Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajat, jotka harkitsette alan vaihtoa

Vierailija
17.04.2020 |

Mitä ajattelette ryhtyvänne tekemään ja mihin alalle siirtositte?

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä ainakin edelleen opiskelen ihan mielelläni hoitoalaa.. siinä mielessä turvallinen valinta, että töitä on tarjolla ja vieläpä tosi monipuolisesti eri paikoista. Harjoitteluissa ja kesätöissä on ollut ihan kivaa, joten omat kokemukset pääasiassa positiivisia. Oikeastaan minulla ei edes ole negatiivisia kokemuksia hoitoalasta. Harjoitteluissa on nähnyt, miten erilaisia työpaikkoja on tarjolla. Töiden saannin helppous on korostunut, kun lähes joka harkasta on tarjottu töitä. Harvalla oikeasti on näin hyvät mahdollisuudet työllistyä. Itse arvostan sitä, että minulla on varmasti töitä. Arvostan myös kansainvälistä tutkintoa, sillä tällä tutkinnolla pääsee helposti myös ulkomaille töihin.

Omasta mielestäni tämä ammatti on todella arvostettu. Jopa minä opiskelijana saan aina paljon kiitosta potilailta ja omaisilta. Kiitoksen saaminen on aikalailla päivittäistä. Olen tehnyt monen alan hommia eikä missään ole tullut niin paljon kiitosta kuin hoitoalalla. Omat kokemukseni sotivat oikeastaan ihan kaikkia median juttuja vastaan.

En halua vaipua negatiivisuuteen ja lukea mediasta pelkkiä ikäviä juttuja tästä alasta. Haluan keskittyä omiin kokemuksiini. Vain sillä on väliä, mitä minä ITSE koen. Ei mun mielestä kukaan voi tulla mulle sanomaan "älä opiskele hoitajaksi!". Miksi kukaan voisi sanoa noin? Hoitoala ei todellakaan sovi kaikille, mutta miksei se voisi sopia minulle? Ja kukas hoitaa tulevaisuudessa jos kenenkään ei pidä kouluttautua alalle? 🤔

Auuuuuuuu. Marttyyri-Florence Nightingale hoitaja. Teidän kaltaisten takia hoitajat tekee töitä paskalla palkalla. Käydäänpä tämä keskustelu uudestaan kun olet peräsuoli pitkällä painanut seuraavat 10 vuotta . Ja ollut oikeasti vastuussa. Sitten muuttuu ääni kellossa.

Mikset vaihda alaa? Se olisi varmastikin ihan kaikkien etu. Et vaikuta millään tavalla hoitajaksi soveltuvalta..

Et sinä voi vaikutelmasi perusteella tietää, kuka on hyvä ammatissaan ja kuinka soveltuva hoitajaksi. Voitko häipyä, heippa. t. eri

Vierailija
82/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajatellut enää mennä minnekään töihin. Jään suosiolla työttömäksi. Vielä muutama vuosi niin kämppä on maksettu, sitten... pärjään kyllä vähällä kun asumiskulut on sitten niin pienet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla on muutamia raivokkaita hoitajia, jotka alapeukuttavat kaikkia positiivisia viestejä hoitoalaa koskien. Heti jos joku uskaltaa sanoa jotain hyvää, niin se ei sovi missään nimessä. Missään tapauksessa ei saa sanoa hoitoalasta mitään hyvää eikä varsinkaan kehua palkkaa!

Toivon ettei ihmiset yleistä hoitajia tällaisiksi. Hoitajista valtaosa ei todellakaan ei ole tällaisia mitä tällä palstalla on.

Yhyy. Tuliko paha mieli

Mistä vtusta sinä tiedät kuka on hoitaja ja kuka ei. Oletko yksinkertainen vai idiootti vai molempia?

