen luo illalliselle vain urpo alkaa puhumaan kuinka ihastunut on toiseen naiseen. Alkeelluset käytöstavat, niitä kai voisi odottaa. Empatia olisi varmaan liikaa vaadittu.

Vierailija
79/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies selvästi luuli, että olivat vain hetken hupia. Kun nainen alkoi ilmaisemaan tunteitaan, kertoi mies omansakin rehellisesti – että on kiinnostunut jostakusta toisesta.

Kyseiset nainen ja mies ovat selvästi eri maailmoista mitä deittailuun tulee (mikä usein aiheuttaakin tämänsorttisia ongelmia).

Fiksu mies toteaa tuossa kohtaa vain, että hän ei tunne samoin. Ei todellakaan ala puhua muista naisista. Mutta en olettanutkaan, että tällä palstalla pyörisi miehiä, jotka osaavat handlata tuollaisia tilanteita.

Olen nainen.

Harvoin myöskään oletan mieheltä fiksuutta (tai tässä tapauksessa ehkä ennemminkin tunneälyä) – jo kuvaillun kaltainen rehellisyys on positiivinen yllätys.

Vierailija
80/83 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä minulle, miksi se mies lähtee treffeille tämän naisen kanssa. Koska tuohon saakkahan kaikki on ihan ok (olettaen, ettei mies ole sanonut mitään, mikä antaisi naiselle vääriä käsityksiä miehen tunteista). Mutta miksi treffeille? —

Kuten moni muukin on jo todennut, tässä tarvittaisiin lisätietoa siitä, kuinka tuo treffikutsu oli esitetty.

”Tulisitko luokseni syömään sunnuntaina?” kääntyy miehen mielessä muotoon ”Tulisitko luokseni syömään (ja panemaan) sunnuntaina?”

Ei mies välttämättä edes tajua niiden olevan treffit, ellei nainen suunnilleen tavuta ”lähtisitkö kanssani TREF-FEIL-LE?”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä