Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaanhoitajat, jotka harkitsette alan vaihtoa

Vierailija
17.04.2020 |

Mitä ajattelette ryhtyvänne tekemään ja mihin alalle siirtositte?

Kommentit (100)

Vierailija
41/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja talvella ihan uutisissa eräs entinen sairaanhoitaja sanoi lukevansa Venäjän kaupan asiantuntijaksi. No, hänelle ei ilmeisesti oltu kerrottu, ne työt menivät ruplan romahtaessa, kuten monen venäjän tulkin yms. kyseisen maan asiantuntijan.

Ehkä senkin osaamisalan aika taas tulee koronan jälkeen, mutta vähän voi mennä aikaa

Vierailija
42/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä sairaanhoitajasta tuli nelikymppisenä linja-autonkuljettaja enkä ole katunut. Lyhyt koulutus, siisti sisä- ja päivätyö, parempi palkka ja työvuoron jälkeen jaksaa tehdä muutakin kuin levätä.

Linja-autonkuljettajan palkan taitaa saada sairaanhoitajan palkkaa paremmaksi ainoastaan ns. Tehy-matematiikalla, jossa hoitajan palkka on peruspalkka ilman mitään lisiä ja kuljettajan palkka kaikilla mahdollisilla lisillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vaihtanut +40 ikäisenä.hoitajan työstä opiskelun kautta muulle alalle. Enkä ole katunut. Töitä on riittänyt ja työkokemusta ja elämänkokemusta arvostetaan. Suosittelen

Suosittelet... siis mitä sä suosittelet, sano nyt se ala mitä suosittelet?

Tekniikka

Vierailija
44/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka aiotte lähteä ja mennessänne huudatte nuorille ettei kannata opiskella alalle. Kuka sitten hoitaa tulevaisuudessa?

Varmaankin insinöörin kehittämä robotti hoitaa. Hoitoalan koulutuksen saaneelle tuo ei kovin iso ongelma ole. Suurempi kysymys se on varmasti heille joilla ei mitään kokemusta hoitoalan töistä ole.

Vierailija
45/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä sairaanhoitajasta tuli nelikymppisenä linja-autonkuljettaja enkä ole katunut. Lyhyt koulutus, siisti sisä- ja päivätyö, parempi palkka ja työvuoron jälkeen jaksaa tehdä muutakin kuin levätä.

Eikö linja-autot kulje myös iltaisin?

Kyllähän ne kulkevat. Jotkut kulkevat myös öisin. Sama ihminen ei kuitenkaan aja niitä kaikkia.

Vierailija
46/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka aiotte lähteä ja mennessänne huudatte nuorille ettei kannata opiskella alalle. Kuka sitten hoitaa tulevaisuudessa?

Eipä Vttu KIINNOSTA eikä ole hoitajien ongelma. Hakekaa hoitajat sitten vaikka sieltä Filippiineiltä.

Vierailija
47/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella mille tahansa miesvaltaiselle alalle. Niitä arvostetaan ja palkka on aina parempi kuin millään Naisvaltaisilla alalla

Vierailija
48/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linja-autonkuljettajan palkan taitaa saada sairaanhoitajan palkkaa paremmaksi ainoastaan ns. Tehy-matematiikalla, jossa hoitajan palkka on peruspalkka ilman mitään lisiä ja kuljettajan palkka kaikilla mahdollisilla lisillä.

Hoitajan palkka esimerkiksi vanhainkodissa on helpostikin se peruspalkka ilman lisiä, pelkkää ma-pe aamuvuoroa. Siitä on hyvinkin yksinkertaista pistää paremmaksi.

Vierailija
49/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä Vttu KIINNOSTA eikä ole hoitajien ongelma. Hakekaa hoitajat sitten vaikka sieltä Filippiineiltä.

Antakaa nyt näille sympaattisille ammattilaisille niin paljon rahaa kuin keksivät vaatia:)

Vierailija
50/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ainakin edelleen opiskelen ihan mielelläni hoitoalaa.. siinä mielessä turvallinen valinta, että töitä on tarjolla ja vieläpä tosi monipuolisesti eri paikoista. Harjoitteluissa ja kesätöissä on ollut ihan kivaa, joten omat kokemukset pääasiassa positiivisia. Oikeastaan minulla ei edes ole negatiivisia kokemuksia hoitoalasta. Harjoitteluissa on nähnyt, miten erilaisia työpaikkoja on tarjolla. Töiden saannin helppous on korostunut, kun lähes joka harkasta on tarjottu töitä. Harvalla oikeasti on näin hyvät mahdollisuudet työllistyä. Itse arvostan sitä, että minulla on varmasti töitä. Arvostan myös kansainvälistä tutkintoa, sillä tällä tutkinnolla pääsee helposti myös ulkomaille töihin.

Omasta mielestäni tämä ammatti on todella arvostettu. Jopa minä opiskelijana saan aina paljon kiitosta potilailta ja omaisilta. Kiitoksen saaminen on aikalailla päivittäistä. Olen tehnyt monen alan hommia eikä missään ole tullut niin paljon kiitosta kuin hoitoalalla. Omat kokemukseni sotivat oikeastaan ihan kaikkia median juttuja vastaan.