Niin, ja kai sitä saa olla eri mieltä??? Sitähän ne peukut osoittavat. Jos joku tykkää hoitajan hommista, niin fine! Ei oo multa pois. Itse oon paljon tyytyväisempi nykyisissä hommissa ihan toisella alalla.

Vierailija
84/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja, ja suunnitelmissani on hakea opiskelemaan solubiologiaa seuraavassa yhteishaussa. Pidän työstäni, mutta en maaorjan velvoitteista ja yleisenä sylkykuppina olosta joita sairaanhoitajana saa sietää.

Vierailija
85/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja, ja suunnitelmissani on hakea opiskelemaan solubiologiaa seuraavassa yhteishaussa. Pidän työstäni, mutta en maaorjan velvoitteista ja yleisenä sylkykuppina olosta joita sairaanhoitajana saa sietää.

Biologia työllistää huonosti. Mene jos olet nuori ja tiedät taatusti haluavasti tutkijaksi, muuten harkitse vielä kerran alaa.

Vierailija
86/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka aiotte lähteä ja mennessänne huudatte nuorille ettei kannata opiskella alalle. Kuka sitten hoitaa tulevaisuudessa?

Eipä Vttu KIINNOSTA eikä ole hoitajien ongelma. Hakekaa hoitajat sitten vaikka sieltä Filippiineiltä.

Antakaa nyt näille sympaattisille ammattilaisille niin paljon rahaa kuin keksivät vaatia:)

Aha. Eli naisen tehtävä on olla sympaattinen ja sillä olet ehkä oikeutettu saamaan palkankorotuksen, noin kaksikymppiä jos olet nöyrä ja kiität. Asiaperusteista viis. Kukaan ei kyseenalaista esim. ahtaajien työtaisteluoikeutta sympaattisuuden perusteella, sanoihan edellisen lakon aikana muuan alan setä telkkarissa että "meille ei v***uilla". 

Vierailija
87/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajakoulu on helppo koulu, helpompaa ei löydy koko maasta. Joka maakunnassa on oma hoitajakoulu. Vastuuta ei ole työssä oikein mistään, kun lääkärillä on kaikki vastuu potilaan hoidosta. Yksin hoitaja ei tee mitään päätöksiä. Ambulanssikuskitkin kyselevät lääkäriltä joka kerta mitä tehdään, että siinä nekin sankarit.

Lääkelaskut on ainoa hieman vaativampi homma ja juuri tämän johdosta jokaisen valveutuneen potilaan kannattaa ottaa oma taskulaskin mukaansa sairaalaan, sekä kerrata millit ja mikrot.

Lääkelasku vaikeinta sulle?? Oikeesti? Olihan niissäkin jonkin verran sellaista mitä oikeasti joutui miettimään, mutta ne on kuitenkin ihan matematiikkaa. Ei sinällään mitään täysin uutta. Kyllä mun piti opiskella monia muita juttuja paljon enemmän. Vaikkapa anatomia ja fysiologia tarjoaa kyllä ihan kunnolla haastetta jos haluaa osata kunnolla.

Vierailija
88/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka aiotte lähteä ja mennessänne huudatte nuorille ettei kannata opiskella alalle. Kuka sitten hoitaa tulevaisuudessa?

Eipä Vttu KIINNOSTA eikä ole hoitajien ongelma. Hakekaa hoitajat sitten vaikka sieltä Filippiineiltä.

Minä olen hoitaja itse, ja minua kiinnostaa. En ole menossa alalta mihinkään, mutta sinulle se saattaa olla oikea ratkaisu.

Vierailija
89/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heru täältä sympatiapisteitä hoitsuille. Jokainen, jolla vielä järki päässä on, on tiedostanut, että väestön kasvaessa alkaa tulla yhä ärhäkämpiä tauteja, pandemioitakin. Miten voi tulla yllätyksenä, että sairauksien parissa toimiessaan ihminen voi yllättäen altistua ikäville sairauksille itse. Itse olette paskanne ansainneet.