En halua vaipua negatiivisuuteen ja lukea mediasta pelkkiä ikäviä juttuja tästä alasta. Haluan keskittyä omiin kokemuksiini. Vain sillä on väliä, mitä minä ITSE koen. Ei mun mielestä kukaan voi tulla mulle sanomaan "älä opiskele hoitajaksi!". Miksi kukaan voisi sanoa noin? Hoitoala ei todellakaan sovi kaikille, mutta miksei se voisi sopia minulle? Ja kukas hoitaa tulevaisuudessa jos kenenkään ei pidä kouluttautua alalle? 🤔

Vierailija
51/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet hoitajat on liian kilttejä. Älkää suostuko ylitöihin! Ilman koronaakin suostutte ylitöihin jatkuvasti, miksi? Kun ette suostu, työnantajan on pakko hankkia lisää työntekijöitä. Miten ne ongelmat muka näkyy jos teette ylitöitä tai teette kahden ihmisen työt? Jos homma kerta pelittää niin, tottakai työnantajalle sopii, että yksi tyyppi tekee kahden työt. Jos teette oikeasti vain ne yhden ihmisen työt, työnantaja huomaa sen että lisävoimia tarvitaan. Ongelmat täytyy saada näkyviksi!

Tämä ei tule onnistumaan, koska hoitajissa on runsaasti lampaita ja toisekseen ryhmäpaine on suuri. Ylitöitä ei merkitä ylös ja valehdellaan parhaassa tapauksessa päin naamaa, kun oh kysyy oletteko joutuneet jäämään ylitöihin.  Pahapa siinä on yksin lähteä ruokatauolle ja jättää muut kentälle, jos on hirveä hässäkkä päällä. Kaikissa töissä ei myöskään ole aikaa miettiä työn kehittämistä, koska ei ehdi yksinkertaisesti.

Vierailija
52/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalle ei kenenkään kannata alkaa opiskelemaan. Älkää ikinä tulko tälle alalle. Tämä ala on täysi umpikuja ilman mitään etenemismahdollisuuksia mihinkään. Työ on raskasta, likaista, huonosti palkattua ja sitäkine enemmän haukuttua. Tällä hetkellä työskennellään ilman suojaimia hengenvaarallisen ja yleisvaarallisen tartuntataudin parissa.

Ne tietämättömät nuoret, jotka tälle tielle lähtivät, ovat paenneet jo vuoden-kahden päästä valmistumisesta kokonaan muualle. Kun on nuori, voi kouluttautua kokonaan muualle.

Samaa mieltä. Älkää missään nimessä nuoret opiskelijat alalle. Paskoilla suojavarusteilla tai jopa ilman työnantaja pakottaa hoitamaan potilaita jopa oman terveytensä tai hengen vaarantaen.

Te jotka vaahtoatte että älkää opiskelko hoitajiksi, ei kai teitä sitten haittaa jos teille itsellenne ei löydy hoitajia sitten kun sairastutte?

Vierailija
53/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajan palkka esimerkiksi vanhainkodissa on helpostikin se peruspalkka ilman lisiä, pelkkää ma-pe aamuvuoroa. Siitä on hyvinkin yksinkertaista pistää paremmaksi.

Otsikossa kai puhuttiin sairaanhoitajista. Lähihoitajat hiljaa, aikuiset keskustelevat.

Vierailija
54/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajaliiton koronakyselyyn vastanneet sairaanhoitajat ovat huolissaan työ- ja potilasturvallisuudesta. Pula suojavarusteista on johtanut tilanteisiin, joissa työnantajat ovat tarjonneet koronasuojaksi sadetakkeja ja kannustaneet rakentamaan suojaimia talouspaperista, niiteistä ja kuminauhoista.

https://sairaanhoitajat.fi/sairaanhoitajia-ohjeistettu-suojautumaan-sad…

Joten jos nyt joku vielä haikailee hoitajaksi, niin Älkää. Mikä muu tahansa ammatti on parempi kuin mikään hoitoalan ammatti.

Siinä vaiheessa kun meillä tapahtuu noin, sanon minä.ja usea muu hilipati heijaa ja lähdemme kävelemään työpaikalta. Työturvallisuus laki pätee poikkeusaikanakin ja ILO: n säännökset

Sen jälkeen voitte te lomautetut, jotka vingutte meille hoitajille mennä hoitamaan koronapotilaiden sadetakissa ja käsipyyhepaperi naamalla. Minä ja moni muu emme mene

Vierailija
55/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet hoitajat on liian kilttejä. Älkää suostuko ylitöihin! Ilman koronaakin suostutte ylitöihin jatkuvasti, miksi? Kun ette suostu, työnantajan on pakko hankkia lisää työntekijöitä. Miten ne ongelmat muka näkyy jos teette ylitöitä tai teette kahden ihmisen työt? Jos homma kerta pelittää niin, tottakai työnantajalle sopii, että yksi tyyppi tekee kahden työt. Jos teette oikeasti vain ne yhden ihmisen työt, työnantaja huomaa sen että lisävoimia tarvitaan. Ongelmat täytyy saada näkyviksi!