Vierailija
90/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet hoitajat on liian kilttejä. Älkää suostuko ylitöihin! Ilman koronaakin suostutte ylitöihin jatkuvasti, miksi? Kun ette suostu, työnantajan on pakko hankkia lisää työntekijöitä. Miten ne ongelmat muka näkyy jos teette ylitöitä tai teette kahden ihmisen työt? Jos homma kerta pelittää niin, tottakai työnantajalle sopii, että yksi tyyppi tekee kahden työt. Jos teette oikeasti vain ne yhden ihmisen työt, työnantaja huomaa sen että lisävoimia tarvitaan. Ongelmat täytyy saada näkyviksi!

Tämä ei tule onnistumaan, koska hoitajissa on runsaasti lampaita ja toisekseen ryhmäpaine on suuri. Ylitöitä ei merkitä ylös ja valehdellaan parhaassa tapauksessa päin naamaa, kun oh kysyy oletteko joutuneet jäämään ylitöihin.  Pahapa siinä on yksin lähteä ruokatauolle ja jättää muut kentälle, jos on hirveä hässäkkä päällä. Kaikissa töissä ei myöskään ole aikaa miettiä työn kehittämistä, koska ei ehdi yksinkertaisesti.

Mä en tee minuuttiakaan ilmaista ylityötä ja vaadin tasan tarkkaan hälytysrahat jotka tietyissä tilanteissa mulle kuuluu. Jos jossain tosiaan tehdään ilmaista työtä niin se on niiden henkilöiden henkilökohtainen valinta. Minä en tuollaiseen ryhdy, ja todellakin jättäisin myös ”muut kentälle” jos eivät itse pidä kiinni oikeuksistaan taukoihin. Onneks meillä kyllä kaikki osaa pitää puoliaan eikä suostu mihin tahansa.

Vierailija
91/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla sairaanhoitajia on kuollut koronaan. Viimeisin tapaus oli Ruotsissa. Sairaanhoitajat, lähihoitajat ja lääkärit, eli liki kaikki hoitotyötä tekevät ovat tuntikausia koronapotilaiden kanssa, joten virusta saa huonossa tapauksessa kerralla paljon. Nuorimmat kuolleista ovat alle 30-vuotiaita perusterveitä.

Vierailija
92/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä sairaanhoitajasta tuli nelikymppisenä linja-autonkuljettaja enkä ole katunut. Lyhyt koulutus, siisti sisä- ja päivätyö, parempi palkka ja työvuoron jälkeen jaksaa tehdä muutakin kuin levätä.

Linja-autonkuljettajan palkan taitaa saada sairaanhoitajan palkkaa paremmaksi ainoastaan ns. Tehy-matematiikalla, jossa hoitajan palkka on peruspalkka ilman mitään lisiä ja kuljettajan palkka kaikilla mahdollisilla lisillä.

Hoitajan palkka esimerkiksi vanhainkodissa on helpostikin se peruspalkka ilman lisiä, pelkkää ma-pe aamuvuoroa. Siitä on hyvinkin yksinkertaista pistää paremmaksi.

No kuule, ei tarvitse mennä edes vanhainkotiin.. esim. leikkausosastolla päivätyötä tekevä sairaanhoitaja saa peruspalkan tai missä tahansa, jossa työ tapahtuu virka-aikana. 

Vierailija
93/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et nyt tajunnut tätä keskustelua ollenkaan., mutta toisaalta ei ihme.

Tässä kysyttiin, että mihin alalle sairaanhoitajat, jotka uhoavat vaihtavansa alaa, olisivat vaihtamassa. Kun totuus on se, että sairaanhoitajan koulutuksella ei ole hirveän laajat mahdollisuudet ammattin vaihtoon. Yleensä pitää opiskella kokonaan uusi ammatti ja se olkoon mikä sitten ikinä tuntuu hyvältä. Uuden ammatin oppimiseen menee kuitenkin ainakin se 3 vuotta ja työn saaminen ilman alan työkokemusta iäkkäämpänä on vaikeampaa. Totta kai jokaisella on se kummin kaima, joka pääsi heti töihin, mutta normielämässä se on paljon, paljon vaikeampaa.