Tämä ei tule onnistumaan, koska hoitajissa on runsaasti lampaita ja toisekseen ryhmäpaine on suuri. Ylitöitä ei merkitä ylös ja valehdellaan parhaassa tapauksessa päin naamaa, kun oh kysyy oletteko joutuneet jäämään ylitöihin.  Pahapa siinä on yksin lähteä ruokatauolle ja jättää muut kentälle, jos on hirveä hässäkkä päällä. Kaikissa töissä ei myöskään ole aikaa miettiä työn kehittämistä, koska ei ehdi yksinkertaisesti.

Minä en ainakaan tiedä yhtäkään hoitajaa, joka ei merkitsisi ylitöitä ylös 😂

Onpas vauhdikkaita juttuja tällä palstalla.

Vierailija
56/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on muutamia raivokkaita hoitajia, jotka alapeukuttavat kaikkia positiivisia viestejä hoitoalaa koskien. Heti jos joku uskaltaa sanoa jotain hyvää, niin se ei sovi missään nimessä. Missään tapauksessa ei saa sanoa hoitoalasta mitään hyvää eikä varsinkaan kehua palkkaa!

Toivon ettei ihmiset yleistä hoitajia tällaisiksi. Hoitajista valtaosa ei todellakaan ei ole tällaisia mitä tällä palstalla on.

Vierailija
57/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö linja-autot kulje myös iltaisin?

Kyllähän ne kulkevat. Jotkut kulkevat myös öisin. Sama ihminen ei kuitenkaan aja niitä kaikkia.

Mutta eikö yleensä sama ihminen tee sekä päivä- että iltavuoroja? Ja jos tämä entinen sh tekee vain päivävuoroja niin kuinka hänelle on parempi palkka kuin sh?

Vierailija
58/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä ainakin edelleen opiskelen ihan mielelläni hoitoalaa.. siinä mielessä turvallinen valinta, että töitä on tarjolla ja vieläpä tosi monipuolisesti eri paikoista. Harjoitteluissa ja kesätöissä on ollut ihan kivaa, joten omat kokemukset pääasiassa positiivisia. Oikeastaan minulla ei edes ole negatiivisia kokemuksia hoitoalasta. Harjoitteluissa on nähnyt, miten erilaisia työpaikkoja on tarjolla. Töiden saannin helppous on korostunut, kun lähes joka harkasta on tarjottu töitä. Harvalla oikeasti on näin hyvät mahdollisuudet työllistyä. Itse arvostan sitä, että minulla on varmasti töitä. Arvostan myös kansainvälistä tutkintoa, sillä tällä tutkinnolla pääsee helposti myös ulkomaille töihin.

Omasta mielestäni tämä ammatti on todella arvostettu. Jopa minä opiskelijana saan aina paljon kiitosta potilailta ja omaisilta. Kiitoksen saaminen on aikalailla päivittäistä. Olen tehnyt monen alan hommia eikä missään ole tullut niin paljon kiitosta kuin hoitoalalla. Omat kokemukseni sotivat oikeastaan ihan kaikkia median juttuja vastaan.

En halua vaipua negatiivisuuteen ja lukea mediasta pelkkiä ikäviä juttuja tästä alasta. Haluan keskittyä omiin kokemuksiini. Vain sillä on väliä, mitä minä ITSE koen. Ei mun mielestä kukaan voi tulla mulle sanomaan "älä opiskele hoitajaksi!". Miksi kukaan voisi sanoa noin? Hoitoala ei todellakaan sovi kaikille, mutta miksei se voisi sopia minulle? Ja kukas hoitaa tulevaisuudessa jos kenenkään ei pidä kouluttautua alalle? 🤔

Auuuuuuuu. Marttyyri-Florence Nightingale hoitaja. Teidän kaltaisten takia hoitajat tekee töitä paskalla palkalla. Käydäänpä tämä keskustelu uudestaan kun olet peräsuoli pitkällä painanut seuraavat 10 vuotta . Ja ollut oikeasti vastuussa. Sitten muuttuu ääni kellossa.

Vierailija
59/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa kai puhuttiin sairaanhoitajista. Lähihoitajat hiljaa, aikuiset keskustelevat.

Kultu pieni, lähihoitajat (jotka useimmiten ovat aikuisia ihmisiä) harvemmin tekevät vanhainkodissa vain aamuvuoroa kun taas ma-pe aamuvuoro on varsin yleinen työaika sairaanhoitajilla.

Kysypäs äidiltäsi, miksei hän opettanut sinua kommunikoimaan asiallisesti

Vierailija
60/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu vaihtoi sairaanhoitajan hommat terveydenhoitajan hommiin ja on tosi tyytyväinen. Niin siistiä työtä, että saa ihan omilla vaatteilla olla eikä tarvitse sairaalarytkyjä pitää. Säännöllinen päivätyö ja palkka parempi kuin sh:lla. Itsenäinen työ, työkaverit ei kyttää vieressä.

Hoitajan työn hyviä puolia on työvaatteet firman puolesta.