Aivan sama.

Taatusti vaihdan.

Vierailija
94/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä sairaanhoitajasta tuli nelikymppisenä linja-autonkuljettaja enkä ole katunut. Lyhyt koulutus, siisti sisä- ja päivätyö, parempi palkka ja työvuoron jälkeen jaksaa tehdä muutakin kuin levätä.

Linja-autonkuljettajan palkan taitaa saada sairaanhoitajan palkkaa paremmaksi ainoastaan ns. Tehy-matematiikalla, jossa hoitajan palkka on peruspalkka ilman mitään lisiä ja kuljettajan palkka kaikilla mahdollisilla lisillä.

Hoitajan palkka esimerkiksi vanhainkodissa on helpostikin se peruspalkka ilman lisiä, pelkkää ma-pe aamuvuoroa. Siitä on hyvinkin yksinkertaista pistää paremmaksi.

No kuule, ei tarvitse mennä edes vanhainkotiin.. esim. leikkausosastolla päivätyötä tekevä sairaanhoitaja saa peruspalkan tai missä tahansa, jossa työ tapahtuu virka-aikana. 

No kuule, ESIMERKIKSI vanhainkodissa.

Vierailija
95/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei heru täältä sympatiapisteitä hoitsuille. Jokainen, jolla vielä järki päässä on, on tiedostanut, että väestön kasvaessa alkaa tulla yhä ärhäkämpiä tauteja, pandemioitakin. Miten voi tulla yllätyksenä, että sairauksien parissa toimiessaan ihminen voi yllättäen altistua ikäville sairauksille itse. Itse olette paskanne ansainneet.

Joopati joo.. sinulle järjen jättiläiselle ei tietenkään tämä pandemia tullut yllätyksenä.

Kuule se on ihan eri asia hoitaa ja olla tekemisissä sairaiden ihmisten kanssa, kuin tämän korona pandemia potilaiden kanssa. Tämä on täysin uusi ennen kokematon yleisvaarallinen tarttuva tauti, josta ei tiedetä entuudestaan juuri mitään. Joten pidä pääsi kiinni. 

Vierailija
96/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuule, ESIMERKIKSI vanhainkodissa.

Niin? Eikös tuossa ollut jo se vanhainkoti?

Kuten kirjoitin, missä tahansa virka-aikana tehtävässä hoitotyössä saa sen peruspalkan. 

Vierailija
97/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vtun hullu edes hakee enää opiskelemaan hoitajaksi!?!?? Kai te olette nähneet, että paskaa saatte niskaanne, teidät pakotetaan vaarallisiin töihin huonoilla varusteilla ja teillä voidaan teetättää ylityötä ja lomat perua. Mieluummin lomautettuna tai työttömänä olisin kuin hoitajana. Elämäni suurin virhe, mutta ei kauan

Juuri näin. Samat suunnitelmat mulla. Ei tällästä persläpihommaa enää ikinä.

Vierailija
98/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hoitajat taas kertoo märkiä unelmiaan. Totuus on, että ehkä prosentti kouluttautuu uudestaan tai saa muita töitä. Muut vaan uhoaa ja menee päivä toisensa jälkeen samaan duuniin. 

Vierailija
99/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenin yamk-tutkinnon kautta asiantuntijaksi. Ei enää ikinä hoitotyöhön!

Vierailija
100/100 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn ohessa olen opiskellut muuta alaa, ja olisin jo sen alan hommiin saanut paikan ja lähtenyt, mutta kun tuli tämä kriisi. Sen jälkeen sanon goodbye. Usea työkaverini on jo tehnyt niin.

Ja sitten heräsit?